کد خبر: 961247
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
پرونده دیگر‌ی از فریب اقتصادی بسته شد. هزار و ۱۷۰ شاکی که از طریق فضای مجازی و سایت دیوار میلیون‌ها پول به حساب شرکتی می‌ریختند که نه تنها خودرویی به آنان تحویل داده نشد بلکه حتی قادر به تحویل اصل پول این شکات هم نیستند. روز گذشته رسیدگی به این پرونده در جلسات علنی دادگاه به اتمام رسید و طبق گفته قاضی صلواتی حکم در زمان قانونی اعلام خواهد شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو روزگذشته در شعبه چهار دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان برگزار و به اتمام رسید تا قاضی صلواتی در فرصت مقتضی رأی خود را صادر کند.
داستان این پرونده هم موضوع فریب شاکیانی است که در فضای مجازی به تبلیغات اعتماد کردند و مبالغ هنگفتی را بابت خرید خودرو به این شرکت واریز کردند. یکی از شاکیان تعریف می‌کرد که مبلغ ۱۹ میلیون و همچنین ۳۰۰ و ۲۵۰هزار تومان بابت خرید خودروی دنا پلاس واریز کرده و قرار بود مبلغ اصلی را هنگام تحویل خودرو واریز کند. وعده ۳۰روز کاری همانا و تحویل ندادن ماشین همانا!
وی تعریف کرد: یک هفته بعد از قرارداد با من تماس گرفته شد که ۱۹میلیون را واریز کنم. من در شعبه جمهوری اقدام کرده بودم که پس از مدتی متوجه شدم این شعبه پلمب شده است. کارکنان شرکت اعلام کردند، ما دوباره مجوز گرفتیم و دفتر راه‌اندازی می‌شود و من بعد‌ها فهمیدم که این اقدام هم فریب بوده تا من شکایت نکنم.
شاکی دیگری افزود: ۴۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان واریز کردم، قرار بود ۱۵روزه خودرو را تحویل بگیرم، اما هنوز تحویل نگرفته‌ام. شاکی دیگری اظهار کرد: ۴۰میلیون و ۷۵۰هزار تومان واریز کردم در فضای مجازی با این شرکت آشنا شدم که وانمود می‌کرد، براساس مقررات فعالیت می‌کند. خودرو را به نام همسرم ثبت‌نام کردم. شاکی دیگری افزود: از طریق سایت با شرکت آشنا شدم و ۲۰میلیون و ۲۵۰هزار تومان به این شرکت واریز کردم با حقوق کارگری این پول را جمع کرده بودم، اما خودروی من را تحویل ندادند و از آبادان به اینجا آمده‌ام. این در حالی است که مهدی فتاحی‌نیا از متهمان این پرونده فعالیت شرکت مذکور را نسبت به لیزینگ‌بودن قبول نداشت و آن را رد کرد. وی خود را واسطه‌ای می‌دانست که تنها در چارچوب قانون فعالیت می‌کرده است، اما طبق گفته نماینده حقوقی بانک مرکزی فعالیت شرکت کیمیاخودرو در بحث لیزینگ کاملاً محرز و مشخص است.
گفتنی است، این پرونده هزار و ۱۷۰ شاکی دارد که بخشی از آن‌ها در جلسات دادگاه اظهارات خود را بیان کردند و از قاضی خواستار اصل پول خود با ضرر و زیان حاصل شده در این یک‌سال بودند. روزگذشته رسیدگی به این پرونده در جلسات علنی دادگاه به اتمام رسید و طبق گفته قاضی صلواتی حکم در زمان قانونی اعلام خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار