کد خبر: 965567
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
اگر چند سال پیش اسکار در اقدامی بی‌سابقه جایزه بهترین فیلمش را از طریق میشل اوباما و کاخ سفید به فیلم ضدایرانی «آرگو» اعطا کرد و شائبه‌ها درباره رویکرد‌های سیاسی این آکادمی را به طور کامل قوت بخشید، این بار با انتخاب فردی که رسماً همجنس‌باز است حمایت از این فرقه را بیش از پیش علنی کرده و تا حدودی به آن رسمیت می‌بخشد.
جواد محرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: آکادمی هنر‌های سینمایی امریکا با انتخاب یک رئیس همجنس‌باز گام‌های تازه و علنی‌تری برای حمایت و فرهنگ‌سازی در رابطه با فرقه همجنس‌بازان برمی‌دارد.

پیشروی منحرف‌ها از «کن» تا «اسکار»
سال پیش و در جریان آخرین دوره جایزه سینمایی اسکار دقیقاً به دلیل موضوع همجنس‌بازان این رویداد سینمایی دچار حاشیه شد؛ آنگاه که مجری سیاهپوست برنامه اسکار به دلیل یک توئیت شوخ‌طبعانه درباره همجنس‌بازان تحت فشار قرار گرفت و مجبور به عذرخواهی شد با این حال عذرخواهی او پذیرفته نشد و اجرای برنامه اختتامیه را از دست داد. همجنس‌باز‌ها سه ماه پیش در سویی دیگر از دنیای غرب با تحت فشار قرار دادن آلن دلون، اسطوره بازیگری کشور فرانسه این رویداد سینمایی را نیز به حاشیه بردند و دلون ۹۲ ساله را تحت فشار رسانه‌ای قرار دادند. جشنواره کن البته با اعطای جوایز مهمی به فیلم‌هایی که با موضوع همجنس‌بازی در سال‌های اخیر ساخته شده عملا خود را به عنوان یک رویداد هنری طرفدار این فرقه معرفی کرده بود.

حال این جایزه اسکار است که به شکلی واضح‌تر نشانه‌های علاقه‌مندی به همجنس‌بازی را ارائه می‌دهد؛ نشانه‌هایی که طی سال‌های اخیر ردپای آن به وضوح در گرایش به آثار با این موضوع قابل مشاهده بود و خیلی‌ها در همین ایران خودمان سعی می‌کردند آن را انکار کنند. جالب است که عطش رسمیت بخشیدن به این موضوع در جشنواره‌های سینمایی غرب آنقدر بالاست که انکارکنندگان دیگر کمتر در نفی آن موضع‌گیری می‌کنند. این در حالی است که جامعه امریکا نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان می‌دهد. اعتراض میلیونی خانواده‌های امریکایی در قالب یک کمپین به خاطر یک صحنه از انیمیشن «داستان اسباب‌بازی‌ها ۴» که اخیراً بروز پیدا کرد از همین مسئله حکایت دارد. مادران امریکایی در اعتراض به ترویج همجنس‌گرایی در این انیمیشن به کمپین «یک میلیون مادر» پیوستند ولی جالب است که این اعتراضات گسترده هرگز باعث نمی‌شود تا ترمز حمایت از این فرقه انحرافی در امریکا و کشور‌های غربی کشیده شود. معنای این اتفاقات این است که هالیوود خیلی وقت است تصمیم خود را گرفته و قرار نیست تحت تاثیر جامعه فیلم بسازد و صرفاً قرار است منویات فرقه‌های اقلیت، اما بانفوذ را در جامعه ترویج کند.

بازی کثیف اسکار با رنگین‌پوستان
اسکار البته سال پیش در مراسم اختتامیه این رویداد برای همجنس‌بازان سنگ تمام گذاشت و در تازه‌ترین طراحی‌اش پای رنگین‌پوستان را به این بازی کثیف باز کرد. اسکار همواره درباره جایزه ندادن به سینماگران رنگین‌پوست مورد اتهام بود، اما سال گذشته عنوان شد که قرار است این نادیده گرفتن‌ها جبران شود و جایزه بهترین فیلمش را به اثری اعطا کرد که درباره یک سیاهپوست همجنس‌باز ساخته شده بود. جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به «ماهرشالاعلی» برای ایفای نقش دان شرلی در فیلم کتاب سبز اعطا شد؛ بازیگری مسلمان و سیاهپوست.

حالا خبر می‌رسد که پس از اخراج جنجالی «هاروی واینستین» تهیه کننده با سابقه هالیوود از ریاست اسکار به دلیل شکایت زنان متعدد از وی به اتهام سوء استفاده جنسی، یک فرد همجنس‌باز برای مدیریت اسکار برگزیده شده است. در واقع اسکار این سال‌ها به دست و پا زدن خود در فساد اخلاقی شکلی علنی و رسمی داده است.

از اوباما تا دیوید رابین
«دیوید رابین» از بازیگران هالیوودی است که به عنوان سی و پنجمین رئیس بزرگ‌ترین رویداد سازمان سینمایی جهان انتخاب شده است، اما چیزی که طی این روز‌ها و در رسانه‌ها به آن پرداخته نشده همجنس‌باز بودن اوست که می‌تواند بسیاری از معادلات را تحت تاثیر خود قرار دهد. او در شش سال گذشته به عنوان رئیس بخش مدیران بازیگری در این آکادمی فعالیت کرده است. رابین در کارنامه خود در بیش از ۱۰۰ فیلم مشارکت داشته است که از جمله آن می‌توان به «بیمار انگلیسی» «کوتوله را بگیرید» و «مردان سیاه‌پوش» اشاره کرد. وی در سال ۲۰۱۷ برای انتخاب بازیگران سریال «دروغ‌های کوچک و بزرگ» و «تغییر بازی» در سال ۲۰۱۲ دو جایزه امی برنده شد، اما حالا مشخص می‌شود که برخی از طرفداران این رئیس همجنس‌باز که از او به عنوان مدیری که شرایط را برای تنوع نژادی! در اسکار تسهیل می‌کند یاد کرده‌اند، آن‌ها باید این نکته را به تحلیل‌های خود بیفزایند که بخشی از این پروژه برای فراهم آوردن شرایط جهت گسترش و تسهیل شرایط و ورود بیشتر همجنس‌بازان به مهم‌ترین سازمان و رویداد سینمایی جهان است و اساساً رنگین‌پوستان بازیچه این هدف شوم هستند.

رابین در گفتگو با هالیوود ریپورتر و در جواب سؤال خبرنگار که می‌پرسد آیا امکان دارد از زندگی شخصی‌تان برایمان بگویید و اینکه می‌توانید به راحتی از علایق و احساساتتان بگویید؟ در جواب عنوان می‌کند: «بسیار افتخار می‌کنم که اولین رئیس همجنس‌باز آکادمی اسکار و در حد اعلا عاشق سینما هستم.»!

چند سال پیش اوباما رئیس‌جمهور سابق امریکا قانونی را امضا کرد که بر اساس آن فعالیت همجنس‌بازان در این کشور قانونی شد و جالب است که قانونی شدن این موضوع نیز به لحاظ تاریخی بر عهده یک رئیس‌جمهور رنگین‌پوست نهاده شد. همین موضوع منجر به افزایش کمّی کارگردانان و عوامل همجنس‌باز در هالیوود شد که تاثیرات خود را نیز به همراه داشت. این رویکردی است که امریکایی‌ها برای توسعه آن در دیگر کشور‌های جهان به خصوص کشور‌هایی که بیشتر دنبال منافع خود در آنجا هستند برنامه‌ریزی‌های بلند مدت انجام داده‌اند.

بخش عمده‌ای از دستگاه عظیم فیلمسازی هالیوود در اختیار سرمایه‌داران کلان صهیونیست و در جهت اهداف آن‌ها قرار دارد. در سال‌های اخیر، ساخت فیلم‌هایی با محتوای همجنس‌بازانه و اعطای جایزه به آن‌ها با هدف عادی‌سازی این روابط ضداخلاقی و غیرانسانی صورت می‌گیرد. سال پیش «رایان مورفی» نویسنده و کارگردان هالیوودی، دوهزاروششصدوپنجاه‌و‌سومین «ستاره تالار مشاهیر هالیوود» را دریافت کرد و در مورد همجنس‌بازی خود گفت: کاملاً آشکارا و با افتخار اعلام می‌کنم که همجنس‌گرا هستم.

مورفی در سال ۲۰۱۴ فیلم «قلب طبیعی» را ساخت. او در این فیلم سعی دارد تمایلات خود و دیگر همجنس‌بازان شبیه خود را کاملاً طبیعی نشان دهد. روزنامه امریکایی «usa today» می‌نویسد: هالیوود که طبق سنت گذشته خود همجنس‌بازان را افرادی بیچاره، غیرعادی و فاجعه‌آمیز به تصویر می‌کشید حالا فیلم‌هایی همچون «بچه‌ها خوب هستند» و «خانواده مدرن» را در شبکه‌های تلویزیونی خود پخش می‌کند و قصد دارد همجنس‌بازی و خانواده‌های همجنس‌باز را همانند دیگر خانواده‌ها، عادی و بدون مشکل نشان دهد. حال باید منتظر بود تا از این پس شاهد تاثیرات متاثر از همجنس‌گرایی «دیوید رابین» در مقام سی‌وپنجمین رئیس آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار