کد خبر: 969788
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
صفار هرندی:
حتی اصلاح‌طلبان که از رأی‌آوری لیست تهران خود در انتخابات مجلس خوشحال بودند، الان پشیمانند و اعتراف می‌کنند که چطور می‌شود کسانی که باید برای ملت و جامعه قانون‌گذاری کنند با مسائل روز اینقدر بیگانه باشند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در جمع دانشجویان یازدهمین دوره خط امام (ره) با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص آبستن بودن سال ۹۸ به اتفاقات مهم گفت: باید بیمناک باشیم چراکه اگر قرار باشد بار دیگر مثل سال‌های قبل بدون برنامه ریزی مدون و عاری از اتحاد وارد میدان شویم، شرایط کشور همچون شرایط موجود خواهد شد و چه بسا با توطئه‌های شبانه‌روزی دشمنان نظام شرایط بدتر نیز بشود.

وی افزود: خوشبختانه مردم ما روز به روز و سال به سال در مسائل مهم کشوری آگاه‌تر و ریز بین‌تر می‌شوند و امیدواریم که در انتخابات امسال مانند گذشته در بازی رسانه‌ای قرار نگیرند و فریب دروغ پردازی‌های خبرگزاری‌های زنجیره‌ای داخل و رسانه‌های معاند را نخورند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: داشتن چنین مجلسی بیمناک است که باید از تکرار آن اجتناب کرد؛ مجلس باید قدرتمند بشود، باید کسانی وارد مجلس شوند که دغدغه شان مردم و مشکلات کشور و مردم باشد نه کسانی که به فکر معامله گری و جیب خود هستند.

صفار هرندی اذعان کرد: اگر اتفاقات چند سال گذشته نمایندگان مجلس را مرور کنیم، الان به عینه شاهد آن هستیم حتی اصلاح طلبان که خوشحال و شاد از رأی‌آوری لیست خود در تهران بودند، الان پشیمانند و اعتراف می‌کنند که این‌ها دیگر چه کسانی هستند، چطور می‌شود کسانی که باید برای ملت و جامعه قانون‌گذاری کنند با مسائل روز اینقدر بیگانه باشند و شأن مجلس و نماینده ملت بودن را تا این حد پایین بیاورند. وی گفت: کار به جایی رسیده است که در جلسه‌ای که خود آقایان تشکیل داده بودند و آقای تاج زاده سخنران آن بود، یکی از نمایندگان همین لیست، جویای نام سخنران می‌شود که این یک فاجعه برای آن‌ها بوده است!

برخی خودی‌ها در پازل طرف مقابل حرکت می‌کنند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی اخبار از کج سلیقگی‌ها در جریان انقلابی گفت: باعث بیمناکی است وقتی دوستان خودی و کسانی که هم مردم روی آنان حساب باز می‌کنند و هم خواص ما حواس‌شان نیست و به خود ضربه می‌زنند و در پازل طرف مقابل حرکت می‌کنند؛ باید این را بدانیم روش مقابله قهری با مسائل و مشکلات جواب نخواهد داد.

وی با اشاره به ارسال متعدد نامه‌های وزرا به مقام معظم رهبری اذعان کرد: باید بیم داشت وقتی مسئولان و دولتمردان همه به رئیس‌جمهور کشور بگویند فشار بر رهبری را زیاد بکنید تا نتیجه دلخواه را بگیریم، مردم ما آگاهند و این آگاهی را در همه صحنه‌های حساس جامعه نشان داده اند، کم کاری‌ها و بی کفایتی‌ها را می‌بینند و با این حربه‌ها نمی‌توانند از زیر اهمال کاری خود فرار کنند، این‌ها اصلاً به دنبال پیدا کردن راه خروج از بن بست نیستند و می‌خواهند با بهانه و توجیه بی کفایتی خودشان در مدیریت امور را پنهان کنند.

مردم فریب وعده‌های دروغین خوردند
صفار هرندی بیان کرد:، اما مهم‌ترین بیم نگاه بدبینانه به صحنه و دیدن نیمه خالی لیوان است که فقط ناکامی‌ها و بن بست‌ها دیده شود، همان کاری که رسانه‌های معاند و متأسفانه عده‌ای در داخل شبانه روز در تلاشند تا به مردم و جوانان ما بقبولانند. اما وقتی درست به صحنه نگاه کنیم دلایل امیدواری زیادی وجود دارد و مردم نیز این را به وضوح در چندماه گذشته نشان داده‌اند.

وی افزود: یکی از همین امیدواری‌ها نزدیک بودن انتخابات است، خود مردم نیز به این نتیجه رسیده‌اند که در انتخابات قبلی فریب وعده‌های دروغین را خورده اند، جایی که به لیست انتخاباتی رأی دادند و به سلبریتی‌ها و وعده‌ها دل بستند. اما الان منتظرند که اسفند ماه از راه برسد تا با مشارکت آگاهانه در انتخابات آتی مجلس، خانه ملت را از وجود نمایندگان بی کفایت خالی کنند.

وی تأکید کرد: مسئله دیگر انتخاب شایسته آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه از طرف مقام معظم رهبری بود، که با کنشگری خود مردم را به مبارزه جدی با فساد و صاحبان ثروت و قدرت بالاخص محاکمه مفسدان اقتصادی امیدوار کرد. با یک مقایسه ساده می‌توان متوجه شد که آقای رئیسی سال ۹۶ و حال حاضر بسیار متفاوت شده است؛ وقتی کنشگری ایشان سوا از جریانات سیاسی را می‌بینیم حتی مخالفان آن زمان هم متمایل به این رویه می‌شوند. وی افزود: برخی از دوستان با دیدن عملکرد ایشان بازهم با استفاده از قدرت رسانه‌ای که در دست دارند سعی می‌کنند که عملکرد وی را در برخورد با مفسدان سیاسی قلمداد کنند، اما الان می‌بینیم که حتی مخالفان آقای رئیسی از جدیت و نگاه یکسان ایشان در برخورد با مفاسد قدردانی می‌کنند.

صفار هرندی گفت: اگر دشمن تحریم را در یک حوزه و آن هم حوزه نفتی وارد کرده است آیا عقل و درایت حکم نمی‌کند که ما در این حوزه و حوزه‌های دیگر خودکفا و مستقل شویم؟ جز اقتصاد که لنگ می‌زند و مسئولان ما تا نگاه‌شان را از خارج به داخل معطوف نکنند و روی به اقتصاد بومی و بهره‌گیری از توان جوانان این مرز وبوم نیاورند در این حوزه پاسخ قابل قبولی نمی‌گیریم.

صفار هرندی تصریح کرد:، اما در حوزه‌های دیگر دیدیم این درایت رهبری و جریان انقلابی بود که ما در تقویت بنیه دفاعی و... رشد کردیم و این بنیه دفاعی بود که باعث قدرتمندی اقتصادی ما نیز شده و خواهد شد.

وی گفت: در مقابل دیوانگی و هوچی‌گری باید عاقلانه و قاطعانه برخورد کرد، و ما این را با ساقط کردن پهپاد امریکایی و یا توقیف نفتکش انگلیسی ثابت کردیم و آن‌ها هیچ غلطی نتوانستند بکنند، امروزه قدرت دفاعی ما و همچنین توانایی موشکی ما مایه امید و مباهات مردم است.

صفار هرندی بیان کرد: چرا امیدوار نباشیم، بیم‌ها جای خود و امیدواری‌ها جای خود. از دل بیم‌ها نیز می‌توان امیدواری بیرون کشید، همین بیم‌ها هستند که به ما انگیزه و امید حرکت می‌دهند و جوانان ما را برای مقابله با آن‌ها به میدان می‌آورند. بن بست‌ها را می‌شود شکست، به عنوان مثال اگر گزارش دکتر ستاری در حضور مقام معظم رهبری را در خصوص شرکت‌های دانش بنیان مطالعه کنیم می‌بینیم نشانگر رشد این شرکت‌ها و افزایش توان روز افزون نیرو‌های داخلی در عرصه‌های مختلف است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار