کد خبر: 969895
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
ملکی از کاهش ۲ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۱۰۰ تا ۱۰۳ هزار تومان فروخته می‌شود.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، از کاهش ۲ هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۴ تا ۹۶ هزار تومان به مغازه‌دار و ۱۰۳ هزارتومان به مشتری عرضه می‌شود ضمن آنکه برخی مغازه‌داران به سبب رکود بازار در حال عرضه شقه گوسفندی با نرخ ۱۰۰ هزار تومان به مصرف‌کننده هستند.

او ازدیاد عرضه در برابر تقاضا را از جمله دلایل اُفت ۲ هزارتومانی قیمت گوشت در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به روند کنونی عرضه و تقاضا و زایش دام در فصل پاییز پیش بینی می‌شود که اگر اتفاق خاصی در خصوص خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور نیافتد نوسانی نخواهیم داشت.

ملکی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام گفت: با توجه به کاهش نرخ دلار و کنترل مرز‌های کشور انگیزه‌ای برای قاچاقچیان وجود ندارد که امیدواریم این روند ادامه یابد تا بازار داخل با نوسانی روبرو نشود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه بنده مخالف صادرات دام هستم بیان کرد: اگر چه برخی افراد با بیان اظهاراتی مبنی بر ازدحام دام در واحد‌های دامداری به دنبال دریافت مجوز صادرات هستند، اما بنده با این موضوع مخالف هستم چرا که در صورت تحقق این امر و افزایش مصرف در فصل سرما با تنش قیمت همانند سال گذشته مواجه می‌شویم. بیشتر بخوانید: اُفت ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/قیمت مرغ گرم به ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسید
او در واکنش به اظهارات برخی مسئولان مبنی بر واردات بیش از حد گوشت به کشور گفت: واردات گوشت‌های برزیلی منجر به تنظیم بازار داخل شد و در غیر این صورت به سبب هجوم رستوران داران، هتل داران و بسیاری از ارگان‌های دولتی به سمت بازار گوشت داخل شاهد التهاب قیمت بودیم.

ملکی نرخ کنونی قیمت هر کیلو دام زنده در میادین را ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: اگرچه بسیاری از مسئولان نرخ ۳۷ هزار تومانی را برای فروش هر کیلو دام زده درب دامداری اعلام می‌کنند، اما این قیمت بر اساس اطلاعات ما از شهرستان‌های مختلف صحت ندارد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با وجود کاهش تقاضا در شهریور که سبب بازگشایی مدارس و افزایش هزینه خانوار و رکود بازار باید منتظر ماند و دید که قیمت گوشت به کدام سمت و سو می‌رود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
هنر کردید این که همان 100هزارتومن است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار