کد خبر: 972806
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود را از قیمت نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۰، ۵ دلار در هر بشکه کاهش داد.
به گزارش اویل پرایس، اطلاعات انرژی امریکا در گزارش دورنمای کوتاه‌مدت انرژی در اکتبر پیش‌بینی قیمت نفت را ۵ دلار در هر بشکه کمتر از گزارش ماه قبل اعلام کرد.
دلیل این کاهش در پیش‌بینی قیمت نفت که حالا تا ۵۷ دلار در هر بشکه تا سه ماهه دوم ۲۰۲۰ پایین آمده است، افزایش ذخایر نفت جهان طی نیمه اول ۲۰۲۰ است.
میانگین قیمت نفت‌خام برنت در ماه سپتامبر ۶۳ دلار در هر بشکه بود. در حالی که اداره اطلاعات انرژی افزایش خطر اختلال بیشتر در عرضه نفت خام را قبول دارد، ولی اعلام کرد که این خطر با افزایش بی‌ثباتی در رشد اقتصادی و رشد تقاضای نفت در آینده جبران می‌شود.
این اداره تخمین می‌زند میانگین تولید نفت خام اوپک در سپتامبر ۲ /۲۸ میلیون بشکه در روز باشد که ۶ /۱ میلیون بشکه پایین‌تر از ماه آگوست است. تولید نفت امریکا هم طبق آخرین اطلاعات کاهش یافته است: ۸/ ۱۱ میلیون بشکه در جولای که ۳ /۰ میلیون بشکه در روز کمتر از تولید ماه ژوئن است.
اداره اطلاعات انرژی امریکا تولید نفت خام در کل سال ۲۰۱۹ را ۸ /۲۹ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌کند که ۱/ ۲ میلیون بشکه در روز کمتر از تولید در کل سال ۲۰۱۸ است. انتظار می‌رود تولید نفت اوپک در کل سال ۲۰۲۰ با ۶/۲۹ میلیون بشکه در روز کمتر از ۲۰۱۹ باشد. در مورد امریکا، انتظار می‌رود میانگین تولید نفت در کل سال ۲۰۱۹، ۳ /۱۲ میلیون بشکه در روز باشد که ۳/ ۱ میلیون بشکه بیشتر از ۲۰۱۸ است. پیش بینی می‌شود تولید نفت امریکا در کل سال ۲۰۲۰ افزایش یابد و به ۲ /۱۳ میلیون بشکه در روز برسد. در این صورت افزایش تولید امریکا کاهش تولید اوپک برای سال آینده را جبران می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار