کد خبر: 962322
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
مدیر کل دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی از تشدید برنامه‌های مبارزه با فرار مالیاتی این سازمان خبر داد و گفت: طی سه سال اخیر حدود ۳۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از محل شناسایی فرار‌های مالیاتی، تشخیص و مطالبه شده که فقط ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد آن مربوط به پارسال بوده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: هادی خانی با بیان اینکه کشف، شناسایی و پیشگیری از فرار مالیاتی و همچنین شناسایی مؤدیان جدید از مهمترین برنامه‌های این سازمان به شمار می‌رود، گفت: مهمترین سیاست نظام مالیاتی در سال جاری این است که با تکمیل پایگاه اطلاعات مؤدیان، کشف فرار‌های مالیاتی و شناسایی فعالان اقتصادی فاقد پرونده مالیاتی، درآمد‌های پیش‎بینی شده امسال را محقق کند و در سالی که رونق تولید در دستور کار ارکان مختلف نظام قرار گرفته، فشار مالیاتی بر مؤدیان موجود را تعدیل نماید.

وی از ایجاد شرکت‌های صوری، صدور فاکتور‌های جعلی، صادرات صوری، سوء‎استفاده از کارت بازرگانی دیگران، استفاده غیرقانونی از معافیت‌های مالیاتی و معاملات غیرواقعی در برخی صنوف به‎عنوان مهمترین گریزگاه‌های مالیاتی یاد کرد و گفت: با تکمیل شدن پایگاه اطلاعات مؤدیان، بررسی تراکنش‌های بانکی، رصد اطلاعات نظام مالیات بر ارزش افزوده، بررسی صورت معاملات فصلی و همچنین بررسی اطلاعات سایر مراجع می‌توان با موارد فرار مالیاتی در این حوزه‌ها مقابله کرد.

خانی در خصوص آمار فرار مالیاتی شناسایی و مطالبه شده نیز گفت: طی سه سال اخیر حدود ۳۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از محل شناسایی فرار‌های مالیاتی، تشخیص و مطالبه شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: فقط در سال ۱۳۹۷ رقمی معادل ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل شناسایی فرار‌های مالیاتی، تشخیص و مطالبه شده که از این رقم ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به بررسی تراکنش‌های سنگین و مشکوک بانکی، ۱،۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به اعمال ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم و ۲،۵۶۰ میلیارد تومان نیز مربوط به شناسایی فرار‌های مالیاتی مربوط به سوء‎استفاده از معافیت‌های صادرات و مناطق ویژه و آزاد تجاری، صنعتی در خصوص محصولات پتروشیمی بوده است.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، مدیر‎کل دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی این سازمان، در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای بازرسی مالیاتی موضوع ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم نیز گفت: از زمان تصویب و ابلاغ آیین‎نامه اجرایی موضوع ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان خردادماه ۱۳۹۸، عملیات اجرایی موضوع این ماده، در خصوص تعداد ۶۰۰ مؤدی مالیاتی انجام شده است که رسیدگی به اسناد و مدارک به دست آمده، تاکنون منجر به شناسایی حدود ۴،۰۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی شده است.

وی افزود: فقط در سال گذشته حدود ۱،۱۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی از طریق اعمال ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم شناسایی شده است.

خانی در خصوص تخلفات و فرار‌های مالیاتی کشف شده در حوزه صادرات کالا و خدمات نیز گفت: در حوزه صادرات کالا و خدمات، پرونده‌های متعددی در رابطه با صادرات صوری کشف شده است.

وی اظهار کرد: با همکاری کارشناسان شرکت بورس کالای ایران و استفاده از ظرفیت‌های اطلاعاتی و نظارتی و استعلام از گمرک جمهوری اسلامی ایران، تاکنون اطلاعات تکمیلی مربوط به ۱۵۰۰ فقره صادرات صوری شرکت‌های متخلف دریافت شده و شناسایی دقیق خریداران داخلی محصولات فوق به منظور مطالبه مالیات عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده و همچنین بررسی استرداد مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های صادراتی در دستور کار قرار دارد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار