کد خبر: 960391
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
همزمان با هفدهمین جشنواره ملی امام رضا(ع) در دهه کرامت
یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو همزمان با هفدهمین جشنواره ملی امام رضا(ع) در دهه کرامت از روز تولد حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) 13 تا 23 تیرماه( اول تا 11 ذی القعده) در مدرسه ماندگار امام خمینی(ره) کاشان برگزار می شود.

روح الله توکلی، دبیر یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان گفت: یازدهمين جشنواره ملي فرهنگي، هنري آه و آهو در کاشان به همت موسسه خادمین حضرت رضا(ع)کاشان و با  همکاری خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی در کاشان به مدت 11 شب و با شعار «مهربان ترین پدر» همزمان با شام روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت(13 تیرماه ) در قالب آیین افتتاحیه در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) این شهرستان آغاز می شود و با جشن ملی زیر سایه خورشید پایان می یابد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره زیباترین رویداد فرهنگی مذهبی شهر و اتفاقی بی نظیر با خیرات و برکات زیاد در ایام موالید و شادی ائمه اطهار در کاشان  است افزود: اشاعه فرهنگ و سبک زندگی رضوی، عرض ارادت به ساحت خاندان موسی بن جعفر (ع) و آشنایی مردم بویژه نسل جوان و نوجوان با آموزه های رضوی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ملی است.

 

اجرای بیش از يكصد آيتم برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی با نگاه مهندسی فرهنگی

 مدیر عامل موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان افزود: یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با بیش از يكصد آيتم از برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی و نگاه مهندسی فرهنگی برگزارمی شود.

توکلی، ورود پرچم گنبد امام رضا(ع) به محل جشنواره، نقاره زني به صورت زنده، اهداي گل به دختران به مناسبت روز دختر در مراسم افتتاحيه و دیگر بخش های فرهنگی هنری را از جمله  برنامه های آیین افتتاحیه این جشنواره در روز 13 تیرماه برشمرد و گفت: آیین افتتاحیه با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان برگزارمی شود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی در قالب هشت همایش متنوع تخصصی از 13 تا 23تیرماه افزود:  جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان، همایش شمس الشموس، همایش خانواده ایرانی با معیارهای رضوی، همایش انتظار، همایش مهرورزی ، همایش باب الجواد(ع) و همایش طب رضوی از جمله این همایش ها در مدت برگزاری جشنواره از 14 تا 21 تیرماه است.

وی، برگزاری جشن شب میلاد امام رضا(ع) در شام  روز شنبه 21 تیرماه، جشن ملی زیر سایه خورشید  همزمان با سراسر کشور و حضور خدام حرم رضوی را در شام  روز یکشنبه 23 تیرماه تاکیدکرد و گفت: تمام شب های جشنواره با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا آغاز خواهدشد.

 

برگزاری  8 همایش تخصصی با حضور سخنرانان و خطبای برجسته ملی

به گفته توکلی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان با حضور خادمین بقاع متبرکه ،تقدیر از خدام برتر و سخنرانی حجت الاسلام دکتر حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایش شمس الشموس با سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی و حضور آقای حبیبی، همایش خانواده ایرانی با سخنرانی حجت الاسلام دهنوی، همایش انتظار با سخنرانی حجت الاسلام ابوالقاسمی و اجرای امید معنوی خواننده آئینی و نغمه گر دینی مذهبی رسانه ملی، همایش مهرورزی با سخنرانی دکتر رضا ناظری، همایش باب الجواد(ع) با سخنرانی  سید بشیر حسینی، همایش طب رضوی با سخنرانی دکتر یارقلی و جشن کودکان رضوی با اجرای گروه هنری عموقناد برگزارخواهدشد.

مدیر عامل موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان، انجام مقدمات اجرایی جشنواره ملی آه و آهو با فعالیت اتاق فکر و حضور پرشور و تلاش عاشقانه و خالصانه جوانان و نوجوانان را از ماه ها قبل مورد تاکید قرار داد و گفت: بطور میانگین هر شب 5 تا 8 هزار مخاطب شامل خانواده ها، کودکان، جوانان، نوجوانان و بانوان  از برنامه ها و همایش های جشنواره بهره می شوند.

وی، تصریح کرد: براساس اعلام معاونت پژوهشی جشنواره  بطور میانگین هر شب 330 کودک نیز از برنامه های شاد فرهنگی آموزشی کودکانه جشنواره استفاده می کنند.

 

 برپایی نمایشگاه  40 روایت از زندگی امام رضا(ع) و استقرار 12 غرفه تخصصی

توکلی، برپایی نمایشگاه 40 روایت از زندگی امام رضا(ع) و استقرار 12 غرفه  تخصصی در فضای برگزاری جشنواره را یادآورشد و گفت:  این غرفه ها شامل غرفه مهد کودک، کبوترانه ( کودک) در 11 بخش،  نوجوانان دختر با نام فیروزه نشان ها در 6 بخش، غرفه نوجوانان پسر در دو بخش  12 تا 15 سال (با سه برنامه)و 15 تا 17 سال (با دو برنامه)،  غرفه پرسش و پاسخ و رفع شبهات دینی، غرفه کتاب، غرفه نقالی خوانی با موضوع امام رضا(ع)، غرفه رادیو جشنواره، غرفه مشاوره خانواده، غرفه دمنوشخانه و پخش نذری، غرفه سلامت و تست رایگان سلامت، غرفه هنرمندان باکتابت احادیث رضوی و اهدای آن به مردم است.

به گفته وی، موکب و خادم کوچولو، نقش آهو «نقاشی کودکان با موضوع امام رضا(ع)»، دارت و پازل مکعب در بدست آوردن صفات رضوی، بازیخانه کودک، داستان گویی و دکلمه خوانی، اهدای کارت صفات رضوی، مسافر حرم با  استفاده از عینک های VR و زیارت مجازی از جمله برنامه های 11 بخش  غرفه کودک  جشنواره است.

مدیر موسسه خادمین حضرت رضا(ع)، برنامه های غرفه  دختران فیروزه نشان را شامل پخش کلیپ های متنوع، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور مربیان، اهدای جوایز به دختران نوجوان فعال، کافه کتاب، میز حجاب(ارائه محصولات مختلف حجاب) و میز کاردستی با آموزش رایگان برشمرد و گفت: غرفه  پسران نوجوان (12 تا 15 سال) نیز شامل بخش های کافه کتاب با توجه به نیاز و تغذیه مناسب ذهنی آنها، حلقه کرامت با حضور کارشناس و هدف تعمیم آموزه های فرهنگ رضوی و برگزاری مسابقات و سرگرمی با محتوای ارزشی است.

 

 غرفه کتاب با برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی بر «مدار آفتاب»

توکلی، اظهارداشت: غرفه کتاب نیز با محوریت مسابقه سراسری کتابخوانی بر «مدار آفتاب» به همت کانون کتاب و محصولات فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان  و موضوع سبک زندگی رضوی برگزار می شود.

شایان‌ذکر است: یازدهمين جشنواره ملي فرهنگي، هنري آه و آهو در کاشان به همت موسسه خادمین حضرت رضا(ع) و با  همکاری خادم یاران دفتر آستان قدس رضوی در کاشان به مدت 11 شب و با شعار «مهربان‌ترین پدر»  هم‌زمان با دهه کرامت(13 تا 23 تیرماه)  از روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا روز میلاد امام رضا(ع) در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار