کد خبر: 975480
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
سخنگوی دولت:
در آستانه انتخابات‌ها چنین اقدامات نمایشی صورت می‌گیرد، هر چند مبارزه با تروریسم و قاتلان انسان‌های بی‌گناه را نیکو می‌دانیم، اما اگر بخواهیم مبنایی نگاه کنیم باید باتلاق رشد داعش را خشک کنیم که بخشی از این باتلاق در سیاست‌های دولت امریکا قرار دارد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سخنگوی دولت با بیان اینکه حذف یارانه‌ها قانون مجلس است اطمینان داد این حذف به طبقه متوسط نخواهد رسید.
به گزارش فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارشی در هیئت دولت درباره واردات و صادرات گفت: معمولاً در هر جلسه یا یکی در میان بنا به اهمیت، گزارشی مطرح می‌شود و مورد بحث قرار می‌گیرد. ما در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، واردات کالا‌های مصرفی‌مان ۶/۳۱ درصد کاهش یافته است. از حدود ۶ هزار ردیف تعرفه فعال، هزار و ۵۲۴ ردیف تعرفه واردات آن‌ها ممنوع شده است. این مسئله از جهت اشتغال داخلی، ساخت داخلی و کیفیت آن علامت خوبی است. وی ادامه داد: امروز گزارش دادند قاچاق و واردات غیرقانونی ۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

با کشتن رهبر داعش، «داعشیسم» تمام نمی‌شود
ربیعی درباره نقش امریکا در ایجاد تروریسم در منطقه و مرگ سرکرده داعش و ادامه یا پایان حضور این کشور در منطقه گفت: با مرگ بن لادن در دولت قبلی امریکا، آیا القاعده تمام شد؟ قطعاً با کشته شدن رهبر داعش، داعشیسم تمام نمی‌شود؛ داعشیسم یک جریان است که بر پایه سیاست غلط مداخله‌گرانه در منطقه شکل گرفته است، از یک سو با حمایت برخی دولت‌های استبدادی در منطقه داعشیسم در منطقه و از طرفی در نتیجه غارت چپاول ثروت کشور‌های منطقه رشد کرده است.

وی ادامه داد: کماکان که این سیاست‌ها وجود دارد، این اتفاقات هم رخ می‌دهد. در آستانه انتخابات‌ها چنین اقدامات نمایشی صورت می‌گیرد، هر چند مبارزه با تروریسم و قاتلان انسان‌های بی‌گناه را نیکو می‌دانیم، اما اگر بخواهیم مبنایی نگاه کنیم باید باتلاق رشد داعش را خشک کنیم که بخشی از این باتلاق در سیاست‌های دولت امریکا قرار دارد.
ربیعی درباره نشست آستانه و موضع ایران در این زمینه اظهار کرد: مواضع ما در این باره مواضع چهار ماده‌ای است که برای سوریه ارائه دادیم و مشکل باید سوری- سوری حل شود و نیرو‌های نظامی سوریه در مرز‌ها مستقر شوند، به نگرانی ترکیه نیز در مورد فعالیت تروریسم پاسخ داده شود، در نهایت موضع و راه‌حل ما همان پیشنهاد چهار ماده‌ای است و به همان سمت هم حرکت خواهد شد. وی ادامه داد: خوشحالیم که مبارزه با داعشیسم با اقدامات دولت سوریه در ادلب به طور جدی دنبال می‌شود و بخشی از ناآرامی‌های خاورمیانه و شمال آفریقا از ادلب است و بسیار مهم‌تر از مرگ رهبر داعش است.

حذف یارانه‌ها به سمت طبقه متوسط نخواهد رفت
ربیعی درباره حذف یارانه‌ها نیز گفت: حذف یارانه‌ها قانون مجلس است و اجرای این قانون به اندازه وسع دولت است. وسع به معنای تشخیص دولت نسبت به ثروتمند بودن افراد است. بار‌ها اعلام کرده‌ایم گستردگی قانون با شرایط فعلی کشور و با شرایط شناسایی یارانه‌بگیران امکانپذیر نیست که یارانه ۳۰میلیون نفر را حذف کنیم، اما به تدریج یارانه ثروتمندانی که شناسایی می‌شوند، حذف می‌شود.
وی تصریح کرد: برخی حذف‌ها ناشی از اتفاقات شناسنامه‌ای بود که در برخی مناطق نگرانی‌هایی ایجاد کرد. قبل از تعطیلات جلسه‌ای مشترک با سازمان هدفمندی یارانه‌ها و معاونت رفاه وزارت تعاون برگزار شد که به شکل منظم و هماهنگ‌تر پیش برود و این اطمینان را می‌دهم که این حذف حتی به سمت طبقه متوسط هم نخواهد رفت.

رئیس سازمان جنگل‌ها فعلاً متهم است
ربیعی در مورد بازداشت رئیس سازمان جنگل‌ها اظهار کرد: وی فعلاً متهم است و تا وقتی که اتهام او در دادگاه ثابت نشود، قضاوت نمی‌کنم و هر گونه اظهار نظر در این باره منوط به دادگاه است؛ تا آنجا که شنیده‌ام مربوط به مسئولیت فعلی وی نیست، اتهامی مربوط به گذشته است، اجازه دهیم دادگاه کار خود را انجام دهد و هر تصمیم که دادگاه در این زمینه بگیرد، به آن احترام می‌گذاریم.

حمایت سخنگوی دولت از وزیر کشاورزی
وی درباره استعفای وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: با آقای حجتی نیز در این خصوص صحبت کردم، وی استعفا نکرده، همه ما دچار گرفتاری‌هایی می‌شویم. کار کردن در وزارتخانه با این همه مشکلات و پاسخگویی به مردم سخت است. وی نسبت به مسائل کشاورزان حساس است و دلسوزانه عمل می‌کند و تصمیماتی که اتخاذ می‌کند به نفع جامعه کشاورزان است؛ سیاست‌های آقای حجتی در حوزه کشاورزی، جزو سیاست‌های موفق کشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار