کد خبر: 954757
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
معاون تبلیغ مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر(ع) نجف آباد:
معاون تبلیغ حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر(عج) نجف آباد از برگزاری جشن تکلیف ۱۸۰۰ دانش آموز پسر در قالب ۱۷ برنامه ۶ساعته خبر داد.

حجت الاسلام مهدی غلامی در مورد ایده ابتدایی برگزاری جشن تکلیف ویژه دانش آموزان پسر گفت: در سال 1395برخی از مدارس سطح شهرستان نجف آباد درخواست همکاری جهت برگزاری جشن تکلیف در حوزه علمیه نجف آباد داشتند و در سال 4 الی 5 جشن تکلیف در حوزه برگزار می شد که حوزه علمیه برنامه ریزی کاملی برای این موضوع نداشت.

وی در ادامه افزود: از سال تحصیلی 96 – 97 طبق نامه نگاری صورت گرفته بین حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف آباد و اداره آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد، حوزه علمیه آمادگی خود را جهت برگزاری جشن تکلیف مدارس پسرانه اعلام کرد،آموزش و پرورش نیز با این پیشنهاد موافقت و سپس این برنامه را به مدارس اطلاع رسانی کرد و این برنامه مورد استقبال مدارس قرار گرفت.

معاون تبلیغ مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر(ع) نجف آباد اضافه کرد: برنامه ها از زمستان سال 96 رسما شروع شد و در زمستان سال 97 برای دومین سال استقبال خوبی از برنامه جشن تکلیف پسران صورت گرفت.

حجت الاسلام غلامی در خصوص برگزاری جشن تکلیف در مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر(ع) نجف آباد، گفت: برنامه از ساعت 8:15 صبح با ورود دانش آموزان به حوزه علمیه آغاز و تا ساعت 14 ادامه داشت.

وی با بیان این که جشن تکلیف با شعار" اجرای برنامه جذاب، متنوع، شاد و مفید برگزار می شد، افزود: عمده برنامه های تشکیل دهنده جشن تکلیف به سه دسته اصلی تقسیم می شود.

برنامه های معرفتی شامل سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسناتی، امام جمعه نجف آباد با موضوع معرفت افزایی برای دانش آموزان نسبت به سن تکلیف و اجرای برنامه حجت الاسلام پاداش با بیان احکام متناسب با سن بلوغ در قالب نمایش عمو شمس الله.

حلقه معرفتی دانش آموزان با طلاب حوزه علمیه، کارگاه تست وضو، نماز جماعت، مناجات و عهدنامه جشن تکلیف از دیگر برنامه های معرفتی اجرا شده در جشن تکلیف بوده است.

از جمله برنامه های تفریحی می توان به بازدید دانش آموزان از مدرسه علیمه جامعه الامام المنتظر(عج) به مدت 30 دقیقه و ورزش به مدت 30 دقیقه اشاره کرد. گرفتن عکس یادگاری به صورت دسته جمعی و اهدای هدیه جشن تکلیف از دیگر برنامه های تفریحی جشن تکلیف بود.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته جهت پذیرایی از دانش آموزان دو تغذیه میان وعده و سلف ناهار، در حین برنامه انجام شد و برنامه ها با خداحافظی و بدرقه دانش آموزان به پایان می رسید.

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: این برنامه بدون اغراق در مرحله اول ایجاد انس و الفت بین دانش آموزان و تمامی عوامل اجرایی جشن تکلیف می باشد و در مرحله دوم ویژگی جشن که شامل برنامه های جذاب، متنوع، شاد و مفید بود.

وی در ادامه گفت: می توان برنامه ریزی قوی، عوامل اجرایی توانمند و مورد پسند دانش آموزان مقطع متوسطه اول را از جمله عوامل موفقیت این طرح دانست.

معاون تبلیغ  مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف آباد در خصوص آمار دانش آموزان و مدارس شرکت کننده در این برنامه، گفت: در سال جاری (زمستان 97) تعداد 28 آموزشگاه متوسطه اول سطح شهرستان نجف آباد در این برنامه شرکت کردند. تعداد دانش آموزان هم 1800 نفر بود که در قاب 17 برنامه در 17 روز برگزار شد و به طور متوسط 100 نفردانش آموز در هر برنامه حضور داشتند.

حجت الاسلام غلامی در خصوص شیوه تامین هزینه های برنامه این گونه پاسخ داد: از دانش آموزان و مدارس هیچ گونه هزینه ای بابت مخارج جشن تکلیف دریافت نشده است و فقط برای هر روز اجرای برنامه مبلغ 50 هزار تومان از آموزشگاه ها برای هدیه بین برنامه ها دریافت شده است؛ اگر در یک روز دو آموزشگاه به صورت مشترک در برنامه شرکت می کردند، به نسبت دانش آموزان هزینه 50 تومان بین دو آموزشگاه تقسیم می شد. هدیه جشن تکلیف نیز در صورت تمایل و صلاح دید مدرسه توسط مدرسه تامین شده است.

وی در ادامه افزود: تمام اجراهای مربیان و عوامل اجرایی به صورت جهادی بوده است و تامین هزینه های پذیرایی ناهار توسط بانی صورت گرفت.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به تعاملی که بین مدارس، دانش آموزان و حوزه علمیه به وجود می آید برای الگوگیری از این برنامه افزود: توصیه ما به دیگر حوزه های علمیه این است که برگزاری جشن تکلیف را در برنامه های خود داشته باشند و از این پتانسیل استفاده کنند.

معاون تبلیغ مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر(عج) نجف آباد ضمن اعلام همکاری فکری برای بهتر اجرا شدن جشن تکلیف توسط دیگر حوزه های علمیه، اظهار کرد: نسل جوان در معرض تهاجم دشمن می باشد و چون فطرت های پاکی دارند اگر حوزه های علمیه در انجام وظایف خود کوتاهی کنند ضررهای جبران ناپذیری متحمل می شویم.

وی خاطرنشان کرد: می توان با برنامه ریزی دقیق هم در راستای وظایف حوزه علمیه (تحصیل و تهذیب) کوشا باشیم و هم در راستای وظایف تبلیغی فعالیت داشته باشیم.

حجت الاسلام غلامی در پایان با ارائه پیشنهادی، گفت: امروزه حوزه های علمیه نیاز به تدوین برنامه ای جامع برای فعالیت های فرهنگی ، تبلیغی طلاب، حتی در سطح مقدمات دارند.

منبع: حوزه نیوز

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حجت
|
United States
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
سلام
این خبر را از سایت حوزه نیوز کپی کردین
و خبرنگارش هم من بودم
چرا حق کپی رایت را رعایت نکردین
مدیر پایگاه سلام
منبع در انتهای متن اضافه شد
با تشکر از توجه شما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر