کد خبر: 961271
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
وزیر امور اقتصادی و دارایی:
فرهاد دژپسند رقم فرار مالیاتی و معوقات آن را اعلام کرد.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «تسنیم»، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها درباره اجرای طرح جامع مالیاتی گفت: در سال جاری که کشور با مضایق و محدودیت‌های زیادی در وصول سایر درآمد‌ها و منابع همانند نفت مواجه است، قطعاً مالیات و درآمد‌های مالیاتی می‌تواند یکی از اهرم‌های جدی برای عبور از شرایط بحرانی باشد.
وی با بیان اینکه برای تحقق درآمد‌های مالیاتی به اطلاعات و آمار نیاز داریم، افزود: اگر بخواهیم انصاف و عدالت مالیاتی را رعایت کرده و حداکثر درآمد‌های مالیاتی تحقق یابد، باید اطلاعات و آمار خوبی کسب کنیم که این اطلاعات و آمار را می‌توان از طرق مختلف کسب کرد.

عملکرد ۳ ماه گذشته در حوزه مالیاتی خوب بوده‌است
وزیر اقتصاد با بیان اینکه یکی از روش‌های قابل اطمینان برای دریافت اطلاعات و آمار همکاری دستگاه‌های اجرایی در قوه مجریه و سایر قوا است، تصریح کرد: امروز در یک تعامل چندجانبه تصمیمات خوبی اتخاذ و مقرر شد، در مواردی که هنوز تفاهم‌نامه بین دستگاه‌ها و سازمان امور مالیاتی منعقد نشده، ظرف یک هفته آینده این اتفاق عملیاتی شود.
دژپسند با تأکید بر اینکه مقرر شده انتقال و تأمین اطلاعات توسط دستگاه‌ها با سرعت بیشتری انجام شود، گفت: امیدوارم از لحاظ بحث عملکردی، امسال وضعیت خوبی در حوزه مالیاتی داشته باشیم، البته عملکرد سه ماه گذشته خوب بوده و در سال گذشته نیز حدود ۹۷ درصد درآمد‌های مالیاتی محقق شده است.
وی با بیان اینکه باید در سال جاری فراری‌های مالیاتی را در تور انداخت، بیان کرد: به رغم اینکه سازمان امور مالیاتی به دنبال افزایش درآمد‌های مالیاتی است، اما هرگز به دنبال فشار به مؤدیان خوش حساب و خوش عملکرد نیست و هیچ دلیلی وجود ندارد برای اینکه درآمد‌های مالیاتی افزایش یابد به مؤدی خوش‌حساب که عملکرد مالیاتی خوبی دارد، فشار وارد شود.
وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه یکی از مجرا‌ها برای کاهش فرار‌های مالیاتی افزایش اطلاعات از مؤدیان است، افزود: پس از این اقدام باید در زمینه اطلاع‌رسانی قوانین اقدام کرد تا پایه‌های مالیاتی افزایش یابد.
این عضو کابینه دولت دوازدهم، با بیان اینکه فرار‌های مالیاتی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که شامل فرار‌ها و معوقات است، ادامه داد: برخی می‌گویند رقم فرار مالیاتی ۲۵ هزار میلیارد تومان است که حتی اگر همین رقم وصول شود، می‌توان جهش قابل‌توجهی در تحقق درآمد‌های مالیاتی ایجاد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار