کد خبر: 974062
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
با چراغ سبز سازمان تجارت جهانی دولت ترامپ رسما اعمال تعرفه بر واردات ۷ و نیم میلیارد دلار از اتحادیه اروپا را آغاز کرد.
سرويس بین‌الملل جوان آنلاين:  دولت آمریکا اعمال تعرفه‌های تنبیهی به دلیل حمایت اتحادیه اروپا از شرکت هواپیماسازی ایرباس را با چراغ سبز سازمان تجارت جهانی رسما آغاز کرد.

اقدام تنبیهی آمریکا شامل اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات هواپیما‌های ایرباس و تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات برخی محصولات کشاورزی از جمله پنیر ایتالیاست.

برونو لمایر وزیر اقتصاد فرانسه ساعاتی پیش از آغاز اعمال این تعرفه‌ها نسبت به این اقدام آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت ما به عنوان کشور‌های اروپایی طی چند ماه آینده تحریم‌های مشابهی را علیه آمریکا اتخاذ خواهیم کرد که این تحریم‌ها ممکن است از تحریم‌های آمریکا شدیدتر باشد و در قالب سازمان تجارت جهانی انجام خواهند شد و در تلافی اقدامات آمریکا اجرایی می‌شوند.

لمایر همچنین خواستار حل این مناقشه از طریق مذاکره شد و اعلام کرد: در شرایطی که اقتصاد جهانی شاهد کاهش رشد است وظیفه ما این است که تمام تلاشمان را بکنیم تا از چنین مناقشاتی جلوگیری کنیم.

گروه‌های تجاری در اروپا شامل تولید کنندگان ابزارآلات در آلمان و برخی شرکت‌های اسکاتلندی نسبت به این اقدام آمریکا به شدت انتقاد کرده و خواستار حذف تعرفه‌ها علیه واردات کالا‌های اروپایی در آمریکا شده‌اند.

سازمان تجارت جهانی روز دوشنبه هفته گذشته رسما به آمریکا اجازه داد تا به دلیل تخصیص یارانه توسط کشور‌های اروپایی به شرکت هواپیماسازی ایرباس، بر واردات ۷ و نیم میلیارد دلار کالا از اتحادیه اروپا به این کشور تعرفه اعمال کند.

سازمان تجارت جهانی در دعوی قضایی بین اتحادیه اروپا و آمریکا حکم داد که اتحادیه اروپا با تخصیصی یارانه بر نقض قوانین سازمان تجارت جهانی به سبقت گرفتن ایرباس از بوئینگ کمک کرده است.

این مناقشه از سال ۲۰۰۴ بین دو طرف در سازمان تجارت جهانی در جریان است.

البته اتحادیه اروپا نیز شکایت مشابهی را علیه آمریکا در سازمان تجارت جهانی مطرح کرده که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ به نتیجه برسد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار