کد خبر: 958922
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
«محمدرضا کائینی» منتشر کرد
قبل از دیدن این تصویر، گمان می‌بردم که بازی با جنازه و شبه جنازه و سلفی گرفتن با آن، تنها در دوران خودمان باب شده و حال آنکه این پدیده هم برای خود تاریخچه‌ای دارد.

سرویس تاریخ جوان آنلاین: محمدرضا کائینی، دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان، با انتشار یک تصویر تاریخی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

تصویر فوق آمده، مربوط به اقامتگاه محمدحسن میرزا ولیعهد احمدشاه قاجار در تبریز است که درضمن حکومت وقت آذربایجان را نیز دارد. صحنه سازان در تصویر وانمود می‌کنند که یکی از عمله و اکره دستگاه ولیعهد ریق رحمت را سرکشیده و تغسیل و تکفین شده و در حلقه همگنانش قرار گرفته است. اما نکته جالب اینجاست که به رغم دستمال به صورت بودن این اطرافیان و برگرفتن ژست تاسف و دریغ توسط ایشان، هیچیک از آنان نمی‌گریند ودر واقع در پرداختن کامل موقعیت، ناشی گری کرده‌اند! چشم‌ها را از پشت دستمال دوخته‌اند به عدسی دوربین که تنها تصویری از آنان ثبت شود. کل ماجرا طنزی بیش نیست و اسبابی برای تفرج اطرافیان آخرین ولیعهد قاجار.

پ ن. اول: امروزه به اینگونه تصویر پردازی‌ها می‌گویند استیج فتوگرافی. این تصویر و مواردی از این دست، نشان می‌دهند که ایرانیان مخصوصا اصحاب قدرت، در این فقره نیز استعدادی شگرف داشته‌اند.
پ ن. دوم: قبل از دیدن این تصویر، گمان می‌بردم که بازی با جنازه و شبه جنازه و سلفی گرفتن با آن، تنها در دوران خودمان باب شده و حال آنکه این پدیده هم برای خود تاریخچه‌ای دارد.

تصویری دیده نشده و جالب‌ توجه از دوران احمدشاه قاجار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار