کد خبر: 967778
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان
اولین و قدیمی ترین بیمارستان استان سمنان، به موزه سلامت تبدیل شد

دکتر دانائی اظهار کرد: اولین و قدیمی ترین بیمارستان استان سمنان به همت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و با مشارکت شهرداری سمنان ،به موزه سلامت تبدیل شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: در راستای حفظ تاریخ حوزه سلامت و پیشینه علوم پزشکی استان سمنان تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و شهرداری سمنان در راستای شكل گيري موزه سلامت تدین منعقد گردید .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اهداف راه اندازی موزه سلامت در استان سمنان بیان داشت: در راستای حفظ آثار تاریخی حوزه سلامت و کمک به توسعه و  آبادانی این استان، به همت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و با مشارکت شهرداری سمنان بهسازی اولین و قدیمی ترین بیمارستان استان سمنان در راستای تغییر وضعیت ساختمان از مرکز درمانی به موزه سلامت آغاز شد .

رئیس دانشگاه ادامه داد: در این موزه تاريخچه بهداشت و درمان و آموزش پزشكي استان به نمايش گذاشته خواهد شد .

وی افزود: تدین به عنوان اولین مرکز درمانی شهر سمنان در سال ۱۳۱۵ توسط فضل‌الله فامیلی (تدین) در خیابان شهید رجایی فعلی ساخته شد .

دكتر دانائي گفت: مساحت زیربنای ساختمان اصلی این بیمارستان حدود یک هزار و ۲۰۰ متر مربع و این بنای تاریخی دارای المان‌های معماری دوران پهلوی شامل آجر نما، رخ بام، سر ستون‌های خاص و سایر عناصر ارزشمند معماری ایرانی است که هر یک به زیباها و غنای فرهنگی آن افزوده است

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار