کد خبر: 955316
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶
رویش برنامه‌های مشابه با حال و هوای «ماه عسل» در تلویزیون
با تعطیلی برنامه «ماه عسل» که طی نزدیک به یک دهه مهم‌ترین برنامه تلویزیونی در ماه مبارک رمضان لقب گرفته بود، امسال شاهد تولید آثار مشابه با این برنامه در دیگر شبکه‌های تلویزیونی هستیم.
محمد صادقی
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: با تعطیلی برنامه «ماه عسل» که طی نزدیک به یک دهه مهم‌ترین برنامه تلویزیونی در ماه مبارک رمضان لقب گرفته بود، امسال شاهد تولید آثار مشابه با این برنامه در دیگر شبکه‌های تلویزیونی هستیم.
به رغم اینکه تلویزیون رضایت داد برند چند ساله «ماه عسل» به بهانه تولید برنامه استعدادیابی «عصر جدید» تعطیل شود، این فرصت برای دیگر شبکه‌های تلویزیونی مهیا شده است تا با تقلید از حال و هوای «ماه عسل» برنامه‌های مشابه، اما ضعیفی را کپی‌سازی کرده‌اند روی آنتن بفرستند. نبود خلاقیت در برنامه‌سازی تلویزیونی یکی از ایرادات همیشگی به ساخت برنامه‌های تلویزیونی مشابه در شبکه‌های متعلق به صداوسیماست. نداشتن خلاقیت امسال خود را در قالب کپی‌کاری از «ماه عسل» نشان داد. ماه عسل پربیننده‌ترین برنامه ماه رمضان سیما که ۱۱ سال سابقه حضور در تلویزیون را داشت چند سالی بود که با اجرا و تهیه‌کنندگی احسان علیخانی، پیش از اذان مغرب از شبکه ۳ سیما پخش می‌شد و به برنامه‌ای پخته تبدیل شده بود. امسال که شبکه ۳ ویژه‌برنامه ماه رمضان ندارد، شبکه‌های دیگر سعی کرده‌اند این خلأ را به نفع خود پر کنند. «مهر» در گزارشی با معرفی برنامه‌های مشابه ماه عسل که این شب‌ها روی آنتن تلویزیون می‌روند، نوشت: «برنامه‌های مناسبتی رمضان که بیشترین شاخص، معیار و استاندارد را باید در تولید و برنامه‌سازی رعایت کنند، انگار حتی از تعریف حداقلی برای اینکه چه هدف و رویکردی دارند بی‌بهره‌اند. امسال این برنامه‌ها انگار در نبود «ماه عسل» هر یک دوست دارند «ماه عسل» تازه‌ای باشند تا مخاطبان برنامه‌ای را که پرونده‌اش دیگر بسته شده را به سمت خود جذب کنند. در این میان البته برخی از این برنامه‌ها جذاب‌تر و برخی کسل‌کننده‌تر، برخی خلاق‌تر و برخی بدون هیچ الگو و اتفاق جدیدی این رویه را پیش گرفته‌اند، اما همه در یک ویژگی مشترکند و آن «اصیل نبودن» است.» برنامه تلویزیونی «دعوت» با اجرای حجت‌الاسلام برمایی در شبکه یک، «هزار راه نرفته» کاری از گروه اجتماعی شبکه ۲ سیما، برنامه «معنای زندگی» از شبکه ۴ سیما، برنامه «اختیاریه» که از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود و «هزار داستان» شبکه نسیم سیما، برنامه‌هایی هستند که هر یک به نوعی تلاش دارند پا جای پای «ماه عسل» بگذارند. برنامه «اختیاریه» بیش از سایر برنامه‌ها تلاش کرده است شبیه ماه عسل شود. این برنامه پیش از ماه رمضان در قالب یک تاک‌شو شبانه گفت‌وگو‌هایی با شخصیت‌های هنری، اجتماعی و سیاسی داشت که از آن میان گفت‌وگو با مرحوم جمشید مشایخی به دلیل پرداختن به خودکشی تختی حاشیه‌ساز شد. حال این برنامه در یک دگردیسی به نمونه مشابه ماه عسل تبدیل شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار