کد خبر: 961833
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
در حالی سال ۲۰۱۹ از نیمه گذشته که ورزشکاران و کشور‌های متبوعشان سخت در پی کسب سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هستند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : تیم کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همچون سایر تیم‌ها در تلاش است، اما کارشکنی انگلیسی‌ها در مسابقات قهرمانی جهان کار قهرمانان کشورمان را کمی پیچیده و سخت کرد.

به نظر می‌رسد در حال حاضر ایران می‌تواند به کسب ۳ سهمیه در بخش آقایان از طریق رنکینگ سیستم و ۲ سهمیه در بخش بانوان از طریق مسابقات قاره‌ای امیدوار باشد. در بخش آقایان ایران در وزن ۸۰- کیلوگرم عملا شانسی ندارد. اما در ۳ وزن دیگر داستان به شکل دیگری است. آرمین هادی پور با ۳۱۷ امتیاز در رده پنجم وزن اول ایستاده و شانس زیادی برای کسب سهمیه دارد. او با قهرمانی در یونیورسیاد و کسب ۲۰ امتیاز آن اختلافش با نفر چهارم رنکینگ را به کمتر از ۱۵ رسانده و با توجه به اینکه رنک ۱و۲ این وزن هردو اهل کره جنوبی هستند شانسش برای کسب سهمیه بسیار بالا است.
در وزن دوم، میرهاشم حسینی با ۲۴۴ امتیازجایگاه ۱۱ را دارد و فاصله‌ای تقریبا ۷۸ امتیازی با تکواندوکار رنک ۵ این وزن دارد.

میرهاشم علی رغم انگیزه بالا، ولی کار سختی برای کسب سهمیه دارد و باید در همه گرندپری‌ها موفق باشد. دراین باب فدراسیون تکواندو می‌تواند با اعزام میرهاشم به چند تورنمنت شرایط کسب سهمیه را برای وی فراهم‌تر کند. در همین راستا تورنمنت G۲ اردن که اوایل مرداد برگزار میشود، بسیار حیاتی است چرا که علاوه بر امکان کسب ۲۰ امتیاز برای میرهاشم، کار را برای کسب امتیازات کامل برای رقبایش سخت می‌کند.

اما در وزن چهارم سجاد مردانی حکایتش متفاوت است. سجاد علاوه بر کسب رنک ششم، فاصله بسیار کمی با نفرات بالاتر از خودش دارد و میتواند با کسب مدال در گرندپری‌های پیش رو سهمیه اش را قطعی کند. علاوه بر اینکه سجاد حتی شانس کسب سهمیه از طریق گرنداسلم را نیز دارد.

درپایان بار دیگر ضرورت تکواندوکاران ایران بخصوص میرهاشم حسینی در تورنمنت اردن گوشزد میشود. میرهاشم در سال ۲۰۱۹، ۱۰ امتیاز از ۴۰ امتیاز مجاز خود برای حضور در تورنمت‌ها را کسب کرده، بعلاوه با تدبیر فدراسیون تکواندو موفق شده ۲۰ امتیاز از جام ریاست فدراسیون جهانی (کیش) کسب کند.

بی شک با شرایط اقتصادی کشور اعزام یک تیم کامل به اردن شاید کارسختی باشد، اما اعزام مدعیان وزن دوم و یا حتی تنها ۲ نفر (میرهاشم و عسکری) قطعا کار سختی نیست. "جام الحسن" از نان شب واجبتر است، هم اکنون زمان تدبیر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار