کد خبر: 963719
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
الهام فخاری، عضو شورای شهر با اشاره به لزوم توجه به سلامت روان در تهران گفت: موضوع سلامت روان در شهر تهران مغفول مانده است و این در حالی است که پایتخت‌نشینان در ابرشهر تهران با فشار‌های زیادی روبه‌رو هستند.
سرویس جامعه جوان‌ آنلاین: رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام روانشناسی خبر داد.

الهام فخاری با اشاره به لزوم توجه به سلامت روان در تهران گفت: موضوع سلامت روان در شهر تهران مغفول مانده است و این در حالی است که پایتخت‌نشینان در ابرشهر تهران با فشار‌های زیادی روبه‌رو هستند و لازم است مهارت‌های مقابله با آن را فراگیرند.

وی با بیان این‌که شهرداری تهران می‌بایست در راستای بهبود سلامت روان پایتخت‌نشینان فعالیت‌های منسجمی به خصوص در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی داشته باشد، اظهار کرد: شهرداری تهران می‌بایست برای کودکان و نوجوانان که به عنوان سرمایه‌های انسانی آینده مطرح هستند؛ به صورت ویژه سرمایه گذاری کند.

فخاری با بیان این‌که سلامت روان به کاهش تنش‌ها و برخورد‌ها کمک می‌کند، اظهار کرد: می‌توان با برگزاری دوره‌های مهارت زندگی نسبت به توانمندسازی افراد جامعه اقدام کرد.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که در همین راستا مذاکراتی با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره انجام شده است و پیش‌نویس آن نیز تدوین شده، ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه‌ای که منعقد خواهد شد در راستای بهبود سواد سلامت روان؛ جامعه می‌بایست به شناختی از وضعیت سلامت روان برسد و همچنین از آسیب‌های روانشناختی پیشگیری شود.

فخاری در مورد مفاد این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه‌ای است که دارای فاز ترویجی، آموزشی و رسانه‌ای است و پس از ارائه مهارت‌های مختلف، غربالگری و تشخیص نیز انجام خواهد گرفت که در صورت نیاز، افراد به سامانه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان این‌که شهرداری تهران می‌تواند در امر آموزش و غربالگری نقش مهمی داشته باشد، ادامه داد: شهرداری یک سازمان عمومی و مردمی است و می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌هایش در راستای بهبود سواد سلامت روان و سبک زندگی کمک‌کننده باشد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به حساسیت شورای شهر تهران به موضوع سلامت روان گفت: در سال ۱۳۹۷ برای اولین‌بار ردیف بودجه‌ای را برای ارتقای سلامت روان تصویب کرده و این مهم در بودجه سال ۱۳۹۸ نیز تمدید شد و همچنین در برنامه سوم توسعه نیز به این مهم تاکید شد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار