کد خبر: 957277
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
رئیس مرکز پویانمایی صبا مطرح کرد
افزایش شمار تولیدات مرکز پویانمایی صبا که کاملاً سفارشی و برون‌سپاری به بخش خصوصی است، باعث ایجاد امنیت شغلی و رضایت شرکت‌های تولیدکننده شده است.
مصطفی محمدی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا ضمن تاکید بر وظیفه همه دستگاه‌ها و سازمان‌های حاکمیتی در مسیر تحقق‌بخشی شعار سال پیرامون نقش و جایگاه مرکز پویا‌نمایی صبا در این مسیر گفت: آمار سال گذشته نشان می‌دهد نزدیک به ۲هزار نفر در مجموعه‌های طرف قرارداد با مرکز صبا مشغول کار بودند. با افزایش تولیدات این مرکز پیش‌بینی می‌شود امسال بتوانیم کارآفرینی بیشتری هم داشته باشیم. کار انیمیشن و رایانه اصولاً فعالیتی است که قشر جوان را شامل می‌شود، لذا این حوزه رسانه ملی با کمک به اشتغالزایی در بخش انیمیشن عملاً به جذب و به کارگیری جوانان متخصص در بخش پویانمایی کمک کرده است، به عبارتی رسانه ملی در این بخش کارآفرینی چشمگیری در حوزه پویانمایی ایجاد کرده است.
رئیس مرکز پویانمایی صبا با اشاره به اینکه حدود ۹هزار دانشجو در مراکز آموزشی مختلف در حوزه‌های پویانمایی و رشته‌های مرتبط مانند گرافیک، تصویرسازی، متحرک سازی، کارگردانی و... مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: این تعداد دانشجو می‌تواند پشتوانه بسیار خوبی به لحاظ تأمین نیروی انسانی برای برنامه پنج ساله مرکز باشد. این حجم از تولید که باعث شده در شبانه‌روز نزدیک شش ساعت از شبکه‌های مختلف سیما پخش شود به دست نیروی متخصص ایرانی ساخته می‌شود. از سوی دیگر کارشناسان حوزه انیمیشن اذعان داشته‌اند که در یک سال گذشته تولیدات مرکز صبا از نظر کیفی افزایشی چشمگیر داشته و در سطح استاندار‌دهای بین‌المللی تولید می‌شود و به همین دلیل امروز شاهد فروش به دیگر کشور‌ها هستیم. همچنین جشنواره تولیدات پویانمایی به همت معاونت استان‌های صدا و سیما به زودی در کرمانشاه برگزار می‌شود. تعداد قابل توجهی از تولیدات مرکز صبا در این جشنواره حضور دارد و در جشنواره پارسال توجه داوران جشنواره را به خود جلب کرد.
وی در رابطه با فعالیت‌های این مرکز در راستای تحقق شعار سال با عنوان «رونق تولید» تأکید کرد: با توجه به شعار سال، دو سیاست اجرایی را در پیش گرفته‌ایم؛ یکی رونق تولید تمام محصولات و دیگری ساخت برنامه‌هایی ویژه موضوع رونق تولید که در مرحله طرح و برنامه و سفارش و برون‌سپاری است. به جرئت می‌گویم با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌ها و چالش‌های مالی، رونق بسیار خوبی را در یک سال گذشته در بخش انیمیشن شاهد بوده‌ایم و به زودی مخاطبان نتیجه آن را روی آنتن شبکه‌های سیما خواهند دید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار