کد خبر: 954734
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
شاخص بورس تهران در روز ۲۱ اردیبهشت ۹۸ با افت ۲ هزار و ۱۸۹ واحدی به کار خود پایان داد، همانطور که پیش‌بینی می‌شد با توجه به تحریم‌های جدید امریکا صنایع مرتبط با حوزه معادن و فلزات در افت شاخص مؤثر بودند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، با توجه به تنش‌های حوزه بین‌الملل ریسک‌های جدیدی بر سر بازار سرمایه سایه انداخته است به‌طوری که همزمان با وضع تحریم‌های جدید از سوی امریکا در حوزه فلزات و معادن بازار سرمایه تحت‌تأثیر این رویداد جدید قرار گرفت، البته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز هفته جاری با کاهشی یک درصدی مواجه شد. همچنین سیمان قائن، سرمایه‌گذاری توسعه صنعت سیمان و سیمان ایلام نیز بیشترین زیان را در بین شرکت‌های بورسی متحمل شدند.
نزول شاخص کل به سطح ۲۰۹ هزار و ۱۵۵، بیش از هر چیز به واسطه نماد‌های حاضر در برخی گروه‌های بنیادی نظیر استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی روی داد.
گفتنی است، حجم معاملات بورس تهران ۶ میلیارد و ۲۱ میلیون سهم و ارزش معاملات آن هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان بوده‌است که از این میان هزار و ۹۴ میلیارد تومان آن ارزش معاملات خرد بوده‌است.
سرمایه‌گذاری صدرتأمین بیشترین ارزش داد وستد‌ها را در بازار سهام به خود اختصاص داد. ذوب‌آهن‌اصفهان، سایپا، بانک ملت، گروه مپنا، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت بندر عباس نیز بعد از «تاصیکو» بیشترین ارزش معاملات در بازار را‌از آن خود کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار