کد خبر: 965178
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
در پی اعلام دولت چین برای قطع واردات محصولات کشاورزی از آمریکا روسیه بازار‌های جدیدی را به روی چین گشوده و چین هم قبول کرده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: مکسیم اورشکین وزیر توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد: چین می‌تواند در غیاب محصولات وارداتی آمریکا محصولات مورد نیاز خود را از روسیه تامین کند.

بر اساس اعلام وزیر توسعه اقتصادی روسیه پکن همواره روسیه را یک شریک قابل اعتماد می‌داند وحجم مبادلات تجاری دو کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته ورکورد ۱۰۸ میلیارد دلار را ثبت کرده است.

این در حالی است که پکن و واشنگتن به دلیل افزایش تنش‌های تجاری میزان مبادلات‌شان کاهش یافته و این می‌تواند روابط تجاری چین و روسیه را بیشتر کند.

روسیه و چین هدف گذاری کرده‌اند که میزان مبادلات خودشان را به زودی دو برابر کرده و به ۲۰۰ میلیارد دلار برسانند.

اورشکین اعلام کرد همه محصولاتی را که پیش از این چین از آمریکا وارد می‌کرد ما در حال مذاکره هستیم تا آن‌ها را به بازار‌های روسیه وصل کنیم.

پس از آنکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد که به باقیمانده محصولات وارداتی چین از آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد دولت چین دستور داد تا واردات محصولات کشاورزی از آمریکا قطع شود.

این اقدام از سوی بسیاری تحلیل شده که می‌تواند به کشاورزان این کشور و همچنین انتخابات آینده ترامپ تهدید جدی باشد.

پیش از این پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده بود که روسیه و چین در بهترین شرایط تجاری و پیمان‌های اقتصادی هستند.

در ماه جولای وزیر بازرگانی چین اعلام کرد که با همتای روسی خود در باره تقویت تجارت دو جانبه بحث و گفتگو کرده است.

این بحث‌ها به ویژه در زمینه افزایش واردات سویا از روسیه و دیگر محصولات کشاورزی بوده که پکن در تلاش است تا مسیر‌های وارداتی خود را متنوع‌تر کند.

اواخر این ماه پکن برای خرید سویا از همه مناطق روسیه چراغ سبز نشان داد.

در سال ۲۰۱۸ میزان گردش تجاری روسیه و چین با رشد ۲۵ درصدی به رقم تاریخی ۱۰۸ میلیارد دلار رسید واکنون دو کشور به دنبال دو برابر کردن این رقم طی چند سال آینده هستند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار