کد خبر: 961147
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان مطرح کرد:
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: اصفهان در پاییش مدرسین نسبت به میانگین کشوری خوب بوده است و مدرسین نه تنها از طریق مصاحبه ارزیابی شده اند بلکه توسط روسای مراکز و مدیران گروه ها نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

دکتر مهدی قیصری در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به پالایش مدرسان رشته حقوق و عمران دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اظهار داشت: 146 مدرس در گروه حقوق فعال هستند که 49 نفر از آنها از قضات خبره بوده و نیازی به ارزیابی نداشته اند.

وی ادامه داد: 83 مدرس گروه حقوق طی 14 جلسه مصاحبه ارزیابی شدند که 68 نفر از آنها مورد تایید دانشگاه علمی کاربردی قرار گرفتند. همچنین در ارزیابی مدرسان گروه عمران از بین 62 مدرس فعال 35 نفر طی چهار جلسه مصاحبه ارزیابی شدند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه مدرسین پس از ارزیابی رتبه بندی شدند، گفت: تعداد زیادی از مدرسین علمی کاربردی در رتبه های بالا قرار دارند اما تعداد کمی که نتوانستند رتبه خوبی کسب کنند در یک ترم و یا یک درس خاص می توانند تدریس داشته باشند و اولویت تدریس با مدرسانی است که در رتبه بندی، بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند.

حضور 288نفر مدرس واجد شرایط در فراخوان نهم جذب مدرسین

قیصری تصریح کرد: در فراخوان نهم جذب مدرسین، ظرفیت جذب کل استان 227 نفر در 56 گروه درسی بود که تعداد 845 متقضی در 48 گروه درسی اعلام آمادگی کردند که از این تعداد 288 نفر شرایط حضور در مصاحبه را داشتند و پس انجام مصاحبه 70 نفر حذف شدند و مابقی در سه سطح عالی، بسیار خوب و خوب سطح بندی شدند که طبق همین سطح بندی در مراکز تدریس خواهند داشت.

وی افزود: اصفهان در پاییش مدرسین نسبت به میانگین کشوری خوب بوده است و مدرسین نه تنها از طریق مصاحبه ارزیابی شده اند بلکه توسط روسای مراکز و مدیران گروه ها نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

دو مرکز علمی کاربردی استان اصفهان در سطح دو قرار دارند

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به سطح بندی چهارگانه مراکزعلمی کاربردی، اظهار کرد: در سطح بندی مراکز، مرکز علمی کاربردی تیران و کرون و مرکز علمی کاربردی هرند در سطح دو، یک مرکز در سطح چهار و بقیه مراکز علمی کاربردی در سطح سه این سطح بندی قرار گرفتند.

قیصری با بیان اینکه مراکز پیوسته از لحاظ آموزشی تحت نظارت هستند، گفت: در سال گذشته دوره های آموزشی دو مرکز با حکم نظارتی متوقف شد که یکی از آنها با اصلاح عملکرد به چرخه بازگشت. دیگر مراکز نیز مشکلی در حوزه نظارت نداشته وعملکرد آموزشی آنها قابل قبول است.

وی با بیان اینکه تمام مراکز علمی کاربردی استان اصفهان دارای اساسنامه هستند، افزود: از بنگاه های صنعتی، شرکت های  گلخانه ای، دام پروری ها، کشت و صنعت هاکه  دارای محیط واقعی کار، ساختمان ملکی 1200 متر مربع و 250 پرسنل بیمه شده هستند جهت تاسیس مراکز علمی کاربردی در حوزه های کشاورزی، علوم دام، گلخانه، گیاهان زینتی، آب و فاظلاب، فرهنگ وهنر، صنایع دستی حمایت خواهیم کرد.

انحلال 10 مرکز علمی کاربردی وابسطه به دولت

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به انحلال مراکز علمی کاربردی وابسته به بخش دولتی تصریح کرد: مراکز علمی کاربردی وابسته بخش خصوصی یا دولتی هستند که در استان اصفهان 31 مرکز وابسته به بخش خصوصی فعالیت می کنند.

قیصری با بیان اینکه متولی هر مرکز آموزشی باید وزارت علوم و تحقیقات باشد، ادامه داد: در استان اصفهان 10 مرکز علمی کاربردی وجود داشت که دستگاه متقضی آنها وزارت خانه های دولتی بودند وبه دستور وزارت علوم و تحقیقات منحل خواهند.

وی از ایجاد مراکز جايگزين و مراكز معین خبر داد و گفت: رشته ها و دانشجوهایی که مراکز آنها در آستانه تعطیل شدن است رها نخواهند شد و رشته ها را به مراکز جايگزين و معین انتقال خواهیم داد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر