کد خبر: 975678
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
شرط «مالکیت خصوصی» برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن حذف شد
وزیر راه و شهرسازی داشتن تأهل، سابقه سکونت و عدم بهره‌مندی از امکانات و تسهیلات دولتی را سه شرط ثبت‌نام در طرح ملی مسکن اعلام کرد، به این ترتیب مالکیت خصوصی از شروط نام‌نویسی طرح مذکور حذف شده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، محمد اسلامی با یادآوری اینکه عملیات اجرایی ۱۸۰ هزار واحد در طرح ملی مسکن آغاز شده است، سه شرط اصلی ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن را شروط قانون ساماندهی زمین و مسکن اعلام کرد و گفت: تأهل، سابقه سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن و عدم بهره‌مندی از امکانات و تسهیلات دولتی در خرید واحد‌های مسکونی از جمله شروط ثبت‌نام در این طرح است. این در حالی است که پیش از این محمود محمودزاده، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن متقاضیان ثبت‌نام مسکن ملی باید دارای چهار شرط اصلی باشند، تصریح کرده بود: تأهل، فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از جمله این شرایط است.
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه امکان ثبت‌نام افراد دارای سابقه مالکیت در طرح ملی مسکن وجود ندارد گفته بود: برای متقاضیان دارای موارد خاص مکانیسمی برای بررسی این موارد در حال طراحی است، اما اولویت با کسانی است که چهار شرط اصلی را داشته باشند. وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان کشور و همچنین معرفی سامانه بنا بر وعده‌ای که اعلام شد در ۱۵ آبان انجام می‌شود و در همان روز پذیرش آغاز خواهد شد. اسلامی یادآور شد: در شهر‌های جدید ساخت حدود ۶۷ هزار واحد طرح اقدام ملی آغاز شده است. در این شهر‌ها زمین در اختیار پروژه طرح اقدام ملی قرار می‌گیرد تا جامعه هدف این طرح بتوانند بهره‌مندی لازم را در خصوص رفع نیاز مسکن داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه مجموع اقدامات اشاره‌شده با هدف جریان‌سازی تولید مسکن و کسب اطمینان و اعتماد مردم برای تولید مسکن در مناطق شهری است، گفت: احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ و همچنین سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد. در نظر داریم تا این تعداد را به رقم ثابت در سال برسانیم و در دولت‌های آینده این طرح ادامه یابد. اسلامی افزود: تلاش شده تا پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در نقاط مستعد هرچه سریع‌تر و توسط خود مردم و بخش خصوصی آغاز شود. ضوابط نیز بدین‌گونه است که در نقاط مستعد، زمین عرضه و در صدور پروانه‌های ساختمان تسریع ایجاد می‌شود، به‌نحوی‌که با سهولت زمین در اختیار واجدان شرایط قرار بگیرد و عملیات ساخت‌وساز و احداث واحد‌های مسکونی آغاز شود. وی همچنین گفت: در نظر است تا در برخی از مناطق مستعد زمین به‌صورت گروهی در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا آن‌ها خود به‌صورت گروهی اقدام به ساخت‌وساز کنند.

کارگران در زمین‌های دولتی خانه‌دار می‌شوند
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همزمان با اجرای طرح اقدام ملی مسکن، چند طرح دیگر در دستور کار قرار دارد. احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح، طبق تفاهمنامه امضا شده بین وزارت راه و وزارت دفاع در دستور کار قرار دارد. در این طرح، در مناطقی که وزارت دفاع خود زمین دارد اقدامات احداث شروع شده و در مناطق دیگر با کمک وزارت راه، زمین‌های موردنیاز در اختیار نیرو‌های مسلح برای احداث واحد‌های مسکونی قرار می‌گیرد. اسلامی دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی را در بخش مسکن، امضای تفاهمنامه با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: هم‌اکنون آن ستاد، حدود ۸۰۰ واحد را آغاز کرده است و در آینده نزدیک در پروژه‌ای کلنگ‌زنی خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار