کد خبر: 974863
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیـس دفتر رئـیس‌جمهـور تـأکیـد کـرد ایــران در حــال حـاضــر قصـد عضـویـت در FATF نــدارد. به گزارش مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت درباره سفر حسن روحانی به باکو، گفت: رئیس‌جمهور ظهر امروز بنا به دعوت همتای آذربایجانی خود و برای شرکت در نشست کشور‌های عضو جنبش عدم‌تعهد به باکو سفر می‌کند.

واعظی درباره توافق میان روسیه و ترکیه در بحث سوریه نیز گفت: ایران دغدغه‌های امنیتی ترکیه و بحث وجود گروه‌های شبه‌نظامیان در مرز‌های این کشور با سوریه را درک می‌کند و معتقد هستیم نگرانی‌های امنیتی آنکارا برطرف شود. از سویی تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود و اتفاقات به سمتی پیش نرود که این کشور با این حملات و اقدامات تجزیه شود، توافق دیروز روسیه و ترکیه به حفظ تمامیت ارضی سوریه کمک می‌کند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره موضع‌گیری اسحاق جهانگیری در مورد تصویب FATF تأکید کرد: موضع دولت درباره این لوایح روشن بوده است. ما در حال حاضر قصد عضویت در FATF را نداریم.

واعظی با بیان اینکه ما برای شفاف‌سازی اقتصادی، مبارزه با پولشویی و تلاش برای رفع اتهاماتی که در بحث حمایت مالی از تروریسم به ما زده شده احتیاج به لوایح چهارگانه داریم، خاطرنشان کرد: این لوایح در دولت و مجلس بررسی شده‌اند و مورد تصویب قرار گرفته‌اند. این لوایح به تسهیل مسائل اقتصادی ما کمک می‌کند و امیدواریم با توجه به بحث و بررسی‌هایی که چه در دولت و چه در مجلس شده و نظرات کارشناسی بار‌ها اعلام شده، این مسئله حل شود.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه این لوایح اقتصادی و بانکی هستند و برخی آن‌ها را سیاسی و جناحی کرده‌اند، گفت:آن‌هایی که با آن مخالف هستند باید به صورت واضح مسئولیت آن را بپذیرند. در حال حاضر FATF چهار ماه به ما فرصت داده و اگر در این زمینه نتوانیم کاری کنیم، بدون تشکیل جلسه وارد لیست سیاه خواهیم شد و این موضوع، یک خودتحریمی است.

وی تأکید کرد: FATF و CFT در جلسه سران قوا تصویب و گزارش آن خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به بحث گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، اظهار داشت: هم اروپایی‌ها و هم دیگر کشور‌ها مرتب به ما پیغام می‌فرستند که قبل از پایان مهلت دو ماهه به یک چارچوبی برسیم. رئیس‌جمهور کمیته‌ای برای تعیین گام چهارم مشخص کرده‌اند که در حال ارزیابی گزینه‌های موجود است، مذاکرات ما ادامه دارد ولی اگر تا پایان ضرب‌الاجل به نتیجه‌ای نرسیم، ایران گام چهارم را برخواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار