کد خبر: 972874
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
مدیرکل آموزش و پروش استان اصفهان:
محمد اعتدادی گفت :در استان اصفهان علی رغم آنکه استان برخوردار اعلام شده است اما علاوه بر کمبود نیروی انسانی، فضای فیزیکی از کمبود و نواقص شدیدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیرکل آموزش و پروش استان اصفهان  ، ضمن گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی و دانش آموز و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و «همیاران پلیس» نواختن زنگ انضباط اجتماعی در مدارس اظهار کرد: رویکردی که پلیس امروز دارد آموزشی و فرهنگی که جای خوشحالی است به جهت اینکه پتانسیل آموزش و پرورش در تبیین این رویکرد کمک خواهد کرد، تعامل خوبی بین آموزش و پرورش اصفهان و نیروی انتظامی برقرار شده و امید دارم این تعامل به حفظ آرامش که جزو اهداف هر دو دستگاه است برسیم.

مطالبه جامعه از آموزش و پرورش تحقق سند«سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»  است

محمد اعتدادی با اشاره به اینکه تربیت تمام ساعتی در دستور کار تعلیم و تربیت استان قرارگرفته است بیان نمود : هدف و نقشه راه آموزش و پرورش استان اصفهان اجرای «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» است و مطالبه مهم جامعه از آموزش و پرورش اجرای «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» است و مهمترین مولفه در این سند چرخش از دیدگاه سنتی به دیدگاه تحول آفرین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مکان آموزشی ثابت، حافظه محوری و انجماد محیط آموزشی به محل کسب تجربه های تربیتی و مدارس کارآمد تغییر خواهد کرد وروح حاکم بر این سند ارتقای مسئولیت اجتماعی در بین دانش آموزان است.

وی با اعلام اینکه جوهره و چکیده «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» تبدیل مدرسه به پایگاه تربیتی است گفت :امید دارم با کارها و برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم به این چکیده و مؤلفه‌ها برسیم، چرا که بعضی از اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش سخن می‌گویند، اما سند 2030 جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد و ما به دنبال تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش گام‌هایی بر می‌داریم.

۵۶ هزار نیروی آموزشی ۹۲۰ مسئولیت هزار دانش آموز را به عهده گرفتند

مدیرکل آموزش و پرورش بیان داشت: از ابتدای سال تحصیلی امسال، در استان اصفهان ۵۶ هزار نیروی آموزشی در ۷ هزار و چهل واحد آموزشی و بیش از ۳۷ هزار کلاس درسی مسئولیت آموزش و پرورش ۹۲۰ هزار دانش آموز را برعهده دارند.

وی با اعلام کمبود ۱۲ هزار و ۷۰۰ نیروی آموزشی برای سال تحصیلی جدید ابراز نمود : برای اینکه در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ کلاسی بدون معلم نماند با تلاش مضاعف و اتخاذ سیاست هایی نظیر استفاده از نیروهای دانشگاه فرهنگیان و تکیه بر ماده ۲۸ بکارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق التدریس بازنشستگان، حق التدریس شاغلین، سرباز معلم ها و جذب نیروهای آموزش یار سواد آموزی این چالش برطرف شد.

اعتدادی افزود: در استان اصفهان علی رغم آنکه استان برخوردار اعلام شده است اما علاوه بر کمبود نیروی انسانی، فضای فیزیکی از کمبود و نواقص شدیدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه خیرین در همکاری موثر با اداره کل آموزش و پرورش سهم مهمی در ایجاد فضای فیزیکی مناسب داشتند اظهارداشت: تا پایان مهرماه امسال ۹۳ پروژه آموزشی و پرورش از ابتدا تا پایان مهرماه افتتاح خواهد شد که ۴۸۲ کلاس درس و ۵۷ واحد آموزشی وسالن های ورزشی و نمازخانه و کتابخانه را شامل می شود. 

۱۳مدرسه کانکسی دراستان اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش گفت :  در حال حاضر تردد وسایل نقلیه به این مناطق میسر نیست اما برای اینکه دانش آموزان از تحصیل محروم نمانند مدارس کانکسی برپا شده است.

وی با اعلام اینکه در استان اصفهان هیچ مدرسه خشت و گلی وجود ندارد گفت: امیدواریم با یاری اداره کل نوسازی به ۳۹ مدرسه سنگی در شهرهای فریدن، سمیرم، چادگان و کاشان پایان داده شود.

 در مدارس استان بخاری های نفتی چکه ای نداریم

اعتدادی با نوید اینکه در استان اصفهان هیچ مدرسه مجهز به لوله کشی گاز نیست که بخواهد از بخاری های نفتی استفاده کند گفت: تمام مدارسی که دارای علمک گاز بودند در سه ماه تابستان گازکشی شدند.

 مدارس خشت و گلی از چرخه آموزش استان اصفهان حذف شد

 مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این که مدارس خشت و گلی از استان اصفهان حذف شده است، گفت: همچنان 39 مدرسه داریم که مدرسه سنگی است که باید اینها را هم که مدارس خطرآفرین هستند با کمک سازمان نوسازی مدارس از دستور کار خارج کنیم.

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار