کد خبر: 957231
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
متاسفانه در ایران به دلایل مختلف نمایندگی فروش سرو‌های HP وجود ندارد به همین دلیل باید در خرید این محصولات دقت لازم را به عمل آورد.
در حال حاضر سرور‌ها در انواع و برند‌های مختلفی طراحی و تولید شده‌اند که تفاوت آن‌ها در ظاهر و سخت افزار می‌باشد. از جمله این برند‌ها و کمپانی‌های سازنده سرور HP که می‌توان به عنوان برترین شرکت تولید کننده اجزای سرور نام برد. به طوری که این سرور‌ها را می‌توان در دیتاسنتر اکثر شرکت‌ها در دنیا مشاهده کرد.
تصویری از سرور‌های مایکروسافت برای ارسال به قعر اقیانوس – مستر شبکه
 

سرور‌های موجود در بازار به ۲ دسته تقسیم می‌شوند:


ـ. سرور‌های نو
ـ. سرور‌های دسته دوم
که البته به دلیل قیمت بالای سرور‌های نو، استفاده از سرور‌های دست دوم رواج بیشتری دارد. خرید سرور چه به صورت دست دوم و چه به صورت نو باید از شرکت‌های معتبر صورت گیرد، زیرا ممکن است در هر کدام از دسته‌ی آن‌ها دستگاه‌های بی کیفیت زیادی باشد که نتیجه آن آسیب رسیدن به دیتا سنتر خواهد بود. زیرا استفاده از کالای نامرغوب و بی کیفیت سبب اختلال در عملکرد شبکه خواهد شد و فعالیت آن را مختل می‌نماید.


اصلا سرور چیست؟


عملکرد سرور‌ها در واقع مانندکامپیوتر‌ها می‌باشد. با این تفاوت که سرور‌ها به صورت کلی ارایه دهنده خدمات در شبکه هستند و کامپیوتر‌ها دریافت کننده خدمات، همچنین سرور‌ها سخت افزار بسیار قوی تری نسبت به کامپیوتر‌های کاربران دارند برای مثال تعداد رم بیشتری را پشتیبانی می‌کنند و همچنین برای جلوگیری از بروز اختلال در اثر از کار افتادن یک قطعه سخت افزاری در بیشتر موارد سرور‌ها حداقل دو عدد از هر سخت افزار را دارند مثل پاور، CPU.


تفاوت انواع سرورها:


تفاوت سرور‌ها در ظاهر و بخشی از قسمت‌های سخت افزاری شامل: نوع و تعداد هارد، شاسی، نوع و تعداد CPU، تعداد و نوع پاور و نوع Cash می‌باشد.

اجزای سرور:
۱. هارد
۲. شاسی
۳. CPU
۴. پاور
۵. فن و هیتسینک
۶. رم
۷. کش
۸. مادر برد
۹. Rail kit
۱۰. دی وی دی
دیتاسنتر داخل ساختمان – مستر شبکه


چه نوع سروری برای دیتا سنتر شرکت شما مناسب است:


در دنیای امروز به دلیل توسعه روز افزون دنیای تکنولوژی و برای رفع مشکلات اشتراک گذاری فایل و ... بین سازمان‌ها وجود دیتاسنتر برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک یک امر ضروری می‌باشد. هنگامی که یک کسب و کار با مقیاس بزرگ داریم این نیاز جدی‌تر خواهد شد و نیاز به یک دیتاسنتر بزرگ و کامل داریم.

ایجاد یک دیتاسنتر قوی نیازمند وجود سرورها، سوئیچ ها، مودم‌ها و سایر تجهیزات شبکه مورد نیاز می‌باشد. حال نوع و تعداد سرور بسته به نوع نیاز و مقیاس کاری آن‌ها تفاوت دارد.


سرور‌های مناسب با کسب و کار‌های متفاوت:


ـ. در کسب و کار بزرگ سرور‌هایی با هارد، رم و CPU زیاد مورد نیاز می‌باشد. مانند سرور‌های DL۳۸۰ (مانند سرور اچ پی مدل DL۳۸۰ Generation۱۰) و DL۵۸۰ بسیار مناسب می‌باشند. لازم به ذکر است سرور‌های مناسب برای کسب و کار‌هایی خیلی بزرگ سرور‌های Blade Server می‌باشند.

ـ. در یک کسب و کار متوسط سرور‌های DL۳۸۰ و DL۳۶۰ (مانند سرور اچ پی مدل DL۳۶۰ Generation۱۰) می‌توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند.

ـ. در یک کسب و کار کوچک سرور‌های مدل DL۱۸۰ و سری‌های ML می‌توانند پاسخگوی نیاز شرکت‌ها باشند.
نکته: البته لازم به ذکر است بسته به میزان نیاز یک شرکت تعداد سرور‌ها می‌تواند از یک تا تعداد بسیار زیاد متغیر باشد.
 



پیشنهاد ما به شما برای خرید سرور:


مستر شبکه نامی آشنا در حوزه خرید تجهیزات شبکه چه به صورت آنلاین و چه تماس تلفنی با کارشناسان واحد فروش می‌باشد. این شرکت کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده و همواره در تلاش است کالایی مرغوب را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد. انواع سرور و حتی روتر مثل روتر سیسکو و سایر تجهیزات شبکه در این فروشگاه عرضه شده است.

مستر شبکه تنها یک فروشگاه اینترنتی نیست بلکه مرجعی مناسب جهت استعلام قیمت و ارایه دهنده مشخصات و ویژگی‌های کاملی از دستگاه را در اختیار شما قرار می‌دهد.


خدمات پس از فروش در مستر شبکه:


فروشگاه مستر شبکه دارای ۲ گارانتی نقره‌ای و طلایی می‌باشد، به طوری که کلیه تجهیزات نو در این فروشگاه با گارانتی طلایی و تجهیزات ریفر با گارانتی نقره‌ای به فروش می‌رسند.

این شرکت در راستای کسب رضایت مشتری همواره در تلاش است تا بهترین خدمات پس از فروش را در زمینه تجهیزات شبکه ارائه نماید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار