کد خبر: 961743
تعداد نظرات: ۵۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
نوسان‌های دو سال گذشته بازار‌ها نشان داد که ثروت و امکانات قابل‌ملاحظه‌ای در بین برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی در اقتصاد ایران دپو شده‌است، حال با فعال شدن سازمان امور مالیاتی برای شناسایی دارایی اشخاص و اخذ مالیات از دارایی و مجموع درآمد به نظر می‌رسد تعادل به بازارهایی، چون مسکن، ارز، سکه و طلا در حال بازگشتن است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مالیات بر خرید و فروش بیش از ۲۰ قطعه سکه را اجرا می‌کنیم، گفت که سال گذشته ۳۸ نفر هر کدام بیش از ۵هزار سکه و یک نفر به تنهایی ۳۸ هزار سکه خریداری کرده‌اند که باید مالیات بدهند.
بررسی‌ها از وضعیت بازارهایی، چون مسکن و همچنین ارز و سکه و طلا نشان از آن دارد که دارندگان کالا‌های فوق گویی از عزم جزم سیاستگذار و سازمان امور مالیاتی برای شناسایی دارایی اشخاص و اخذ مالیات حقه دولت مطلع شده‌اند، زیرا طی هفته‌های اخیر بسیاری از فایل‌های ارائه شده به بنگاه‌های مشاوران املاک مربوط به اشخاصی بوده است که دارای چند ملک بوده‌اند و بسیاری از مراجعه‌کنندگان به صرافی‌ها با این هدف صورت گرفته‌است که از نحوه تبدیل سکه و طلا و ارز خود به پول نقد بدون پرداخت مالیات مطلع شوند، این دست از رویداد‌ها نشان از آن دارد که دپو‌کنندگان دارایی‌های سنگین زمین و ساختمان، ارز، سکه، طلا و خودرو متوجه شده‌اند که دارایی آن‌ها تحت تعقیب سازمان امور مالیاتی قرار دارد تا مالیات حقه دولت اخذ شود.
به دنبال آنکه مشخص شد مشکل بسیاری از بازار‌های ایران عرضه و تقاضا نیست و دپوی سرمایه و امکانات در اختیار برخی از طبقات به احتکار کالا‌ها منجر شده است و سال‌های سال است که سرمایه به جای حضور در بخش تولید کالا و خدمات در بخش سفته بازی و دلال‌بازی معطوف شده‌است، افکار عمومی خواستار شناسایی تمامی دارایی و مجموع درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی در جامعه شده‌است تا با وضع قوانین در این رابطه مالیات حقه دولت اخذ شود و از این پس در اقتصاد ایران نیز همچون سایر کشور‌ها شاهد رکود بخش سفته‌بازی و دلال‌بازی و دپوی سنگین کالا با هدف بهره‌مندی از رشد ارزش کالا و رونق بخش تولید کالا و خدمات و تولید باشیم.
ترس از وضع مالیات‌های سنگین روی زمین و ساختمان‌های بلا‌استفاده و مازاد متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی موجب شده‌است تا مراجعه به بنگاه‌های مشاوران املاک و همچنین آگهی در فضای مجازی جهت عرضه این دست از دارایی‌ها افزایش یابد که بررسی‌های میدانی بیانگر این موضوع است. درعین حال افزایش مراجعه به صرافی‌ها جهت اطلاع از چگونگی تبدیل دارایی‌های ارزی، سکه و طلا بدون شناسایی این مبادله جهت فرار مالیاتی نشان می‌دهد که ثروتمندان و دپو‌کنندگان دارایی‌های سنگین متوجه عزم جزم سیاستگذار و سازمان امور مالیاتی برای شناسایی دارایی‌ها و اخذ مالیات از حجم معین‌شده‌ای از دارایی دارند.
در همین راستا نیز رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مالیات بر خرید و فروش بیش از ۲۰ قطعه سکه را اجرا می‌کنیم، گفت: سال گذشته ۳۸ نفر هر کدام بیش از ۵ هزار سکه و یک نفر به تنهایی ۳۸ هزار سکه خریداری کرده‌اند که باید مالیات بدهند.
امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی با تبریک دهه کرامت به نمازگزاران از دریافت مالیات از درآمد‌های بادآورده خبر داد و گفت: در همه جای دنیا از این نوع درآمد‌ها مالیات گرفته می‌شود.
به گفته پارسا، سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۸۹۰ هزار قطعه سکه بهار آزادی فروخته شد که ۱۰۲ هزار نفر در کشور این سکه‌ها را خریده‌بودند که ۵۸ هزار نفر از این افراد کسانی بودند که زیر ۲۰ قطعه سکه خریدند که طبق قانون مشمول مالیات نمی‌شوند، اما ۴۹۰ نفر بیش از یک‌هزار قطعه سکه خریده بودند، ۳۸ نفر هرکدام بیش از ۵ هزار قطعه سکه خریده بودند و یک نفر به تنهایی ۳۸ هزار سکه بهار آزادی خریده بود.
رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه قیمت سکه خریده شده توسط این افراد حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده، گفت: امروز قیمت سکه به بیش از ۵/۴ میلیون تومان رسیده و ثروت و سود بادآورده‌ای را برای این افراد ایجاد کرده که سازمان امور مالیاتی باید حتماً از این افراد مالیات دریافت کند که این افراد در فضای مجازی شروع به مقابله با مالیات بر سکه کرده‌اند.

مالیات از عایدی سرمایه
رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین به طرح مالیات بر عایدی ثروت شامل املاک، خودرو، سکه و ارز اشاره کرد و گفت: همه این موارد در لایحه‌ای که در وزارت امور اقتصادی و دارایی نهایی و برای تصویب به هیئت دولت ارائه شده‌است و بر همه این اشکال که اموال بادآورده است، باید مالیات بدهند.
وی با بیان اینکه قرار نیست از کسی که ملکی برای زندگی دارد، یا کسی که تعداد زیادی خانه برای مردم تولید می‌کند، مالیات آن چنانی بگیریم، بلکه کسانی که روی مسکن و املاک خرید و فروش سفته‌بازی و سوداگری انجام می‌دهند، باید مالیات بدهند. سازمان امور مالیاتی مخلص مردم و مؤدیان مالیاتی است و ما مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانیم که باید بهترین رفتار را با مردم داشته باشیم، اما کسانی که مالیات حقه خود را پرداخت نمی‌کنند و رهبری سال‌ها اعلام کردند که باید با قوت با این افراد برخورد شود.

پرداخت مالیات یک تکلیف است
در شرایطی که در ایران کارگر به عنوان یکی از ضعیف‌ترین اقشار پیش از دریافت حقوق مالیات خود را پرداخت کرده‌است، پارسا گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری، پرداخت مالیات یک تکلیف و حقیقتاً یک فریضه است و تمام اسناد بالادستی و توسعه کشور نشان می‌دهد که برنامه‌های توسعه کشور باید بر مبنای درآمد مالیاتی اجرا شود و از وابستگی اقتصاد کشور به نفت که باعث فشار به نظام شده‌است، کاسته شود.
پارسا با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه به خاطر وابستگی اقتصاد به نفت اعمال می‌شود، گفت: باید کشور را با درآمد مالیاتی و عدالت مالیاتی اداره کرد و لازمه زندگی اجتماعی این است که هزینه آن توسط مردم پرداخت شود و دولت وظیفه حفظ نظم، امنیت، روابط خارجی، آموزش و پرورش، تأمین بهداشت و انجام هزاران پروژه اجتماعی را از مالیات انجام دهد.
به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی انجام وظایف حاکمیتی دولت یا از طریق مالیات عادلانه بر ثروت، درآمد و مصرف مردم انجام می‌شود که مبتنی بر مالیات عادلانه است یا از طریق چاپ پول است که به تورم می‌انجامد و فشار زیادی به طبقات پایین جامعه، بازنشستگان و افراد ضعیف انجام می‌شود.
وی همچنین با بیان اینکه نظام مالیاتی کشور می‌خواهد به سمت نوین‌سازی روش مالیات‌ستانی حرکت کند، گفت: از روش قدیمی تشخیص علی‌الرأس به روش تشخیص مبتنی بر اطلاعات واقعی مردم عمل می‌کنیم.
به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، عادلانه‌ترین شکل مالیات‌ستانی زمانی است که نظام مالیاتی به صورت کامل اجرا شده و سازمان مالیاتی دسترسی کامل به درآمد‌ها و اطلاعات مالی و املاک و مستغلات مردم داشته باشد که این امر در ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ذکر شده‌است.
وی همچنین یکی از مشکلات مالیاتی را فرار‌های مالیاتی بزرگ دانست و گفت: معضل دیگر معوقات مالیاتی بالاست و برنامه‌های زیادی در سازمان امور مالیاتی برای کاهش فرار مالیاتی و کاهش معوقات شروع کرده‌ایم که مالیات به صورت عادلانه و سالم دریافت کنیم و مانند همه کشور‌های دنیا، سازمان مالیاتی باید ریز‌داده‌ها و تراکنش مالی و ملک و املاک را دراختیار داشته‌باشد.
رئیس سازمان امور مالیاتی، عنوان فرار مالیاتی را یک عنوان شیک برای کسانی دانست که می‌خواهند جعل اسناد، دست‌درازی در جیب مردم، خوردن حق مردم و فرار از انجام وظایف و تکالیف قانونی و اجرایی خود داشته‌باشند، دانست و گفت: اگر قانون به درستی اجرا شود، نباید کمتر از ۵۰ درصد هزینه جاری دولت از مالیات تأمین شود.
پارسا با بیان اینکه فرار‌های بزرگ مالیاتی در کشور وجود دارد، گفت: فرار مالیاتی حتی در بخش دولتی و بخش‌های عمومی غیردولتی وجود دارد و کسانی که برای فرار‌های مالیاتی بزرگ سفارش و توصیه می‌کنند، در واقع برای فرار از قانون و حق مردم اقدام می‌کنند و سازمان امور مالیاتی با قدرت و قوت وصول مالیات را دنبال می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
1
13
دولت از عهده یک پیش فروش هم بر نیامده است. سکه را بصورت علی الحساب پیش فروش کردند مردم استقبال نکردند. آمدند با شرط قطعی معاف از مالیات پیش فروش کردند.. حالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
دولت باید خودش رو جریمه کنه نه مردم رو...ریال رو بی ارزش کردند و حالا جریمشو ما باید بدیم.کمی از ریخت و پاش و حقوقای آنچنانیتون کم کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
1
10
واقع که متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
سکه ها بدون مالیات پیش فروش شده و مشتری بر این اساس پول داده
کسی که میخواست دلالی کنه که از راه قانونی و بانک مرکزی وبانک ملی که نماد اعتماد است خرید نمیکرد.تو این مملکت قانونی کار کنی باید جریمه بدی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
1
14
به نظرم این ثروت باد آورده برای دولت و بانک مرکزی بوده که با بی ارزش کردن چند برابری پول ملی و چاپ پول و گران کردن ارز و طلای ذخایرش بدست آورده اند و تورمی چند برابری ایجاد کردند و در عوض 20درصد به حقوق کارمندانش اضافه کرده....مردمی که 3 تا 4 برابر ارزش پول ملی شان کاسته شده و در بهترین حالت اگر سکه یا ماشین و زمین و خانه ای خریدند تازه در جای اولشان ایستادند...
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
1
13
دولت ممکن است کمی پول از اقدام اخیر به دست بیاره اما داره اعتماد بانک مرکزی که در دولتهای اتی نیاز هست رو خرج میکنه. صراحتا گفتن مالیات نداره. سال 91 هم مالیات ارزش افزوده داشت و نه مالیات مشاغل. قانون جدیدی در مورد سکه از سال 91 نداشتیم. چرا الان یهو با یه بخشنامه پیش خرید سکه رو جزو مالیات مشاغل اوردن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
1
16
سوداگر دولته که سکه را فروخته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
رئیس جمهور محترم فرمودند آمریکا هر کاری می خواست بکنه رو انجام داد حالا نوبت شماست که هر کاری خواستین با این مردم بکنید.آفرین به شما خوب الگو برداری کردید.
مخالف
|
United States
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
1
15
باسلام . تیتر جالبی نزدید بنده یک شهروند معمولی هستم و در طرح پیش فروش بانک مرکزی شرکت کردم ولی خودم را سوداگر نمی دانم در جامعه هم همچین تعبیری از عمل بنده نبوده حالا به یکباره چه اتفاقی افتاده که بنده را سوداگر خطاب کرده و مبلغ هنگفتی به عنوان مالیات از بنده مطالبه می کنند در عجبم . لطفا وظیفه رسانه ای خود را انجام دهید و لااقل پیام من را منتشر کنید تا مردم بدانند که علاوه بر ترامپ در داخل هم برخی مسئولین در حال خرد کردن استخوان های قشر ضعیف هستندنه سوداگران که همگی در ویلاهای خود در داخل یا خارج مشغول استراحتند.
مالباخته
|
United States
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
1
9
جالبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
1
16
سلام علیکم
بنده بمنظور حفظ ارزش پول در یک فرایند قانونی با تبلیغات گسترده بانک مرکزی در رسانه ها بر مبنی بر پیش فروش سکه معاف از مالیات فریب بانک مرکزی را خوردم و سکه یکساله ثبت نام کردم. آنوقت شما به ما تهمت سوداگر میزنید. سوداگر من نیستم غارتگر بیت المال قاچاقچی رانت خوار و زمین خوار است.
راستين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
3
متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
3
اگه قرار به سوداگری باشه که....
دكتر محمد
|
United Kingdom
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
4
اين سخنها كه ار نظر حقوقى و قانونى باطلند و بازنشر آنها نيز صحيح نيست.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
1
3
کسایی که سکه پیش خرید کردن با قیمت روز پولشو به دولت دادند اونم با حباب خرید کردن از دولت ، یکسال پولشون دست دولت بوده خود دولت تورم ایجاد کرده وگرنه اینها مقصر تورم نبودند پول اینها دست دولت بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
1
3
دولت که هم تورم ایجاد کرده هم سکه ها رو فروخته پولشو گرفته اسمش چیه ؟؟؟
ناشناس
|
France
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
1
3
واقعا متاسفم که طرح ملی میگذارید مردم عادی که اهل دلال بازی نیستن و عمدتا پولشان سپرده بانکها بوده را تشویق به ثبت نام سکه میکنید و بعد اینگونه خطابشون میکنید . شما پول مردم راگرفتید با اون طلا خریدید سکه ضرب کردید و در تاریخ تحویل ها به بالاترین قیمت سکه ها را قیمت گذاری کردید تا بعدا از ما مالیات بگیرید الان که تحویل ندارید سکه ارزان شد شرط میبندم شهریور و ار دیبهشت سال اینده سکه دوباره بالای پنج میلیون تومن خواهد شد
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
1
3
بله... کسانیکه در یک فرایند شفاف و بدون رانت در طرح بانک مرکزی شرکت کردند و پولشان را ماهها در بانک حبس کردند سوداگرند !!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
در کشور هند مردمشون پولشونو میزارن زیر بالششون..ما هم باید همین کار رو بکنیم.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
3
واقعا متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
این آیه شریفه قرآن را دقت کنید:
وفای به عهد « … وَ أَوفُوا بِالعَهدِ إنَّ العَهدَ كانَ مَسئُولـاً » (سوره‌ مباركه‌ إسراء آیه 34)
ترجمه آیه:( و به پیمان (خود) وفا كنید، كه قطعا از پیمان سؤال میشود
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
3
یه روزی
یادتون میاد که با حساب های ارزی چه کردید
یادتون میاد که با پیش خرید کنندگان سکه چه کردید
دلشکسته در ایران
|
Denmark
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
1
3
تفاوت قیمت خرید و فروش سکه بابت تورم است
تورم با سود متفاوت است
از تورم نمیتوان مالیات گرفت
من نمیدانم شما متوجه نمیشوید یا من
تاریخ قضاوت خواهد کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
1
3
اخه مگه میشه مالیات بر سکه گرفت مگه خوده سکه روش 9 درصد مالیات نداشته تازه بعدش هم که رئیس بانک مرکزی 100 بار تو رسانه ها اعلام کرد که مالیات گرفته نمیشه حتی گفت اگه مالیات هم گرفته بشه بانک مرکزی پرداخت می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
اینا یه تیری تو تاریکی انداختند ببینن چی میشه و عکس العمل مردم رو بسنجن و گرنه کلا غیر قانونیه و مردمم زیر بارش نمیرن.بعدشم مملکت هنوز بی صاحاب نشده...دیوان عدالت یقشونو میگیره.شک نکنید
ناشناس
|
United States
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
3
آقای پارسا سوداگر این افراد نیستند. کسانی که در طرح پیش فروش شرکت کرده اند کاملا قانونی بوده و از طرف دولت ارائه شده زمانی که به پول مردم نیاز داشتید سوداگر نبودن الان که پول مردم رو بی ارزش کردید ثبت نام کنندگان شدن سوداگر ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
رئیس اداره مالیاتی میگن مالیات بر عایدی در 180 کشور انجام میشه بر چه مبنا و اصولی هممچین مقایسه ای میکنند.مگر در اون کشورها تورم 300 درصدی داریم.... اگر تورم به صفر برسه اونوقت میشه درآمد افراد رو عایدی حساب کرد....در کجای دنیا تورم و کاهش ارزش پول ملی عایدی حساب میشه...؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
دوست عزیز اقای پارسا پول ما ارزشش سه برابر بیشتر نشده بلکه سه برابر ارزش پول ملی عزیزمون کاهش پیدا کرده....کمی مطالعه...کمی تامل...یاحق
گله مند
|
United States
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
3
ای کاش مسئولین به جای این همه تو بوق و کرنا کردن گرفتن مالیات سکه دولتی از مردم معمولی که اظهر من الشمس است چند مورد از فرارهای مالیاتی کلان را برای مردم اطلاع رسانی می کردند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
چنان میگید بگیرین ازشون که انگار دزدی کردیم....بعدشم مگه میره تو جیب شما؟!سوم اینکه ربطی به مالیات نداره چون معاف از مالیات خریدیم....الانم سرجای اولیم .چیزی بهمون اضافه نشده و فقط تورم خورده بهمون...برادر کمتون کردیم و باهاتون همکاری کردیم اینه نتیجش؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
2
دلیل توسعه یافتگی دیگر کشورها الزاما فقط مالیات نیست...شفافیت دارن...قانون درست دارن و درست تر از اون به اون عمل میکنند...کمترین رتبه فساد رو دارن...اینهمه رانت ندارن...این همه اختلاس ندارن...تورم 300 درصدی ندارن...این همه نقدینگی و اینهمه سوء مدیریت ندارند...پول نفت و مالیات هر چقدرم بگیریم و یا اصلا همه کشورا بهمون دستی و بلاعوض پولم بدن وضعمون همینه...اگر تو این همه مدت اینو نفهمیدید پس بهتر حرف نزنید...بیشتر مطالعه و تحقیق بفرمایید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
برادر من انقدر سطحی فکر نکن.مردم برای حفظ ارزش پولشون سکه خریدن...همه رو از یک خط نبین....بعدشم دلیل اصلی خرید سکه نبوده کمی مطالعه بد نیست داشته باشید.عاملش تورم هست و نقدینگی که از سو مدیریت و چاپ بدون پشتوانه اسکناس و دزدی های کلان و بدهکاران کلان بانکی است.پس اول بررسی کن بعد حرف بزن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
خداییش من که کارمندم...زحمت کشیدم.کار کردم...مجرد موندم...ماشین ندارم و خونمم فروختم...الان بیکارم...فقط سکه رو برای حفظ ارزش پولم گرفتم که مثل سال 92 بدبختر نشم طمع کارو سوداگرم؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
-.به نظر من کسانی که این مالیات غیر قانونی و غیر شرعی را بخشنامه کردند را باید به دلیل تشویش اذهان عمومی و سوء استفاده ابزاری از مقام و به دلیل ایجاد سلب اعتماد عمومی مردم به دولت ونظام و صدمه به قانون و شرع مورد پیگرد قانونی قرار داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
اول بانک مرکزی اولین و مهم ترین وظیفشو که حفظ پول ملی هست انجام بده و دولتم هزینه هاشو کم کنه و از راهکار ایجاد تورم استفاده نکته بعد ایجاد شغل و فضای رقابت آزاد کنه اونوقت که کسب و کار رونق گرفت از مالیات کسب درآمد کنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
هر بار که میخواستید دلار رو به بهانه تحریم گرون کنید میگفتید به نفع تولید وصادرات کشوره و جلوی واردات زیاد و میگیره... کلا عموما ما استاد مغلطه و سفسطه هستیم...فرافکنی و آرمان گرایی ودنباله رو اهداف عالیه هستیم....همه هدفمون خیره....همه فکر آبادانی کشور هستیم....خدا روشکر....خدا قوت پهلوانان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
-. سکه معاف از مالیات بوده نمیشه بعد یکسال و نیم دبه کرد....اینجوری که سنگ رو سنگ بند نمیشه...کسی هم اگر سرمایه دار سالمی باشه قید سرمایه گذاری تو ایران رو با این سیستم بی قانونش میزنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
طراحان و دست اندرکاران و متولیان مالیاتی توجه کنند که حتی اگر فکر کنید با کوچک کردن دایره مایات دهندگان بر سکه حق گروهی کوچک را خوریده اید که به ظاهر افراد برخوردار هستند مصداق کوچک شمردن گناه است که خود گناه کبیره به حساب میاد...نیت خیر کافی نیست و عمل نیز باید خیر باشد و منجر به نتیجه خیر شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
دزدی چه از فقیر چه از غنی دزدیست و گناهکار محسوب میشوید و در هر دو دنیا باید پاسخگو باشید....پس کمی تامل کنید .به دزده میگن برای چی دزدی کردی میگه حقمو از پولدارا گرفتم....مواظب باشید شما هم به زور حق نداشته اتان را که نه شرعی نه قانونیست از خریداران سکه که به کمک دولت و بانک مرکزی آمدند و به فراخوانشان لبیک گفتند طلب نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
فردريک_باستيات اقتصاددان فرانسوی میگه : -
وقتی دزدی و چپاول به راه و رسم زندگی ِگروهی از افراد قدرتمند جامعه بدل ميشود آنان با گذر زمان نوعی سیستم حقوقی وضع میکنند که در آن دزدها محقند و قوانينی را به وجود می‌آورند که راه‌های دزدی‌‌ را توجیه و هموار ميکند .. در چنین سیستمی ضررها و سختی‌ها سهم عموم مردم خواهد شد درحالی که سود و ثروت نصیب افرادی معدود میشود و کدهای اخلاقی نیز آنان را ستایش میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
کلا بساط ریال و جمع کنید و به مردم ارز خارجی بدید خودبخود تورم از بین میره...دیگه نیازی هم نیست با این گرونی کاغذ تند به تند اسکناس ریال چاپ کنید....زحمتتون هم کم میشه....کلا عامل گرونی و نقدینگی و تورم دولت و بانک مرکزیه این وسط نظام مالیاتی چی از جونمون میخواد.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
اینا نمیدونن تورم چیه؟...نمیدونن نقدینگی از کجا ایجاد میشه؟...و کلا اینکه میلیاردها میلیارد اختلاس و بدهکاران کلان چه بر سر ارزش پولمون آورده....کلا فکرامون ....حرفمون...عملمون....نظرمون...همش تک بعدیه....به اصطلاح سطحی نگر هستیم...راحت کار تصمیم سطحی میگیریم اونم از جهلمونه....بدون فکر و مطالعه قضاوت میکنیم و نظر میدیم....همه کارشناسیم ماشاالله...فقط اشکالش اینه درس کارشناسیمونو پاس نکردیم و اگرم کردیم غلط پاسش کردیم.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
مسوولین اداره مالیات و دولت محترم توجه کنند به این آیه مبارکه:
وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ
آنان مکر کردند و خدا هم مکر کرد و خدا بهترین مکرکنندگان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
-آقای مسوولی که برای خدمت به مردم مقامی رو قبول کردید...آفرین...فقط اگر بگن حقوق و مزایاش برابر یک کارمنده بازم این خدمتو قبول میکنید..؟!به احتمال زیاد نه چون برای کاری جز خدمت آمده اید...نتیجشم اینه.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
بانک ملی مال دولته.نشان اعتماد!!!..آفرین خوب چرخش مالی مشتریاشو گذاشت کف دست اداره مالیات...بانک مرکزیم زیر دست دولته....خودشون قیچی میکنن ...میدوزنون...میبافن.....خودشون شدن هم هیات منصفه هم قانون گذار هم دادستان....پس قوه مقننه و مجلس کجای کار ایستاده؟قوه قضائیه کجاست؟دیوان عدالت اداری کجاست؟
بانک ملی و مرکزی شدند نماد بی اعتمادی ... ولی کورخوانده مملکت هنوز صاحاب دارد...رهبر دارد ....دیوان عدالت و قوه قضاییه تازه نفس دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
قانون رو سلاخی کردن میگن بر طبق قانون....از مردم زورگیری میکنن به نام مردم و آبادانی کشور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این وزارتخانه در موضوع اخذ مالیات از سکه، قانون را اجرا می‌کند، گفت: بر این اساس اخذ مالیات از سکه قانونی است.میخواستم از آقای دژپسند بپرسم کدام قسمتش قانونیه؟اون قسمتی که سکه بمعاف از مالیات و قیمت مقطوع میخریم بعد 2سال میگید مالیات داره و یا تورم خورده بهش و ارزش ریال کاهش پیدا کرده بهش میگید عایدی داشته؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
میدونید چرا این همه پول میگیرید از مردم میشه اختلاس و دزدی؟چون پول ناحق و پول زوره....خوردن نداره...قانون رو به سخره گرفتید و بخش نامه و تبصره هایی بهش اضافه میکنید که خود تناقض آشکار با قانون است...قانونی مینویسید که خود در تعارض آشکار با قوانین دیگر است و بعد به آن استناد میکنید!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
پولو یکسال خوابوندیم تا سکه بگیریم ....کمکتون کردیم تا جلوی تورم شکننده گرفته بشه حالا اینا یک طرف اگر فقط سکه قیمتش بالا میرفت باز یه چیزی...اما همه چیز تورم خورده و ارزش پول کم شده و شما به چه درجه ای رسیدید که تورم رو تحمیل کردید به ما و حالا از تورم خودتونم میخواید عایدی کسب کنید...دست شیطون رو از پشت بستید به خدا.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
نمیدونم چرا رئیس جمهور های محترم در دور دومشون این همه بلا سرمون نازل میکنند؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
آقای پارسا و اقای جنتی کجای دنیا از بی ارزش شدن پول مالیات میگیرن؟
کارشناسان و مردم میگن :چرا دولت و بانک مرکزی به خاطر مقدار کمی مالیات خودشونو بی اعتبار میکنند؟جواب معلوم است...اینها میخواهند اول این بدعت غیرقانونی و غیرشرعی را مشروعیت بخشند... حتی به صورت ظاهری و محدود تا بعد از این غده سرطانی را بزرگ کنند و به دیگر بخش ها سرایت دهند....تورم و بی ارزش شدن پول رو مساوی با عایدی بدونن و قرار داد مقطوع را دبه کنند واقعا هنرمندی میخواد...اقتصادمون رو مریض کردید و درمانش که نمیکنید و اگرم بخواید نمیتونید حداقل مریض ترش نکنید... بهش رحم نمیکنید؟به مردم رحم نمیکنید؟اجرتون با خدا...
امیدوارم وقتی دارید مالیات ناحق میگیرید و نحوه گرفتنشو محاسبه میکنید مقدار ظلمی رو هم که به چه تعداد آدم تحمیل میکنید رو هم محاسبه کنید....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
قانون باید نقض قانون نکند...قانون برای عدالت و رفاه و شکوفایی مملکت است ولاغیر...قانونی که خود باعث ایجاد بی قانونی گردد و فسادزا باشد قانون نیست و دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود....آقایان مالیاتی قانون نه دبه و خلف وعده را میپذیرد نه زورگیری و کلاهبرداری را....پس از خدا بترسید و انقدر قانون را به سمت بی قانونی نبرید....انقدر تبصره و بند به آن اضافه نکنید....قانون را به سخره نگیرید ...قانون را علیه قانون نکنید....بی قانونی را لباس قانون نپوشانید....از خدا بترسید......خدایا خود میدانی با این جماعت چه کنی...الهی به امید تو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
1
همانطور که میدونید چه اونی که رشوه میده چه اونی که رشوه میگیره هر دو گناهکارند...دقیقا در مورد گرفتن و دادن مالیات زوری و غیرقانونی بر سکه هم صدق میکند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
2
دین به انسانهای فقیر میگه وقتی پول و درآمد درست و کافی نداری قناعت پیشه کن و به راه خلاف و دزدی نرو...حالا اداره مالیات که به نیابت از دولت محترم به جمع آوری مالیات مشغول است هم نباید به دلیل اینکه فروش نفتمان به حداقل رسیده دست به اینگونه بدعت ها و هنجارشکنی ها بزند و قانون و شرع را فراموش کند و به قوانینی مغاییر با دیگر قوانین اتکا کند که خود ساخته و اعتباری ندارد....پیشنهاد ما به دولت محترم این است که کمی قناعت کنند و با مدیریت و تدبیر مشکل را رفع نمایند...باتشکر
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
ظلم آشکاری است که متاسفانه در دیوان عدالت اداری زمان آقای آملی و طبری رسما تایید شد
کجای دنیا قانون عطف به ما سبق میشه که آقایون این کار رو میکنن
مگر کسی که همون زمان یه خودرو خریده و الان حداقل 500 درصد رشد قیمت داشته ( به علت پایین اومدن ارزش پول ) ، ازش طبق همین قانون که دارن از سکه مالیات میگیرن ، ازش اخذ مالیات میکنن ؟؟؟؟!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار