کد خبر: 965803
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
رئیس پلیس راهور خبر داد
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه از نظر پلیس طرح کاهش آلودگی هوا در تهران کارساز نیست، گفت: اجرای قانون در اولویت ما است، اما باید به نفع مردم اجرایی شود، پلیس ایستاده تا خط تولید پراید از سال ۹۹ متوقف شود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، سردار سید کمال هادیان‌فر در نشست خبری با اشاره به اجرایی شدن طرح انضباط ترافیکی و توجه به خطوط عابرپیاده، زیرگذر‌ها و روگذر‌ها از مهر ماه اظهار کرد: الزام موتورسیکلت‌ها به رعایت و حرکت بین خطوط خودرو‌ها در دستورکار جدی پلیس است.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه عابران پیاده ۲۷ درصد کشته‌های سوانح رانندگی هستند، گفت: در محور‌های شمالی ۸۲ درصد کشته‌های سوانح رانندگی را عابران‌پیاده و موتورسیکلت تشکیل می‌دهند.

روند کاهشی بروز تصادفات متوقف شده است

وی خاطرنشان کرد: در بحث تصادفات وضعیت در دو سال گذشته مناسب نبود و در این مدت کاهش تصادفات متوقف و رشد تصادفات را شاهد بودیم.

این مقام انتظامی با اشاره به کشته شدن ۶ هزار و ۵۳۴ نفر در تصادفات سال جاری تصریح کرد: امسال روزانه ۴۶ نفر و هر ساعت دو نفر در تصادفات کشته و هر ساعت نیز ۶.۵ نفر مجروح می‌شوند.

به گفته هادیان‌فر، ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز از ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کل کشور مربوط به جاده‌هاست.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه حدود ۶۲ درصد فوتی‌ها در حریم ۳۰ کیلومتری شهر‌ها روی می‌دهد، افزود: پلیس با موقعیت دقیق، مکان نقاط حادثه‌خیز را به وزارت راه اعلام کرده است، اما چه میزانی تاکنون اصلاح شده است؟

وی متذکر شد: یک خودرو ارزان و ایمن جایگزین پراید شود، بیمه مرکزی چگونه حاضر است دیه این همه کشته و مجروح و خسارت خودرو را بدهد، اما حاضر نیستند یک بیستم آن را برای کاهش کشته اختصاص دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی برای کاهش تصادفات در دستورکار پلیس است، از نقش ۱۸ درصدی و مثبت همیاران پلیس در کاهش کشته‌های تصادف خبر داد.

هادیان‌فر یادآور شد: حدود دو سوم کار‌های مهم در دنیا در اختیار خانم است و ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از بانوان کشور ما نیز گواهینامه دارند، بانوان دارای مدرک کارشناسی می‌توانند به عنوان بازرس نامحسوس به پلیس کمک کنند و طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک از امروز در کشور اجرایی می‌شود.

پلیس ایستاده تا خط تولید پراید از سال ۹۹ متوقف شود

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: اجرای قانون در اولویت ما است، اما باید به نفع مردم اجرایی شود، پلیس ایستاده تا خط تولید پراید از سال ۹۹ متوقف شود.

وی افزود: جابه‌جایی خودرو‌ها توسط جرثقیل‌ها سیستمی و ستاد‌های ترخیص نیز جمع‌آوری می‌شود همچنین قفل چرخ به‌زودی جایگزین جرثقیل و انتقال خودرو‌های متخلف به پارکینگ‌ها انجام خواهد شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه خودرو‌های مناطق آزاد فقط سالی یک بار می‌توانند از مناطق آزاد خارج شوند، گفت: خودرو‌های گذرموقت به جز مناطق آزاد اجازه خرید و فروش ندارند همچنین خودرو‌های ۲ هزار و ۵۰۰ سی‌سی مناطق آزاد به جز خودرو‌های امریکایی و لوکس می‌توانند به سرزمین اصلی در سال یک ماه ورود داشته باشند.

هادیان‌فر متذکر شد: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان کمتر از میزان پیش‌بینی دولت، جرایم رانندگی به حساب خزانه واریز شد البته باید ۲۰ درصد رقم وصولی جرایم در اختیار پلیس راهور قرار می‌گرفت که این امر محقق نشده است.

رئیس پلیس راهور با انتقاد از شهرداری تهران در تبدیل منازل مسکونی به تجاری و عدم توجه به محل پارک، گفت: شهرداری با چه مجوزی خانه مسکونی را تجاری می‌کند؟ مردم خودرو‌های خود را کجا پارک کنند؟

وی از راه‌اندازی سیستم انتقال گزارشات مردم به پلیس راهور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از دو هزار دوربین کشور ۴۹ درصد معیوب است و قرار بود تا خرداد دو هزار دوربین جدید اضافه شود که هنوز محقق نشده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اجرایی شدن "کروکی الکترونیک" در آینده نزدیک، تصریح کرد: روند آموزش آموزشگاه‌ها باید تغییر یابد به هیچ عنوان موافق شرایط فعلی نیستم.

بیشتر با هدف کسب درآمد به طرح کاهش آلودگی هوا توجه شده است

هادیان‌فر با طرح این پرسش که آیا طرح کاهش آلودگی هوا، در ترافیک و کاهش آلودگی هوا نقش داشته یا خیر خاطرنشان کرد: عوارض طرح کاهش آلودگی هوا مربوط به شهرداری است و ارتباطی با پلیس ندارد و بیشتر با هدف کسب درآمد به آن توجه شده است.

رئیس پلیس راهور یادآور شد: تهران ظرفیت ۴ میلیون خودرو را ندارد و از نظر پلیس طرح کاهش آلودگی هوا کارساز نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار