کد خبر: 960221
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
رئیس‌جمهور امریکا: احساس خوبی است که اولین رئیس‌جمهور امریکا هستم که به کره شمالی پا گذاشته‌ام
دیدار و دیگر هیچ. نه قرار است تحریمی برداشته شود و محاصره اقتصادی این کشور پایان پذیرد، نه قرار است وضعیت آتش‌بس بین دو کره به صلح ختم شود. دونالد ترامپ به صراحت همه این‌ها را گفته است. برای او روابط شخصی و عکس‌گرفتن و ژست مصالحه‌جویی اهمیت دارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  دلایلش هر چه باشد، خودشیفتگی دیوانه‌وار وی یا تقلای برنامه‌ریزی شده برای کسب رأی در دور بعد با ارائه چهره‌ای مسیح‌وار و صلح‌طلب‌است، حواسش جمع است که از دستش هیچ امتیاز واقعی نچکد. به هر حال در حالی که دو دیدار وی با رهبر کره‌شمالی هیچ دستاوردی برای پیونگ یانگ نداشته‌است، اما بار سوم، دست رهبر کره شمالی را نه فقط در مرز بین دو کره بلکه در داخل خاک کره شمالی هم فشرد تا «اولین رئیس‌جمهور» امریکا باشد که به کره شمالی رفته‌است و احتمالاً همین را در کمپین انتخاباتی‌اش در امریکا خرج می‌کند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا که پس از نشست گروه‌۲۰ در اوزاکای ژاپن به کره جنوبی رفته بود، روز یک‌شنبه در دیدار دیگری با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در منطقه غیر‌نظامی شده دو کره جلوی دوربین‌ها به ثبت رسانید.
ترامپ که با یک هلی‌کوپتر نظامی به منطقه مرزی رفته‌بود، با اون دست داد و سلام و احوالپرسی کرد و به داخل خاک کره‌شمالی هم قدم گذاشت. نکته جالب اینکه رهبر کره‌شمالی سر وقت نرسید و دیدار با تأخیر شروع شد، اما ترامپ به هر حال خود را مشتاق و فاتح نشان داد. وی در این باره گفت که عبور نمادینش از خط فاصل میان دو کره «افتخاری بزرگ» است و «احساس خوبی است که اولین رئیس‌جمهوری امریکا باشی که به کره‌شمالی پا گذاشته‌ای.» ترامپ باز هم از تکنیک شخصی‌سازی مسائل مهم سود جست تا همه دوری و اختلافات بنیادین را کم ارزش نشان داده باشد و در همین راستا در دیدار با رهبر کره‌شمالی گفت: از همان روزی که همدیگر را برای اولین بار دیدیم از یکدیگر خوشمان آمد. رئیس‌جمهوری امریکا هم‌چنین گفت: «از همین جا از او دعوت کردم که به کاخ سفید بیاید.»
او همچنین خبر داد که تیم‌های مذاکره کننده دو کشور ظرف دو یا سه هفته آینده با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
کیم جونگ اون نیز اظهار امیدواری کرده که دو کشور بر تمام مشکلات گذشته غلبه کرده و صفحه جدیدی را در روابط دوجانبه باز کنند. اون هم با ستایش از ترامپ به عنوان اولین رئیس‌جمهوری از امریکا که پا بر خاک کره‌شمالی گذاشته است، گفت: «اگر از ترامپ خوشم نمی‌آمد این دیدار انجام نمی‌گرفت.» پیش از این دیدار ترامپ و مون جائه این، در مرز دو کره از فراز مکانی نظامی در جریان توضیحات نظامیان امریکایی حاضر در محل قرار گرفتند. ترامپ پس از این دیدار در جمع خبرنگاران در کنار مون جائه‌این، رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت که سه طرف حاضر در نشست با تشکیل تیمی برای ادامه مذاکرات موافقت کردند و سرپرستی تیم امریکایی برعهده مایک پمپئو، وزیر خارجه خواهد بود. ترامپ گفت: هیچ‌کس نمی‌داند اوضاع در آینده چگونه خواهد بود، اما این دیدار بسیارافسانه‌ای بود یک روز بسیار تاریخی و تاریخی‌تر خواهد شد اگر چیزی از این دیدار حاصل شود. وی همچنین بار دیگر به انتقاد از دولت قبلی امریکا پرداخت و گفت: یک آشفتگی و شلوغی وجود داشت. چیز‌های بدی رخ داد.
پس از صحبت‌های مون ترامپ گفت که می‌خواهد از اون به خاطر اینکه او را از دست رسانه‌هایی که دنبال وی بودند، نجات داده تشکر کند. ترامپ گفت:ما می‌توانیم کوه‌ها را حرکت دهیم، در ضمن در یک مقطع زمانی هیچ آزمایش هسته‌ای و موشکی وجود نداشته‌است.
او به‌رغم ابراز امیدواری برای لغو تحریم‌های کره شمالی گفت: «با این حال الان زمان این کار نیست. تحریم‌ها می‌مانند. من در آرزوی لغو آن‌ها هستم. من اعمال تحریم علیه کشور‌ها را دوست ندارم، اما تحریم‌ها می‌مانند.» وی گفت: «تحریم‌ها در زمان فعالیت کارگروه تشکیل شده همچنان باقی خواهد ماند. در برخی مواقع در ضمن گفت‌وگو‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد. بنابراین تحریم‌ها باقی می‌مانند.»
به گزارش سی. ان. ان، ترامپ همچنین پیش از بازگشت به واشنگتن در سخنانی برای نیرو‌های امریکایی مستقر در این پایگاه نیروی هوایی در جنوب سئول، پایتخت کره جنوبی گفت: کره‌شمالی یک کشور بزرگ با پتانسیل عظیم است. من روابط خوبی با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی دارم.
رئیس‌جمهوری امریکا همچنین ادامه داد: همه خوشحال بودند و همانطور که به‌من اطلاع دادند، بسیاری از مردم در کره از این دیدار اشک می‌ریختند و فریاد می‌زدند. ترامپ همچنین گفت، وی و رهبر کره شمالی نشست بسیار پرثمری داشتند و تلاش می‌کند تا اگر پیونگ یانگ از برنامه اتمی خود دست بکشد، به او کمک کند.

هاس: دیدار اهمیت زیادی ندارد
رئیس «شورای روابط خارجی» امریکا و دیپلمات پیشین این کشور در واکنش به دیدار رئیس‌جمهور این کشور با رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی دو کره گفت: «صرف انجام این دیدار، اهمیت چندانی ندارد».
«ریچارد هاس» در واکنش به جنجال‌ها در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی درباره دیدار رئیس‌جمهور این کشور با رهبر کره شمالی تأکید کرده که صرف انجام چنین دیداری، موضوع مهمی نیست. ریچارد هاس که سابقه عضویت در وزارتخانه‌های دفاع و خارجه امریکا را دارد و چند سالی است که ریاست «شورای روابط خارجی» این کشور را برعهده دارد، در واکنش به دیدار روز یک‌شنبه «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» در منطقه غیرنظامی دو کره (DMZ) نسبت به احتمال تضعیف موضع واشنگتن در قبال پیونگ یانگ هشدار داده‌است. این تحلیلگر امریکایی که در دولت «جرج بوش پسر» طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ «مدیر سیاستگذاری» در وزارت خارجه بود، در توئیتر نوشت: «صرف انجام یک دیدار در منطقه غیرنظامی (بین دو کره) به خودی خود اهمیتی ندارد». رئیس شورای روابط خارجی امریکا افزود: «انجام این دیدار در صورتی که به کاهش تهدید کره شمالی منجر شود، در آن صورت شایسته خواهد بود. البته اگر ایالات متحده در ازای توهم پیشرفت (در قبال کره شمالی) تحریم‌هایش را کاهش دهد و اتحاد ایالات متحده- کره جنوبی را تضعیف کند، به این دیدار به عنوان کاری بدتر از هیچ نگاه خواهد شد».
از سوی دیگر «بن رودز» مشاور باراک اوباما _رئیس‌جمهور سابق امریکا- در حوزه امنیت ملی و سیاست خارجی، روز یک‌شنبه به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا علیه رئیس‌جمهور قبلی واکنش تندی نشان داد و او را «دروغگو» خواند. دونالد ترامپ پیش از دیدار امروز خود با «کیم جونگ اون» گفته بود که با وجود «التماس» باراک اوباما از پیونگ یانگ برای دیدار او با رهبر کره شمالی، چنین ملاقاتی صورت نگرفت.
این اظهارنظر واکنش تند معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور سابق امریکا را در پی داشت و بن رودز در صفحه توئیتر خود نوشت: «ترامپ دروغ می‌گوید. من همه این هشت سال (ریاست جمهوری اوباما) آنجا حضور داشتم. اوباما هرگز به دنبال دیدار با کیم جونگ اون نبود. سیاست خارجی، نمایش تلویزیونی نیست، بلکه با واقعیت سر و کار دارد».
وی همچنین در توئیت دیگری نوشت: «عکس‌های یادگاری به خلاص شدن از سلاح‌های اتمی منجر نمی‌شود، بلکه با توافق‌هایی صورت می‌گیرد که به دقت بر سر آن‌ها مذاکره شده‌است. سیاست خارجی ترامپ از کره شمالی گرفته تا ایران و ونزوئلا، {سیاستی} شکست خورده‌است.
آسوشیتدپرس در گزارشی در باره سفر چهار روزه ترامپ به آسیا نوشت که این سفر بیشتر درباره روابط است تا نتایج. او در نشست گروه ۲۰ در ژاپن، معدود دستاورد‌های قابل شناسایی در حوزه‌های چالش‌برانگیز داشت و نمایشی از دیپلماسی تحسین و تشویق به راه انداخت.
به نوشته آسوشیتدپرس رئیس‌جمهوری امریکا پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین که همگی تمایلات خودکامگی دارند، در کنفرانس خبری پایانی نشست گروه بیست ۹ بار بر روابط قدرتمند تأکید کرد و گفت: واقعاً رابطه خوبی با همه دارم.
این گزارش دیدار روز یک‌شنبه ترامپ با کیم را فرصت تازه‌ای برای خودنمایی و به نمایش گذاشتن «هنر دست دادن» از سوی ترامپ دانسته و نوشته است: اولویت‌بندی مناسبات شخصی بر دستاورد‌های بنیادین، فاش‌کننده پشت‌پرده و بخش غیر منتظره دیدگاه تراکنشی ترامپ به سیاست خارجی است. او با وجود شهرتش به عنوان یک مذاکره‌کننده سرسخت، اغلب ارتباط برقرار کردن با رهبران جهان را در راستای رسیدن به هدفی به نفع خود انجام می‌دهد. در انتهای گزارش آسوشیتدپرس آمده‌است: دستیاران ترامپ ادعا می‌کنند با وجود اینکه او دیدگاه گسترده‌ای درباره دیپلماسی شخصی خود دارد، بر این باور است که گرچه این دیدگاه جهانی ممکن است با شعار «اول امریکا» در تضاد باشد، اما تصویری از حکومت‌داری ایجاد می‌کند که مقابل درگیری سیاسی دموکرات‌هایی قرار می‌گیرد که برای پیدا کردن جانشینی او تلاش می‌کنند. منتقدان از آن به عنوان سیاست «اول ترامپ» یاد می‌کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
اینو نگفتین که کیم جونگ اون از این مذاکره از موضع قدرت چی گیرش اومد؟ آزمایش بمب هیدروژنی و موشک قاره پیمای کره شمالی چه تاثیری روی رفتار آمریکا گذاشته؟ الان کره شمالیه که کوتاه اومده یا آمریکا؟ چرا اون دیگه بمب هیدروژنی و موشک دوربرد آزمایش نمیکنه؟ چرا در حالی که همین چند روز پیش ترامپ تمام تحریمهای کره شمالی رو تمدید کرد، رهبر کره شمالی از ترامپ دعوت کرد که تو خاک کره شمالی پا بذاره؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار