کد خبر: 963468
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق گزارشی که دولت به ما ارائه داده، تاکنون ۵ میلیارد دلار ارز دولتی به کالا‌های اساسی در سال جاری تخصیص داده شده است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: غلامرضا تاجگردون در گفتگو با خبرنگار ما، درباره نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالا‌های اساسی، گفت: طبق گزارشی که دولت به ما ارائه داده، تاکنون ۵ میلیارد دلار ارز دولتی به کالا‌های اساسی در سال جاری تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه مجلس ۱۴ میلیارد از منابع حاصل از صدور نفت باید به واردات ۲۵ قلم کالای اساسی تخصیص یابد، ادامه داد: البته دولت کالاهایی، چون شکر و گوشت قرمز را از لیست ۲۵ قلم کالای اساسی خارج و منابع ارزی آن را جابجا کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه این بودجه برای تأمین کالا‌های اساسی باید با اطمینان بخشی بیشتری باشد و تاثیر آن را روی سفره‌های مردم بگذارد، تصریح کرد: در شرایط فعلی مردم تأثیر تورم را در زندگی خود کاملاً احساس می‌کنند، اما آن طور که باید و شاید تأثیر تخصیص ارز دولتی برای تأمین کالا‌های اساسی در زندگی‌شان مشهود نیست.

تاجگردون با اشاره به اینکه ما از ابتدا و در زمان تصویب این مصوبه در بودجه نقطه نظر دیگری درباره نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالا‌های اساسی داشتیم، اما دولت اصرار دارد که به روش خودش ادامه دهد، گفت: تأمین کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی روش بهتری است که فعلاً دولت آن را قبول ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار