کد خبر: 974318
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۷
علیرضا محمدی
سرويس ايثار و مقاومت جوان آنلاين: اکنون که ایران اسلامی ذیل هدایت مقتدرانه حضرت آقا و تلاش رزمنده‌ها و نیرو‌های اطلاعاتی در امنیت و آرامش به سر می‌برد، باید یادمان باشد که بسیجی بودن و بسیجی ماندن در هر زمان و هرجایی کار راحتی نیست. در شماره امروز صفحه ایثار و مقاومت، گفت‌وگویی با خانواده خالد شوانی یکی از شهدای پاسدار اهل تسنن در پیرانشهر انجام دادیم که ناگفته‌های بسیاری در خود دارد. این شهید و نحوه ترور ایشان و سختی‌هایی که به خاطر پاسداری از انقلاب و ولایتمداری‌اش می‌کشید، به خوبی مؤید آن است که همین الان هم انقلابی بودن برای برخی از هموطنانمان کار راحتی نیست و سختی‌های خودش را دارد.

اوایل انقلاب، وقتی منافقین موضوع میلیشیا یا قیام مسلحانه‌شان را پیش کشیدند، طرحی داشتند با این عنوان که باید سرانگشتان رژیم را از بین ببریم. این سرانگشت‌ها مردم عادی بودند که دل در گرو انقلاب و حضرت امام داشتند. گفته می‌شد در اولین سال‌های دهه ۶۰ هر کس محاسن بلندی داشت، توسط ضدانقلاب ترور می‌شد. آن زمان برخی کنار کشیدند و جا زدند، اما خیلی‌ها هم در مسیر ماندند و با پایداری از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند. این ایستادگی‌ها بی‌هزینه نبود. خیلی‌ها در خانه و محل کار و محل کسب‌شان مقابل دیدگان خانواده ترور شدند و به شهادت رسیدند، اما دست از امام و انقلاب برنداشتند. همین‌ها باعث شدند تا ماهیت نفاق بین مردم روشن شود و نهایتاً هیچ جایگاهی در این کشور نداشته باشند و اکنون به ذلتی مثال زدنی بیفتند.
اما زندگی و نحوه شهادت شهدایی، چون خالد شوانی نشان می‌دهد در زمان حاضر، در اوج امنیت و اقتدار هم باز مناطقی وجود دارند که آلوده به وجود ضد انقلاب هستند. در این مناطق به رغم مردم شریفی که زندگی می‌کنند و در مواقعی، چون انتخابات یا راهپیمایی‌ها و تشییع پیکر شهدا وفاداری خود را به آرمان‌ها نشان می‌دهند، هستند عناصر ضد انقلاب که با گفتار و اعمال خود باعث رنجش دوستداران انقلاب می‌شوند.

در چنین مناطقی، بسیجی بودن و بسیجی ماندن یک فرد خیلی چیز‌ها را اثبات می‌کند. عیار واقعی انقلابی بودن همین جاهاست که مشخص می‌شود. فتنه ۸۸ را یادمان است؟ آن زمان حرف از ساکتین بود. کسانی که صبر کردند ببینند کفه ترازو به کدام سمت سنگین می‌شود تا آن وقت اظهارنظر کنند!
نهایتاً اینکه بسیجی بودن و بسیجی ماندن در اوج آرامش و امنیت، از عهده هر کس برمی‌آید، ولی در فتنه‌ها و در دل حوادث، بسیجی ماندن شرط است که شهدایی مثل سردار حاصل احمدی، بیروتی، امیر ملازاده و خالد شوانی آن را در میدان عمل به اثبات رساندند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار