کد خبر: 960681
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
زیان ده بودن فرودگاه تبریز
معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بیشترین پرواز فوق العاده خارجی کشور بعداز فرودگاه امام در تبریز برقرار می‌شود.

مصطفی صفایی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی  در تبریز اظهار داشت: بیشترین پروازهای فوق العاده خارجی بعد از فرودگاه امام به خصوص در ایام نوروز در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برقرار می‌شود.

وی با گریز به این مطلب و جایگاه فرودگاه‌های آذربایجان شرقی، احداث ترمینال خارجی در فرودگاه تبریز را از ضروریات دانست و گفت: طراحی و مطالعات این پروژه صورت گرفته و آماده ورود به مرحله اجرایی است.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که به تازگی پست مدیرکلی فرودگاه‌های آذربایجان شرقی را به رامین آذری تحویل داده است، تاکید کرد: تکمیل اولین باند بتنی کشور با کابل کشی 180 کیلومتر و نصب بیش از 900 چراغ در باند از اقدامات اولیه در زمان تحویل پست مدیریتی در آذربایجان‌شرقی بوده که تاثیر بسزایی در ایمنی پرواز و رسیدن به استانداردهای سیستم کت تو ( (cat to  داشت.

صفایی توسعه 900 متری ترمینال را آخرین اقدام در پست مدیریتی فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی اعلام کرد و گفت: با توجه به حجم پروازهای فرودگاه شهید مدنی این ترمینال جوابگوی نیاز منطقه نیست.

مدیرکل سابق فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: فرودگاه شهید مدنی تبریز همانند سایر فرودگاه‌های کشور مجموعه‌ای درآمد، هزینه‌ای محسوب می‌شود و افزایش پرواز و به تبع آن افزایش جابه‌جایی مسافر، در طول تصدی مدیریت این فرودگاه در دستور کار بوده بطوری که از رقم جابه‌جایی یک میلیون و 250 نفری مسافر در سال 93 به رقم حدودا 2میلیون مسافر در سال 96 دست یافتیم.

وی در عین حال زیان ده بودن فرودگاه تبریز را نیز اشاره کرد و یادآور شد: در جذب اعتبارات از محل فرودگاههای کشور فرودگاه تبریز در بین 54 فرودگاه کشور همواره در نخستین رتبه ها قرار داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر