کد خبر: 959138
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶
محمدجواد ظریف با اعلام اینکه ایران از آمریکا به سازمان ملل شکایت می‌کند، گفت: «ایران غیورانه از مرز‌های آبی، خاکی و هوایی خود دفاع خواهد کرد.»
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز پنج‌شنبه در واکنش به سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد که ایران غیورانه از مرز‌های سرزمینی خود اعم از هوایی، زمینی و آبی دفاع خواهد کرد.

ظریف با انتشار یک پیام توئیتری در این خصوص خاطرنشان کرد: «آمریکا علیه ایران تروریسم اقتصادی به راه انداخته و دست به اقدامات مخفیانه زده و حالا هم حریم هوایی ما را نقض کرده است. ما به دنبال جنگ نیستم، ولی غیورانه از آسمان، زمین و آب‌های خود دفاع می‌کنیم. ما این تجاوز جدید آمریکا را به سازمان ملل ارجاع داده و نشان خواهیم داد که آمریکا در مورد آب‌های بین‌المللی دروغ می‌گوید.»

صبح امروز پنج‌شنبه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در ساعات اولیه بامداد، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه در این اطلاعیه اعلام کرد: نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
«بیل اوربان» سخنگوی تروریست‌های سنتکام روز پنج‌شنبه اخبار منتشرشده مبنی بر سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی توسط نیرو‌های ایرانی را به‌طور رسمی تأیید کرد، اما مدعی شد که این پهپاد وارد حریم هوایی ایران نشده و بر فراز آب‌های بین‌المللی هدف قرار گرفته است.
منبع: تسنیم
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار