کد خبر: 960992
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
اولیای‌دم مردی که در حادثه آتش‌سوزی عمدی به قتل رسیده‌بود، بعد از فوت عامل آتش‌سوزی در همان حادثه، درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، انتقام‌گیری‌های شخصی که باعث تشکیل بسیاری از پرونده‌های جنایی در دادسرا‌ها است، یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی است که در آن افراد به جای مراجعه به قانون با رفتار‌های خودسرانه بسیاری از حوادث تلخ را رقم می‌زنند تا جائیکه ممکن است خود شخص نیز یکی از قربانیان آن حادثه شود. در پرونده‌ای که اواخر پاییز سال‌۹۷ در کلانتری‌۱۲۱ سلیمانیه به جریان افتاد، مأموران از وقوع آتش‌سوزی در یک بنگاه معاملات ملکی در شرق تهران باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد این حادثه عمدی بوده و مرد جوانی به نام سیاوش با ریختن یک گالن چهار لیتری بنزین در بنگاه قصد آتش‌زدن مغازه را داشته است، اما با شعله‌ور شدن آتش و شدت آتش‌سوزی، وی همراه صاحب بنگاه به نام یزدان بر اثر سوختگی شدید به بیمارستان منتقل شده‌اند.
به این ترتیب مأموران با مراجعه به بیمارستان سیاوش را که عامل این حادثه بود مورد تحقیق قرار دادند و در حالیکه وی به شدت سوخته بود در توضیح گفت: «یزدان به همسرم نظر داشت. بار‌ها با او صحبت کرده‌بودم، اما گوشش بدهکار نبود. بار‌ها پیامک‌های یزدان را در گوشی همسرم دیده بودم به همین خاطر روز حادثه یک گالن چهار لیتری بنزین برداشتم و مقابل بنگاه یزدان رفتم، اما قصد کشتن او را نداشتم و فقط می‌خواستم او را بترسانم. این شد که بنزین را در مغازه ریختم، اما قبل از زدن کبریت به خاطر روشن بودن بخاری، مغازه آتش گرفت و من و یزدان در آتش گرفتار شدیم.» سپس یزدان نیز مورد بازجویی قرار گرفت و هر گونه رابطه با همسر متهم را انکار کرد.
بعد از این توضیحات همسر متهم نیز تحت بازجویی قرار گرفت. وی در جواب به مأموران گفت: «یزدان قبلاً پیشنهاد رابطه داده‌بود، اما من اعتنایی نکردم. همین باعث شد شوهرم به من و صاحب بنگاه مشکوک شود و این حادثه رقم بخورد.»
در حالیکه تحقیقات در مورد پرونده ادامه داشت، از بیمارستان خبر رسید دو مرد جوان بر اثر سوختگی شدید فوت کرده‌اند.
به این ترتیب پرونده با درخواست دیه از بیت‌المال از سوی اولیای‌دم به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
صبح دیروز پرونده روی میز هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه، پدر یزدان در جایگاه قرار گرفت و گفت: «پسرم بی‌گناه بود. ما هیچ رفتاری که نشان دهد او با زن جوان در رابطه است ندیده‌بودیم. شوهر آن زن گرفتار بدبینی و سوءظن شده بود و به همین خاطر دست به آتش‌سوزی زد. با این حادثه هم جان خود را از دست داد و هم ما را عزادار کرد. حالا که متهم نیز فوت کرده است از دادگاه درخواست دیه از بیت‌المال داریم تا خون پسرمان پایمال نشود.»
در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار