کد خبر: 968033
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
علی‌رغم نشانه‌های ازسرگیری مذاکرات در این ماه، آمریکا و چین امروز اعمال دور جدید تعرفه‌های اضافی بر کالا‌های تولیدی یکدیگر را آغاز کردند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: علی‌رغم نشانه‌های ازسرگیری مذاکرات در این ماه، آمریکا و چین امروز، اعمال دور جدید تعرفه‌های اضافی بر کالا‌های تولیدی یکدیگر را آغاز کردند.

دور جدید تعرفه‌ها از ساعت ۴ به وقت گرینویچ اجرایی شد که پکن ۵ درصد تعرفه بر واردات نفت خام از آمریکا اعمال کرد. از زمانی‌که دو کشور از یک سال پیش درگیر جنگ تجاری شدند، این نخستین بار است که سوخت هدف اعمال تعرفه‌ها قرار می‌گیرد.

دولت ترامپ نیز ۱۵ درصد تعرفه بر بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین از جمله اسپیکر، هدفون‌های بلوتوث دار و بسیاری از انواع کفش اعمال خواهد کرد.

در عوض، چین نیز اعمال تعرفه‌هایی بر برخی از کالا‌های آمریکایی به ارزش ۷۵ میلیارد دلار را آغاز کرده است. پکن حجم کالا‌هایی که تعرفه‌های بیشتری از امروز بر آن‌ها اعمال خواهد شد را مشخص نکرد.

تعرفه اضافی ۵ درصد و ۱۰ درصد بر ۱۷۱۷ قلم کالا از ۵ هزار و ۷۸ محصول آمریکایی اعمال شده است. پکن از ۱۵ دسامبر تعرفه‌های بیشتری بر باقی کالا‌ها اعمال خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی چین شینهوآ در این رابطه نوشت: «آمریکا باید یاد بگیرد که چگونه مانند یک قدرت جهانی مسئول رفتار کند و رفتار مثل «یک قلدر مدرسه‌ای» را متوقف کند.»
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار