کد خبر: 956886
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
بررسی روند تغییرات نرخ کالا‌ها و خدمات در اردیبهشت ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می‌دهد که نرخ خوراکی‌ها ۷ /۸۱ درصد، دخانیات ۶/ ۱۱۹ درصد حمل و نقل ۴/ ۶۲ درصد با رشد مواجه شده‌است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار مهر، گزارش مرکز آمار از تورم منتهی به اردیبهشت ماه نشان می‌دهد، نرخ گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها، نسبت به فروردین ماه کاهش ۸ /۰ درصدی داشته در حالی که نسبت به اردیبهشت ماه سال قبل رشد ۷ /۸۱ درصدی یافته‌است.
در این گروه، رشد نرخ کالا‌ها نسبت به فروردین ماه برای نان و غلات ۴ /۷ درصد، ماهی‌ها و صدف داران ۹ /۰ درصدی، شیر، پنیر و تخم مرغ ۷ /۰ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۴/ ۳ درصد، میوه و خشکبار ۴/ ۰ درصد، شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی ۵/ ۱۴ درصد و چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه ۲ /۴ درصد بود.
در این گروه نرخ گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن‌ها ۳/ ۵ درصد، خوراکی‌ها یک درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۱ /۶ درصد و سبزیجات ۷ /۱۰ درصد با کاهش مواجه شده‌است.
البته نرخ کالا‌های این گروه نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته (تورم نقطه به نقطه) با رشد چشمگیری مواجه بوده است؛ به گونه‌ای که به ترتیب برای خوراکی‌ها ۳/ ۸۲ درصد، نان و غلات ۷/ ۳۶ درصد، گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن‌ها ۵/ ۱۰۱ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۷/ ۱۰۰ درصد، ماهی‌ها و صدف داران ۱/ ۱۰۷ درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۴۷ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۱/ ۵۶ درصد، میوه و خشکبار ۶/ ۱۱۲ درصد، سبزیجات ۲/ ۱۳۶ درصد، شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی ۸ /۸۵ درصد و چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه ۶۹ درصد رشد را شاهد بودیم.
از سوی دیگر، نرخ دخانیات نیز نسبت به فروردین ماه ۳ /۱ درصد و نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته، ۶/ ۱۱۹ درصد رشد داشته‌است. همچنین بخش پوشاک و کفش نیز با رشد ۵ /۳ درصدی نسبت به فروردین ماه سال جاری و رشد ۸ /۶۰ درصدی نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته مواجه بوده‌است.
گروه مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها به طور کلی رشد یک درصدی نسبت به ماه قبل و رشد ۴ /۲۵ درصدی نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته داشته است؛ در این گروه، بخش مسکن ۹/ ۲۴ درصد نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته با رشد قیمت مواجه شده‌است.
قیمت مبلمان و لوازم خانگی نیز نسبت به فروردین ماه سال جاری و اردیبهشت ماه سال گذشته به ترتیب با رشد ۴/ ۴ درصدی و ۲/ ۸۳ درصدی رو‌به‌رو بوده‌است. در عین حال، بخش مربوط به بهداشت و درمان و حمل و نقل نیز به ترتیب ۸/ ۱ و ۸ /۷ درصد نسبت به فروردین ماه و ۶/ ۲۸ و ۴ /۶۲ درصد نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته رشد داشته‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار