کد خبر: 957211
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از راه‌اندازی اسکله و پیست قایقرانی در شورابیل اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در مجمع سالانه هیأت قایقرانی استان اردبیل اظهار کرد: طرح کلی برای مجموعه شورابیل اردبیل تدوین شده و در سفر رئیس جمهوری به این استان برای تصویب آماده است که ایجاد اسکله و پیست قایقرانی در آن از جمله آنهاست.

وی افزود: توسعه گردشگری از جمله توریسم ورزشی یکی از اولویت‌های مدیران ارشد استان اردبیل است و اقدامات خوبی در این زمینه در سال‌های اخیر انجام شده است.

آقاخانی گفت: با توجه به وجود دریاچه شورابیل در اردبیل می‌توان در این شهر پایگاه قایقرانی راه اندازی کرده و این استان را به یکی از قطب‌های رشته ورزشی قایقرانی در کشور تبدیل کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: با ایجاد کمپ و اسکله قایقرانی در دریاچه شورابیل می‌توان مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا در رشته کانوپولو را در اردبیل برگزار کرد.

رئیس هیأت قایقرانی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: آمار بیمه شدگان در رشته ورزشی قایقرانی در این استان در سال ۹۶ صفر بود که این رقم در سال ۹۷ به ۲۵۰ نفر افزایش یافت.

مرتضی قاطع افزود: استعدادیابی یکی از اولویت‌های هیأت قایقرانی است به طوری که پارسال ۲۵۰ نفر از دختران و پسران در این استان استعدادیابی شدند.

وی با اشاره به اینکه قایقرانان استان اردبیل در سال جاری در مسابقات کاناپولوی لیگ برتر کشور عنوان چهارمی را کسب کردند، اظهار داشت: امسال برای اولین بار در بخش استعدادهای زیر ۱۶ سال ورزشکاران این استان موفق به کسب رتبه اول شدند.

رئیس هیأت قایقرانی استان اردبیل تجهیز کامل سایت قایقرانی به رختکن و سایر امکانات مورد نیاز را از جمله اقدامات هیأت قایقرانی در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری اردوی مشترک قایقرانی با تیم ملی زیر ۱۶ سال و تیم‌های منتخب قایقرانی استان‌های گیلان و آذریایجان شرقی از جمله اقدامات هیأت استان در سال گذشته بوده است.

وی همچنین از تدوین تقویم ورزشی هیأت قایقرانی استان خبر داد و گفت: در برنامه پیشنهادی امسال این هیأت به اداره کل ورزش و جوانان استان نسبت به پارسال بودجه لازم برای عملی کردن برنامه‌های پیشنهادی ۲ برابر افزایش یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر