کد خبر: 975758
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
‌می‌توانیم نیاز برقی عراق را برطرف کنیم
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰۰ مگاوات برق به عراق صادر می‌شود، گفت: تفاهمنامه سه ساله با عراق برای بازسازی نیروگاه و کاهش تلفات برق عراق به‌زودی به مرحله امضای قرارداد می‌رسد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: همایون حائری در گفتگو با در پاسخ به این سؤال که دلیل تعلل طرف عراقی برای امضای قرارداد بعد از گذشت ۹ ماه از امضای تفاهمنامه با عراق برای بازسازی و کاهش تلفات برق این کشور چیست، گفت: در حال انجام مقدمات برای امضای قرارداد با طرف عراقی هستیم و اینکه تعللی از سمت عراقی‌ها وجود دارد، صحت ندارد.

وی با بیان اینکه این اقدام یک اقدام بسیار بزرگی است و اتفاقاً طرف عراقی هم در حال انجام مقدمات آغاز این برنامه است، اظهار داشت: ورود هیئت عراقی و معاون وزیر برق عراق که چند روزی است در ایران هستند، نشان می‌دهد آن‌ها برای آغاز و اجرایی‌شدن تفاهمنامه مصر هستند. حائری در پاسخ به این سؤال که میزان فروش برق ایران در حال حاضر به عراق چقدر است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ مگاوات به عراق برق صادر می‌شود و طرف عراقی هر چقدر که نیاز داشته باشد ما می‌توانیم برق به آن‌ها صادر کنیم. در بهمن ماه سال گذشته در سفر لویی الخطیب، وزیر برق عراق به ایران و در دیدار با اردکانیان وزیر نیرو تفاهمنامه همکاری سه ساله‌ای با صنعت برق ایران امضا شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار