کد خبر: 968048
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
باهنر در نشست خبری:
باید دست به دست دهیم تا صحنه انتخابات به امید و شادابی تبدیل شود، حس می‌کنیم عده‌ای برای اینکه رأی بیاورند بر موج نارضایتی می‌دمند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: باید دست به دست دهیم تا صحنه انتخابات به امید و شادابی تبدیل شود، حس می‌کنیم عده‌ای برای اینکه رأی بیاورند بر موج نارضایتی می‌دمند.
به گزارش تسنیم، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که روز گذشته برگزار شد، با اشاره به مسائل امروز کشور و هفته دولت، گفت: دولت تلاش می‌کند فعالیت‌هایی را که انجام داده به مردم گزارش دهد و ملاقات دولت با مقام معظم رهبری امسال قبل از هفته دولت انجام شد، زیرا دولت در میدان اجراست، باید نهاد‌ها کمک کنند و دولت نیز باید تحمل خود را در برابر انتقادات بالا ببرد. وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری گفتند «درست است که دو سال تا پایان دولت دوازدهم باقی مانده، اما این فرصت مغتنمی است که باید کار شود» مخصوصاً درباره مسئله اقتصاد و فرهنگ تأکید کردند که «کار‌ها باید انجام شود و فکر نکنید که، چون دو سال پایانی دولت است، نمی‌شود کاری کرد.»

وی در پاسخ به سؤالی درباره جلسات شورای وحدت و اینکه برخی می‌گویند شما در جلسات این شورا شرکت نمی‌کنید، گفت: در غیبت سه حزب فراگیر قدرتمند در کشور معمولاً این مشکلات را داریم، هر دوره‌ای که به انتخابات نزدیک می‌شویم، باید ظرفیت را بر وحدت درون‌تشکیلاتی بگذاریم، هر دوره‌ای هم یک نام دارد ولی ماهیت آن همان است و این دوره هم راه افتاده، وقتی حزب قدرتمند نداشته باشیم ممکن است جناح‌ها اختلاف داشته باشند، اما باید این را کاهش دهند و به وحدت برسند، شورای ائتلاف اصولگرایان کلید خورده و چشم‌انداز ما وحدت صد‌درصدی است.
نایب‌رئیس مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: در دوره‌های گذشته هم این بوده که شاید به این عدد صد‌درصد نرسیم، اما سعی خود را خواهیم کرد، بنده در آن جلسه هستم و شرکت می‌کنم، البته طبیعی است که نقد‌هایی هم وجود دارد، باید تلاش کنیم این جریان یک جریان فراگیر اصولگرایی باشد، تجربه دو دوره گذشته نشان داده که به وحدت می‌رسیم و کار پیش می‌رود و زمینه خوبی خواهد داشت. باهنر تصریح کرد: باید دست به دست دهیم تا صحنه انتخابات به امید و شادابی تبدیل شود، حس می‌کنیم عده‌ای برای اینکه رأی بیاورند بر موج نارضایتی می‌دمند و ضعف‌ها را بزرگنمایی می‌کنند تا بتوانند رأی بیاورند.

باهنر با رد این گزاره که اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات مجلس به دنبال مشارکت پایین مردم هستند، تصریح کرد: سخنانی از این قبیل توسط رقیب به ما نسبت داده می‌شود و اصلاً صحت ندارد، چراکه یکی از راهبرد‌های همیشگی جریان اصولگرایی، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است. از سوی دیگر اگر آمار حضور مردم در انتخابات دوره‌های قبلی را با هم مقایسه کنیم این فرضیه قطعاً رد می‌شود. تحلیل‌های حاشیه‌ای عموماً تاریخ مصرف کوتاه مدتی برای شکست احتمالی دارد.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری در جلسات شورای ائتلاف اصولگرایان حضور ندارد، خاطرنشان کرد: آن‌ها به‌شکل رسانه‌ای خطاب به شورای ائتلاف حرف می‌زنند که بهتر است این روش را کنار بگذارند و با دوستان شورای ائتلاف بنشینند و صحبت کنند.
باهنر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مدل‌هایی که جمعیت رهپویان و جبهه پایداری برای شایسته‌گزینی در انتخابات مجلس، تدوین کرده‌اند تا چه میزان می‌تواند گره‌گشا باشد و اینکه آیا این مدل‌ها مورد استقبال دیگر شورای ائتلاف اصولگرایان قرار می‌گیرد؟ گفت: اینکه یکسری معیار را وسط بگذاریم، کار خوبی است، اما مشکل این است که ترازوی دقیقی برای سنجش این معیار‌ها وجود ندارد و اتفاقی که در عمل رخ می‌دهد این است که طبق گرایش احزاب عمل می‌شود.

وی ادامه داد: سهم‌خواهی چیزی است که همه از آن بدشان می‌آید و من هم آن را دوست ندارم، امّا واقعیت این است که در عمل همان دوستانی که می‌گویند نباید سهم‌خواهی در بستن لیست مؤثر باشد، اگر کل لیست ۳۰ نفره تهران از آن‌ها باشد، خوشحال و مشعوف می‌شوند و می‌گویند اعضای تشکل ما بر اثر فضیلت، توانسته اند به مجلس راه پیدا کنند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره مدل ایده‌آل خود برای رسیدن به لیست واحد اصولگرایان در انتخابات مجلس گفت: به نظر من ابتدا باید یک نظرسنجی کیفی، نسبت به لیستی که قرار است منتشر شود، انجام و مشخص شود که جامعه، بیشتر خواهان حضور چهره‌های اقتصادی در لیست هستند یا فرهنگی و... همچنین مشخص شود که جامعه تا چه میزان تمایل دارد بانوان در لیست حضور داشته باشند و نیز اینکه آیا چهره‌های قدیمی و با تجربه حضور داشته باشند یا جوان‌ترها.

وی افزود: بعد از اینکه کیفیت ترکیب لیست بر اساس ذائقه جامعه مشخص شد و مثلاً به این نتیجه رسیدیم که لیست اصولگرایان ظرفیت حضور ۱۰ تن از بانوان را دارد، در مرحله بعد نظرسنجی انجام شود که از بین بانوانی که در عرصه هستند، نسبت به کدام یک، اقبال بیشتری وجود دارد و همان افراد در لیست نهایی قرار گیرند. باهنر با بیان اینکه مدل مزبور، مدل پیشنهادی وی است نه شورای ائتلاف، افزود: این نظرسنجی‌ها بر اساس اصول و در چارچوب اصول خواهد بود و اینطور نیست که هر فردی که مورد اقبال باشد، در لیست قرار گیرد، بلکه افرادی در نظرسنجی قرار خواهند گرفت که در دایره گفتمان انقلاب جای گیرند.
رئیس جبهه پیروان امام و رهبری گفت: تاکنون به طور مثال حدود ۳۰۰ اسم به‌عنوان کاندیدا‌های احتمالی به شورای ائتلاف رسیده است که در مرحله بررسی آن‌ها قرار داریم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا کیانفر
|
United States
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
عبداله ناصری فعال اصلاح‌طلب گفت: برای ترغیب جامعه به شرکت در انتخابات باید مسئله حصر و ممنوع‌التصویری حل گردد.

آقای ناصری،
اجرای این قبیل مطالبات لازم است ولی کافی نیست ترغیب جامعه به شرکت در انتخابات فقط با رد صلاحیت نشدن کاندیداهای مخالف انقلاب میسر است زیرا جامعه از جناحهای داخل نظام عبور کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار