کد خبر: 964705
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی را "اشتباهی بزرگ" از سوی پیونگ‌یانگ دانست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در حالی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی را "استاندارد" و موشک‌های آزمایش شده را کوتاه برد دانست، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا این آزمایش‌ها را "اشتباهی بزرگ" خواند و گفت، این اقدام "آسیبی وارد شده به خود" از سوی پیونگ‌یانگ است.

این آزمایش‌ها در حالی صورت گرفته‌اند که دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار اخیر خود در مرز دو کره برای از سر گیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای در سطح کاری با یکدیگر توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیلی بیست، این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین اظهار کرد: نه تنها کشور‌هایی همچون ژاپن و کره جنوبی که متحدان دیرینه آمریکا هستند، بلکه حتی چین و روسیه هم در مذاکراتی که در نشست آسه‌آن صورت گرفت، (در خصوص خطر آزمایش‌های کره شمالی) به شدت با یکدیگر هم‌نظر بودند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در واکنش به آزمایش‌های اخیر کره شمالی گفته: ما در خصوص این نوع موشک‌ها هرگز توافقی نداشته‌ایم. من مشکلی ندارم. آن‌ها (آزمایش‌ها) بسیار استاندارد هستند.

مقامات آمریکایی همچنین نزاع موجود میان کره جنوبی و ژاپن را بر همکاری امنیتی این دو کشور با آمریکا در زمینه کره شمالی بی‌تاثیر دانسته‌اند.

یکی دیگر از مقامات وزارت خارجه آمریکا به دنبال نشست آسه‌ن در بانکوک گفت: همکاری در زمینه کره شمالی بدون بروز اختلالی با ژاپن و کره جنوبی پیگیری می‌شود و تنش‌های موجود میان این دو کشور تاثیری بر این همکاری نداشته است و این مساله نشان می‌دهد که هر دو کشور در زمینه منافع ملی مشترک خود همچنان قادر به همکاری با یکدیگر هستند.

وی همچنین افزود، ترامپ به دیپلماسی با کره شمالی پایبند مانده و امیدوار است به زودی به توافقی با این کشور دست یابد و به دنبال یک "راهکار واقع‌بینانه" برای خلع سلاح هسته‌ای از شبه جزیره کره است، نه یک "پیروزی کوتاه".

این مقام در خصوص کره شمالی تاکید کردند: ما برای دست‌یابی به توافق عجله‌ای نداریم.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار