کد خبر: 962682
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
شورای صنفی دانشجویان کشور سه روز قبل خبری را منتشر کرد، مبنی بر اینکه یکی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس از سوی استاد این دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. این مدرس دانشگاه بلافاصله این ماجرا را تکذیب کرد تا اینکه روزگذشته وزیر علوم به صحت ماجرا اذعان کرد. دانشگاه تربیت مدرس مدت‌هاست که با اعتراضات دانشجویی روبه‌رو است و البته ریاست دانشگاه هم از نبود امنیت برای کرسی‌های آزاداندیشی گلایه می‌کند!
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش شورای صنفی دانشجویان کشور، دختر دانشجویی به همراه دوستش به خاطر پیگیری علت دیرکردن سرویس دانشگاه به دفتر حراست دانشکده کشاورزی این دانشگاه که در جاده کرج قرار دارد، مراجعه می‌کند.
یکی از اساتید گروه قارچ‌شناسی دانشگاه به نام «ابراهیم محمدی گل تپه» در دفتر حراست حضور داشته است. پس از ترک دفتر توسط دانشجو، مسئول حراست اطلاعاتی شامل صحبت‌ها و اعتراضات این دانشجو را در اختیار این استاد دانشگاه قرار داده بود.
این استاد دفتر حراست را به قصد برخورد با این دانشجو ترک می‌کند، ولی در این بین دوست دانشجو را که همراهش بود در ایستگاه اتوبوس مورد خشونت و اهانت کلامی قرار می‌دهد.
این دانشجو شروع به ثبت فیلم توسط گوشی موبایل می‎کند که استاد با مشاهده عکس‌العمل او، به او یورش می‎برد و گردن دانشجو را گرفته و به ضرب و شتم او می‌پردازد.
در نهایت یکی از دانشجویان، این استاد را از دانشجو جدا کرده و استاد مذکور تا خوابگاه دختران، این دانشجو را تعقیب می‌کند، ولی حراست از ورود او به خوابگاه دختران ممانعت می‌کند.
ابراهیم محمدی گل‌تپه، استاد دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با انصاف‌نیوز این ماجرا را به طور کلی تکذیب کرد و گفت: «اگر بخواهم این موضوع را رسانه‌ای کنم برای آن دانشجو که دختر خانم است، خیلی بد می‌شود. مسئله خانوادگی است او مثل دختر من است من هم معلم هستم. من حتی خبر را نخوانده‌ام، فضای مجازی برای من مهم نیست. شبکه‌های اجتماعی این ور آب و آن ور آب می‌خواهند جو را متشنج کنند، اصلاً چنین چیزی نیست؛ من یک استاد دانشگاه هستم، در دفتر حراست چه کاری دارم؟»
صحت این ماجرا روزگذشته که وزیر علوم درباره ضرب و شتم دانشجو دانشگاه تربیت مدرس توضیحاتی را ارائه داد، مشخص شد.
منصور غلامی درباره ضرب و شتم یکی از دانشجویان دختر دانشگاه تربیت مدرس توسط استادش بر سر مسئله حجاب گفت: موضوع چنین نیست، این اتفاق جلوی در دانشگاه و به خاطر ورود یک دانشجو با همراهش بوده است.»
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: «انتظامات با آن‌ها در حال بحث بوده و آن استاد اصلاً نباید به موضوع ورود پیدا می‌کرد.»
جالب اینکه تاکنون ریاست این دانشگاه در این زمینه همچنان سکوت کرده است. محمدتقی احمدی از سال ۹۳ تاکنون علاوه بر ریاست این دانشگاه، ریاست شورای تدوین مقررات ملی ساختمان را هم بر عهده دارد.
اسفند سال ۹۵ وزیر راه و شهرسازی وقت در نامه‌ای به محمدتقی احمدی رئیس شورای تدوین مقررات‌ملی ساختمان، حکم وی را به مدت دو سال دیگر تمدید کرد، ولی وی همچنان این سمت را برعهده دارد. در حالی که حکم وی اسفندماه به اتمام رسیده است!
حدود یک‌ماه قبل رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تأکید بر اینکه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها احساس امنیت بعد از بیان عقیده ندارند، گفت: در این زمینه با حساسیت‌های شدید مواجه هستیم و تا زمانی که این امنیت فراهم نشود، کرسی‌های آزاداندیشی به شکل جدی‌تر و وسیع‌تر در دانشگاه‌ها برگزار نخواهند شد.
اظهارات رئیس دانشگاه تربیت مدرس در حالی است که خود این دانشگاه در سال‌های اخیر با اعتراضات دانشجویی زیادی در زمینه‌های مختلف مواجه بوده که علاوه بر آنچه گفته شد، تازه‌ترین آن هم سه روز قبل در اعتراض به وضعیت غذا بوده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
1
9
گرسی آزا اندیشی په ربطی به دختر دانشجو دارد که او را مظلومانه مورد ضرب و شتم قرار دهید ؟ خدا رحم کرده اسلحه نداشته وگرنه مانند نجفی او را می کشت و بعد می گفت مهدورالدم بوده است !
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
18
2
واقعا خجالت اور است،شما به خود این اجازه را میدهید که یک استادمحترم را اینگونه خطاب می کنید،ایشون استاد من هستند،شما در مقامی نیستین که قضاوت کنین و از لفظ زشت بی تربیت استفاده کنین ان هم در مورد استادی که بیش از ۳۰سال زحمت کشیده استاد مطرح ملی و جهانی هستند و صدها دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری تربیت کرده و حق پدری بر گردن ما دارند اگر جرمی مرتکب شده باشند سیستم قضایی برخورد خواهد کرد لطفا به الفاظی که بکار میبرید دقت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
حالت خوبه؟
ناشناس
| United Arab Emirates
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
محترم ؟؟؟
یک بار دیگه بگو : محترم؟
رضا جهان
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
اینکه این استاد در جهان چی کار کرده ربطی به این نداره که هرجوری دلش می خواد رفتار کنه و توهین کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
9
تازه به این بی تربیت وحشی راهم بایداضافه کردوفاتحه اون دانشگاه روبایدخوندواقعا متاسفیم اینها همه ازپیامدهای بی تقوایی درجامعه دانشگاهی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
در دانشگاه ها آزادی ابراز عقیده وجود ندارد و نظرات مخالف شدیدا سرکوب میشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار