کد خبر: 969914
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
رئیس کل بانک مرکزی از توافق با بانک‌ها برای پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان انواع تسهیلات بانکی به بنگاه‌های تولیدی تا پایان سال جاری خبر داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین:‌ عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در مطلبی که در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرده است، با اشاره به رشد ۴ دهم درصدی بخش غیر نفتی در سه ماهه نخست امسال و همچنین آغاز روند کاهشی تورم، از برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای اقتصادی و مدیران عامل بانک‌ها و توافق بانک‌های عامل برای پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی تا پایان امسال خبر داد.

متن کامل اظهارات همتی به این شرح است:

گزارش اخیر بانک مرکزی حاکی از بازگشت رشد به بخش غیرنفتی اقتصاد کشور است. در سه ماهه اول سال ۹۸، بخش غیرنفتی که بخش مولد اقتصاد است، حدود ۰.۴ درصد نسبت به مدت مشابه ۹۷ رشد داشته است. هرچند این رشد کمتر از توان بالقوه است، ولی با توجه به رشد منفی سه فصل قبل از آن و در کنار شروع کاهش تورم، امیدوارکننده است.

این مهم در سایه بازگشت آرامش و ثبات نسبی بازار ارز و تخلیه اثرات شوک‌های خارجی ناشی از تحریم و فشار حداکثری، تحقق یافته است. برای تقویت این رشد در فصول آینده و رونق بخش‌های مولد، نظام بانکی خودش را متعهد به کمک در تأمین نیاز‌های نقدینگی بنگاه‌ها می‌داند.

در این خصوص در جلسه‌ای با حضور معاون اول محترم رئیس‌جمهور، وزرای بخشی تولید و برخی مدیران عامل بانک‌ها، توافق شد که بانک‌های کشور برای نیمه باقی‌مانده سال، در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش‌های پیشران اختصاص دهند.

فعالان اقتصادی و مردم عزیز مطمئن باشند که اولویت اصلی کشور، احیای تولید و اشتغال است و لذا همکارانم در نظام بانکی، علی‌رغم دشواری‌های ناشی از تحریم‌های بی‌سابقه، به مانند سابق و با تمام توان خود در کنار آن‌ها و در خدمت رشد و تعالی کشور خواهند بود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار