کد خبر: 968239
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
فرستاده سازمان ملل:
ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی مدعی شد که این ائتلاف به زندان استان ذمار که در نواحی مرکزی یمن قرار دارد، حمله نکرده است، اما فرستاده سازمان ملل در امور یمن حمله ائتلاف سعودی به ذمار را یک تراژدی خواند و از عربستان سعودی و امارات خواست درباره این حمله تحقیق کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن خواستار تحقیقات عربستان سعودی و امارات متحده عربی درباره حمله ائتلاف سعودی به زندان اسرای جنگی در استان ذمار شد. گریفیتس گفت: آنچه روز یک‌شنبه در ذمار اتفاق افتاده است، تراژدی‌ای با هزینه‌های انسانی جنگ است و باید متوقف شود. نماینده سازمان ملل تأکید کرد که تنها راه پایان یافتن کشتار‌ها و رنج مردم یمن پایان دادن به درگیری‌ها است. همچنین فابریزیو کاربنی، مدیر بخش خاورمیانه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اظهار داشت: بر اثر حمله به یک زندان وابسته به حوثی‌ها در استان ذمار یمن بیش از ۱۰۰ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، کاربنی همچنین گفت: «۱۷۰ نفر از این حمله جان به سلامت برده و ۴۰ تن زخمی نیز شده‌اند. دیدن این ویرانی گسترده و اجساد در زیر آوار وحشتناک است.»

نمایندگی صلیب سرخ جهانی در یمن در صفحه توئیتر خود از ارسال کمک‌های فوری پزشکی به همراه تیم متخصصان به استان ذمار در غرب یمن خبر داد. نمایندگی صلیب سرخ با بیان اینکه این نهاد پیش‌تر هم پیگیر اوضاع زندانیان در زندان «المقصوف» واقع در استان ذمار بوده است، افزود: کمک‌های اعزامی ما تنها برای ۱۰۰نفر کافی است. سخنگوی حوثی‌ها دیروز اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف عربی زندان استان ذمار را بمباران کرده‌اند. در این حملات ۵۰ نفر کشته و ۱۰۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند. «محمد عبدالسلام» در واکنش به این حمله مرگبار گفته، ائتلاف امریکایی- سعودی سال جدید هجری قمری را با جنایتی وحشتناک شروع کرد و یکی از زندان‌های محل نگهداری اسرا در استان ذمار را هدف قرار داد. این جنایت بار دیگر وحشی‌گری ائتلاف را ثابت کرد و پیامی به تمام یمنی‌هاست مبنی بر اینکه در هر طرفی باشید خون شما ارزان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار