کد خبر: 962131
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از حضور در نشست شورای اروپا گفت این اتحادیه در تلاش است به همراه شرکای بین‌المللی خود توافق هسته‌ای ایران را حفظ کند.
سرویس بین الملل جوان‌آ‌نلاین: فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از حضور در نشست شورای اروپا در مصاحبه با خبرنگاران درباره محور‌های نشست امروز توضیح داد.

موگرینی گفت: ما احتمالا امروز شاهد طولانی‌ترین نشست شورای وزرای امور خارجه اروپا طی این پنج سال خواهیم بود. ما یک دستورالعمل فشرده در اختیار داریم. ما این نشست را با بررسی موضوع ایران آغاز خواهیم کرد تا به همراه دیگر اعضای اتحادیه و همچنین دیگر شرکای بین المللی خود ببینیم چگونه می‌توانیم توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنیم و همه اقدامات را بکار گیریم تا ایران همانند چند هفته یا چند روز پیش بتواند به پایبندی کامل به این توافق بازگردد.

­وی با تاکید بر خطرناک بودن تنش برای منطقه افزود: به تازگی از عراق بازگشته ام. ما طی هفته‌های اخیر با همه کشور‌های منطقه خلیج فارس رایزنی کرده ایم. من در منطقه شاهد آگاهی در ارتباط با این حقیقت هستم که این تنش‌ها برای همگان خطرناک است و هیچ کشوری از این موضوع مستثنی نیست و خطر محاسبات اشتباه وجود دارد. من به اعتماد منطقه‌ای به عراق باور دارم و این که ما باید بر چگونگی حفاظت از نتایج خوبی متمرکز شویم که در عراق دست یافته ایم که این موضوع در راستای منافع مشترک همه کشور‌های منطقه قرار دارد. من در دیدار با دوستان عراقی‌مان، از حمایت اتحادیه اروپا از آن‌ها خبر دادم و همچنین این که ما برای ایفای هر نقشی که می‌تواند مفید باشد، آماده ایم.

موگرینی در ارتباط با مسئله کنترل مهاجران نیز گفت: سالهاست که بر سر بعد خارجی این موضوع کار می‌کنیم و شاهد پیشرفت‌هایی بوده ایم، اما در زمینه مسائل داخلی و چگونگی رتق و فتق این موضوع باید بگویم این مسئله‌ای نیست که وزرای امور خارجه درباره آن گفتگو کنند. وزرای کشور طی چند روز آینده نشست برگزار خواهند کرد و آن‌ها در ارتباط با این موضوع گفتگو خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار