کد خبر: 959891
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۹
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: بیست‌ویکمین یادواره شهدای روستای علی‌آباد هفتم تیرماه ۹۸ در مسجد جامع این روستای شهیدپرور از توابع ملایر برگزار می‌شود.
به گزارش «جوان» چند سالی می‌شود که اهالی علی‌آباد ملایر در یکی از روز‌های گرم تیرماهی، یادواره شهدای روستایشان را به صورت خودجوش برگزار می‌کنند؛ روستایی که با وجود ۶ هزار نفر جمعیت، ۶۷ شهید، ۱۲۳ جانباز و هفت نفر آزاده تقدیم کرده است.
در روز‌های آتش و خون و دفاع مقدس مردم ایران از کشورشان، حضور پرشور علی‌آبادی‌ها در جبهه‌های جنگ به حدی بود که تنها در عملیات کربلای ۵، چیزی در حدود ۳۵۰ نفر از مردان این روستا روانه جبهه شده بودند. این آمار کم‌نظیر آن هم از یک روستای نه‌چندان بزرگ به‌خوبی نشان می‌داد که علی‌آبادی‌ها تا چه میزان خود را به پاسداری از ایران اسلامی مقید می‌دانستند.
روستای علی‌آباد از توابع شهرستان ملایر، قدمتی تاریخی دارد، اما پس از انقلاب و حضور پرشور مردم این روستا در جبهه‌های جنگ، آمار قابل توجه جانبازان، شهدا و آزادگان این روستا باعث شد تا اکنون علی‌آباد بیشتر به شهیدپروری و ایثارگری شهرت یافته باشد.
امسال نیز، چون سنوات گذشته یادواره شهدای علی‌آباد ملایر روز جمعه هفتم تیرماه با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده شهدا و ایثارگران علی‌آباد از ساعت ۱۵ الی ۱۸ در مسجد جامع این روستا برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار