کد خبر: 961636
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص چالش‌های شبکه‌های اجتماعی، به شهروندان هشدار داد: مراقب باشید کلاهبرداران روزانه ده‌ها کانال، گروه و صفحه در شبکه‌های اجتماعی با نام‌هایی همچون چالش تلفن‌همراه، چالش عکس کودکان و ... با وعده‌های جوایز فراوان راه اندازی می‌کنند.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سرهنگ علی کریمی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: افراد کلاهبردار اقدام به راه اندازی کانال، گروه و صفحه با عنوان چالش موبایل سامسونگ و ... در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام نموده و با وعده جوایزی همچون گوشی‌های پیشرفته کاربران به شرکت در چالش ترغیب می‌کنند.

وی افزود: فرد کلاهبردار از شرکت کننده‌ها مبلغی برای شرکت در مسابقه را تقاضا می‌کنند و پس از شروع چالش مبالغی جهت بالابردن بازدیدکننده‌های چالش‌های ارسالی دریافت کرده و سپس بصورت کامل کانال را حذف و یک کانال جدید ایجاد می‌کنند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: در انتها در صورت اعتراض شرکت کنندگان مدیر کانال اقدام به فحاشی و بلاک نمودن آن‌ها می‌کند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه هشدار داد: کاربران به اینگونه چالش‌ها در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند، زیرا بیشتر این مسابقات و چالش‌ها کلاهبرداری بوده و هیچ کالایی ارسال نمی‌گردد، از سوی دیگر، چون مبالغ شرکت در چالش کم می‌باشد قربانیان اقدام به شکایت نمی‌کنند که این خود باعث کلاهبرداری‌های بیشتر می‌شود لذا شهروندان در صورت مال باخته بودن حتماً اقدام به شکایت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار