کد خبر: 970521
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
انتقاد «حسین شریعتمداری» از اقدام رئیس‌جمهور
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: ماکرون در ملاقات با آقای روحانی از موضع بالا دستور صادر می‌کند و از ایشان می‌خواهد پایه‌های اقتدار ایران، از جمله صنایع موشکی و حضور الگوی سازش را در منطقه به حراج بگذارد؛ که حتی شنیدن اظهارات رئیس جمهور بی سر و پای فرانسه نیز در شان رئیس جمهور کشوری، چون ایران نبوده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، درباره ملاقات روحانی با رئیس جمهور فرانسه در نیویورک گفت: ملاقات آقای روحانی با ماکرون ساعتی پس از آن صورت گرفت که فرانسه، انگلیس و آلمان با صدور بیانیه‌ای مشترک و بی آنکه هیچ سند و نشانه و یا قرینه‌ای داشته باشند، ایران را مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان اعلام کرده بودند.

وی ادامه داد: از این رو؛ کمترین انتظار از آقای روحانی این بود که برای حفظ حرمت و عزت ایران اسلامی از ملاقات با رئیس جمهور فرانسه خودداری کند. ممکن است گفته شود که این ملاقات قبل از صدور بیانیه مشترک سه کشور اروپائی برنامه ریزی شده بود که این عذر بدتر از گناه است چرا که لغو این ملاقات بعد از صدور و انتشار بیانیه خصمانه تروئیکای اروپائی ضرورت پیدا کرده بود و ملاقات آقای روحانی با ماکرون غیر از نادیده گرفتن عزت جمهوری اسلامی ایران معنا و مفهوم دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

شریعتمداری با اشاره به شخصیت حقوقی آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی، خاطر نشان کرد: ایران در عرصه بین الملل و در میان ملت‌های جهان از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است و جناب روحانی باید از این جایگاه در آمد و شد‌های بین الملی حاضر شود، ولی متاسفانه رئیس جمهور از این جایگاه مثال زدنی و افتخار آفرین، آنگونه که باید و انتظار می‌رفت محافظت نکرده اند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: ماکرون از نگاه مردم فرانسه یک دلال بی هویت تلقی می‌شود و یکی از خواسته‌های بار‌ها اعلام شده آنان در جنبش سراسری و گسترده جلیقه زرد‌ها برکناری او بوده و هست. با این حال ماکرون در ملاقات ۹۰ دقیقه‌ای خود با آقای روحانی از موضع بالا دستور صادر می‌کند و از ایشان می‌خواهد پایه‌های اقتدار ایران، از جمله صنایع موشکی و حضور الگوی سازش را در منطقه به حراج بگذارد؛ که حتی شنیدن اظهارات رئیس جمهور بی سر و پای فرانسه نیز در شان رئیس جمهور کشوری، چون ایران نبوده است.

شریعتمداری تصریح کرد: در خبر‌ها آمده است که قرار است آقای روحانی با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز دیداری داشته باشد که امید است برای حفظ جایگاه جمهوری اسلامی ایران و پاسداشت عزت نظام این ملاقات را لغو کنند و بیش از این به عزت و اقتدار کشور آسیب نرسانند.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
حیف نیست اقای روحانی وقتش رو برا این لات بی سروپا هدر بده ؟؟؟!!! شاید هم اقای مکرون مهره مار داره
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
مراقب مکر مکرون باشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار