کد خبر: 957761
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
آیت الله جوادی آملی با بیان این که حج باید برگزار شود و تعطیل‌بردار نیست، گفت: اینکه در داخل ایران باشیم و بخواهیم پیام اسلام را منتقل کنیم، چنین موضوعی حاصل نمی‌شود مگر اینکه بخواهیم آن را از کنار کعبه انجام دهیم.
به گزارش جوان آ‌نلاین به نقل از مرکز خبر «حوزه»، آیت‌الله جوادی آملی، در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت، جایگاه حج را از دیدگاه اسلام بسیار مهم برشمردند و اظهار داشت: حج باید همانند نماز برگزار شود.

وی خطاب به نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: این سمت شایسته را که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به حضرتعالی محول شد، تبریک می‌گوییم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در حج دو مبنای مهم وجود دارد که باید به آن به خوبی پرداخته شود، افزود: یکی اینکه بر اساس آنچه به ما محول شده به وظیفه خودمان عمل کنیم و دیگر اینکه پیام‌رسان انقلاب و خون شهدا باشیم و این مهم‌ترین رکن کار به شمار می‌آید.

مفسر قرآن کریم به تفاوت برگزاری حج بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و پیش از آن اشاره کرد و یادآور شد: تفاوت این دو حج در این است که ما می‌خواهیم پیام انقلاب و خون شهدا را به جهانیان منتقل کنیم و این رسالت بزرگی است که بر دوش ما نهاده شده و باید از آن به خوبی بهره بگیریم.

آیت‌الله‌جوادی آملی تصریح کرد: کعبه، حج و عمره با سخنرانی‌های امام راحل شناخته شد و این انقلاب اسلامی بود که توانست حج را تفسیر کند و اصل اسلام از کنار کعبه برخاست، وقتی هم که حضرت مهدی (عج) ظهور می‌کنند بر دیوار کعبه تکیه کرده و می‌فرمایند «انا بقیه‌الله» و قیام‌شان جهانی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم دنیا تشنه حرف ایران هستند، یادآور شدند: ایران توانست طاغوت را به زانو در بیاورد به همین دلیل اکنون جهان تشنه حرف ایران است و این جایگاه به برکت اسلام حاصل شد. اینکه در داخل ایران باشیم و بخواهیم پیام اسلام را منتقل کنیم، چنین موضوعی حاصل نمی‌شود مگر اینکه بخواهیم آن را از کنار کعبه انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بعثه مقام معظم رهبری در حج وظیفه سنگینی جهت تبیین و نشر معارف اسلامی برعهده دارد، تصریح کردند: جایگاه بعثه در حج همچون نظیر امامت جمعه و جماعت نیست، ما باید از محکماتمان در این جایگاه سخن بگوییم و بعثه کاری کند که همه مردم در طول سال از این فرصت معنوی استفاده کنند و تنها محدود به زمانی خاص نشوند.

بیشتر بخوانید

توزیع «شرح و تفسیر نهج‌البلاغه در بیان آیت‌الله جوادی آملی» در نمایشگاه کتاب

آیت‌الله جوادی آملی: خلأ‌های قانونی عامل اختلاس در کشور است

اجازه آیت‌الله جوادی آملی برای پرداخت ثلث سهمین مبارکین به سیل‌زدگان

مفسر قرآن کریم تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم دیگر در حوزه حج این است که باید موضوع حج را از مسائل سیاسی بین دو کشور جدا کنید، چون ما باید هر سال به مکه برویم، بنابراین اگر کسی رفت و سفارت عربستان را آتش زد ما آن را تقبیح می‌کنیم، زیرا هر چیزی راهی دارد.

وی افزود:حج باید برگزار شود و نباید مسائل سیاسی را در آن دخالت داد، زیرا حج از جایگاه دینی برخوردار است و تعطیل‌بردار نیست و امیدواریم که امسال حج را به خوبی اقامه کنید و مشمول دعای شهدا شوید، بنابراین هدفتان این باشد که کعبه و مکه و مزار ذوات اقدس را احیاء کنید و این شدنی است.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب، توصیه‌های آیت‌الله جوادی آملی را در امور حج و زیارت بسیار مهم برشمرد و گفت: روحانیان همیشه در کاروان‌ها از آثار علمی حضرتعالی به‌ویژه در حوزه اسرار و معارف حج استفاده می‌کنند و برخی از این کتاب‌ها از متون درسی روحانیان حج به شمار می‌آید.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار