کد خبر: 955057
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی افزایش نرخ بلیت قطار به صلاح نیست و دولت باید در جهت پرداخت یارانه به بخش حمل و نقل ریلی اقدام کند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: شادمهر کاظم زاده در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره احتمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار در سال جاری گفت: به نظر من در شرایط کنونی افزایش قیمت بلیت حمل و نقل ریلی به هیچ وجه به صلاح نیست، زیرا با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، مردم توان و تحمل افزایش قیمت‌ها را ندارند.
نماینده مردم دهلران، آبادانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان حمل و نقل ریلی باید از وضعیت کنونی حمل و نقل هوایی و ناوگان هواپیمایی درس بگیرند، زیرا شاهد بودیم که با افزایش نرخ بلیت هواپیما، عملاً پرواز‌های هوایی از سبد مسافرتی مردم حذف شد و در شرایط کنونی ایرلاین‌ها به دلیل کاهش درآمد با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند.
مشکلات کنونی حمل و نقل ریلی از جمله کمبود بودجه، افزایش قیمت تجهیزات و گران تمام‌شدن خدمات واضح و مبرهن است، اما به نظر من نباید جبران این مشکلات به گردن مردم بیفتد.
وی افزود: البته مشکلات کنونی حمل و نقل ریلی از جمله کمبود بودجه، افزایش قیمت تجهیزات و گران تمام شدن خدمات واضح و مبرهن است، اما به نظر من نباید جبران این مشکلات به گردن مردم بیفتد.
کاظم‌زاده ادامه داد: در چند سال اخیر و با افزایش نرخ ارز و گران شدن تجهیزات، حمل و نقل ریلی و شرکت‌های مربوطه اعلام می‌کنند که با وضعیت کنونی دیگر توان فعالیت ندارند، از این رو به نظر من راهکار اصلی در این عرصه، افزایش حمایت دولت از این بخش است.
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: دولت باید در جهت پرداخت سوبسید و یارانه به حوزه حمل و نقل ریلی اقدام کند، قطعاً تنها راهکار در این عرصه ارائه کمک‌های مالی از سوی دولت به این بخش است.
رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: تنها نتیجه افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت قطار افزایش تلاطم در بازار‌های اقتصادی کشور خواهد بود، زیرا بخشی از حمل بار توسط حمل و نقل ریلی صورت گرفته و با افزایش نرخ ها، عملاً قیمت کالا‌ها نیز بالا خواهد رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار