کد خبر: 957294
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
۱۳ هزار میلیارد تومان مطالبات وصول نشده شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شستا مشخص شده‌است و اگر بدهکاران اقدام نکنند، نام آن‌ها افشا و اقدام قضایی انجام می‌شود.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار توییتی با اعلام مطلب فوق در صفحه شخصی خود از پیگیری و اقدام قضایی جهت دریافت بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان مطالبات وصول نشده به دعوا رسیده شستا خبر داد. متن پیام محمد شریعتمداری به شرح ذیل است:
لیست بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان مطالبات وصول نشده دعوا رسیده ایجاد شده در دوران پیشین شستا! با مشخصات کامل و به تفکیک همه هلدینگ‌ها مشخص شد و تا ریال آخر این مطالبات وصول می‌شود. بدهکاران اقدام نکنند آن‌ها را با نام افشا و اقدامات قضایی شدید علیه آن‌ها انجام خواهد شد.
گفتنی است که شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با نماد مخفف شستا معرفی می‌شود که این مجموعه صاحب هلدینگ‌های تخصصی مختلف تخصصی می‌باشد و از حوزه نفت و گاز و پتروشیمی گرفته تا دارو و ساختمان صاحب شرکت و سرمایه‌گذاری است این در حالی است که همیشه بر سر مدیریت این دارایی بین سیاسیون رقابت بوده‌است، زیرا گردش مالی این مجموعه بسیار قابل‌ملاحظه است.
جمع دارایی‌های شرکت اصلی در آخرین گزارش‌های این مجموعه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان معرفی شده‌است و جمع کل بدهی‌ها بیش از ۹ هزار میلیارد تومان و سرمایه نیز در حدود ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و افزایش سرمایه در جریان در حدود ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و اندوخته قانونی در حدود ۴۵۶ میلیارد تومان و سود انباشته نیز بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان شده‌است که جمع حقوق صاحبان سهام بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان انعکاس یافته‌است.

صالحی: چرا عده‌ای به یکباره نگران اموال بازنشستگان شده‌اند؟
از سوی دیگر مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در اینستاگرام خود نوشت: پس از آنکه اعلام کردیم قصد خروج از بنگاهداری زیان‌ده و ورود به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های با ارزش افزوده بالا و پر سود را داریم، عده‌ای اینطور وانمود کردند که انگار ما خدای ناکرده قصد چوب حراج زدن به اموال و سرمایه‌های بازنشستگان را داریم.
سید میعاد صالحی همچنین یادآور شده‌است: این افراد، زمانی که با سوء مدیریت‌ها و فسادها، صد‌ها میلیارد زیان به اموال بازنشستگان وارد شد، کجا بودند؟ آیا احتمالاً بین قطع دست مدیران فاسد از صندوق بازنشستگی که چند صدمیلیارد تومان فساد آن‌ها را تاکنون شناسایی کرده‌ایم و فعالیت‌های اخیر برخی که خود را بدون هیچ استنادی، نماینده بازنشستگان می‌دانند ارتباطی وجود ندارد؟
گفتنی است اخیراً یکی از مدیران هلدینگ تابعه صندوق بازنشستگی به دلیل آنچه دریافت حقوق نامتعارف معرفی شد، برکنار شد و گویا یکی دیگر از مدیران هلدینگ‌های تابعه این صندوق در صف برکناری قرار دارد، در این میان هر چند برکناری‌های فوق در گام اول رضایت جمعیت قابل‌ملاحظه حامی مبارزه با مفاسد اقتصادی در صندوق بازنشستگی کشوری را جلب کرده‌است، اما نمی‌توان کتمان کرد که در برخی از شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی مفاسدی انجام گرفته‌است، برگزاری دادگاه علنی این مفسدان جزو درخواست‌های عمومی می‌باشد، زیرا همین مفاسد باعث شده‌است تا امروز صندوق بازنشستگی کشوری بدون کمک دولت حتی نتواند دو ماه از هزینه‌های یک میلیون و ۴۰۰ هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته خود را تأمین کند.
از این رو افکار عمومی در انتظار است تا ببیند دو مدیر جوان یعنی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل شستا در حوزه شفافیت و مبارزه با مفاسد اقتصادی و به ویژه بازپس‌گیری منابعی که از این مجموعه‌های به یغما رفته‌است، چگونه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار