کد خبر: 953702
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
زوج و فردکردن ترافیک شهری بهانه‌ای شده است تا شهرداری جریمه تردد در این محدوده‌ها را از شهروندان اخذ کند. در این رابطه مسئولان شهرداری با شکایت پلیس به اتهام گرانفروشی در حوزه طرح ترافیک به دادگاه تعزیرات کشانده شدند، اما چندی بعد موضوع شکایت بنابر گفته معاون ترافیک شهرداری منتفی اعلام شد. این در حالی است که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره بر اینکه اخذ عوارض زوج و فرد اشتباه است، بر این نکته تأکید کرد که برای مدیریت ترافیک و کمک به مردم شکایت از شهرداری را به دیوان فرستاده است تا در آنجا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود. این غائله در حالی همچنان ادامه دارد که طرح جدید با شکل نو و نام جدید «طرح کاهش» به منظور درآمدزایی از سوی شهرداری در حال عملیاتی‌شدن است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: اجرای طرح‌های مقطعی و ابتر نه تنها نتوانسته در سال‌های اخیر ترافیک پایتخت را ساماندهی کند بلکه بر میزان سرگردانی شهروندان نیز افزوده است. اخذ جریمه زوج‌وفرد از شهروندان در سال جدید هم به مشکلی ادامه‌دار تبدیل شده است. پلیس به دفاع از شهروندان معترض برخاسته و با شکایت از شهرداری به اتهام دریافت جریمه تردد پرونده را پیگیری می‌کند؛ پرونده‌ای که در مسیر بررسی، گرانفروشی شهرداری در این طرح برای سازمان تعزیرات محرز و موجب شد طراحان و مجریان این طرح جهت ادای توضیحات و دفاع درخصوص اتهامات وارده به سازمان تعزیرات دعوت شوند؛ دعوتی که به گفته سخنگوی این سازمان، بار‌ها تکرار شد، اما پاسخی نگرفت.
با این حال معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از حل و‌فصل موضوع این شکایت درخصوص ادعای اخذ غیرقانونی عوارض ورود به طرح زوج یا فرد خبر داد و اعلام کرده بود، این موضوع طی جلسه‌ای که با حضور نمایندگان پلیس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک و دو تن از اعضای شورای شهر و نماینده دادستان کشور در فرمانداری تهران برگزار و مستندات لازم و مصوبه شورای اسلامی شهر در این جلسه ارائه شد. پورسیدآقایی تأکید کرد: اغلب اعضای حاضر در جلسه از جمله فرمانده راهور تهران پس از استماع دلایل شهرداری اقناع شدند که اخذ عوارض از ورود‌های غیرمجاز به محدوده زوج یا فرد براساس مصوبه شورای اسلامی شهر اقدامی قانونی بوده است و منتظر هستیم تا اقدامات رسمی از سوی اداره حقوقی پلیس راهور ناجا در این خصوص صورت گیرد. وی متعهد شد درآمد حاصل از عوارض طرح ترافیک و زوج یا فرد، برای توسعه حمل و نقل عمومی و رفع آلودگی هوای شهر و تحقق حقوق شهروندان هزینه شود.

پلیس راهور: اخذ عوارض زوج و فرد غیرقانونی است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، مسیر شهرداری در اخذ عوارض زوج و فرد از مردم را اشتباه دانست و اعلام کرد، نباید به مردم فشار مالی بیاید.
سیدکمال هادیانفر، درباره شکایت پلیس راهور از شهرداری تهران در مورد اخذ عوارض زوج و فرد از خودرو‌ها در این محدوده گفت: واقعیت ماجرا این است که پلیس راهور برای مدیریت ترافیک و کمک به مردم شکایت را به دیوان فرستاده است تا در آنجا تصمیم نهایی اتخاذ شود.
وی افزود: ما بحثمان این است که طرح زوج و فرد برای کاهش آلودگی هوا خوب است و موافق آن هستیم چراکه دو میلیون وسیله نقلیه در تهران، چهار میلیون شده است و وسیله، معابر تهران گنجایش این تعداد وسیله نقلیه را ندارد، اما زوج و فرد با هدف کسب درآمد ایجاد نشده و در این شرایط اقتصادی مردم، ما مخالف اخذ عوارض هستیم.
هادیانفر با تأکید براینکه شکایت ما از شهرداری تهران پابرجاست و درباره اینکه چرا همان پارسال پلیس در مورد اخذ عوارض شکایت نکرد تا مردم عوارضی پرداخت نکنند، گفت: نامه و شکایت پلیس راهور مربوط به سال قبل است و مربوط به الان نیست و امیدوار بودیم که قبل از رسیدگی دیوان، شهرداری آن را اصلاح کند. رئیس پلیس راهور ناجا افزود: شهرداری شفاهی و رسمی گفته است که تا اول تیرماه عوارضی دریافت نمی‌کند، اما برای یک تیرماه طرح جدیدی است، اما در قانون پیش‌بینی عوارض نشده و فقط جریمه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار