کد خبر: 953565
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۷
تساوی تراکتور و پرسپولیس در بازی بزرگ هفته
حساس‌ترین بازی هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر که می‌توانست تکلیف قهرمان این فصل را تا حدود زیادی مشخص کند با تساوی به پایان رسید تا تنور رقابت برای کسب جام همچنان داغ داغ باشد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: استقبال با قلوه‌سنگ و شکسته شدن شیشه اتوبوس پرسپولیسی‌ها در بدو خروج از فرودگاه تبریز نشان می‌داد که با وجود تمهیدات فراوانی که از روز‌ها قبل برای این بازی اندیشیده شده، هر آن ممکن است اتفاقی ناگوار رخ دهد و داستان تلخ آزادی بار دیگر در یادگار امام تکرار شود. حمیسی، ر. ئیس حراست فدراسیون فوتبال، اما تأکید داشت که جای هیچگونه نگرانی نیست و هواداران تبریزی خود حواس‌شان به اخلال‌گرانی که بخواهند بازی را به جنجال و حاشیه بکشانند، هست. خوشامدگویی مادر و برادر شهید محمد خلیل‌پورنهر به پرسپولیسی‌ها نیز نشان از تلاش تبریزی‌ها برای به سلامت از سر گذراندن این بازی داشت، اما همه این تلاش‌ها می‌توانست آرامش قبل از طوفان باشد. طوفانی که چشمه‌هایی از آن قبل از شروع بازی با شعار‌های یکصدای تبریزی‌ها علیه مهمان دیده شد، اما سوت آغاز بازی که به صدا درآمد، دیگر خبری از آن جنجال‌هایی که پیش از شروع بازی روی سکو‌ها دیده می‌شد، نبود و به نظر می‌رسد که هم تبریزی‌ها و هم پرسپولیسی‌ها ترجیح می‌دهند به تماشای بازی بنشینند تا به حاشیه کشیدن آن از روی سکوها.
با جا ماندن تراکتور از کورس قهرمانی، چالش اصلی این بازی می‌توانست روی سکو‌ها باشد، چراکه حواشی خودساخته هفته‌های اخیر که سرانجام به بازداشت فروزان منتهی شد و ناکامی‌های زنجیره‌ای تراکتور، ترمز میزبان را قبل از مصاف با صدرنشین لیگ کشیده بود و تنها دردسر پرسپولیس در بازی با سرخپوشان تبریزی می‌توانست عدم دقت مهاجمان خودی در به ثمر رساندن ضربات آخر باشد. معضلی که در طول این فصل فرصت‌های زیادی را از پرسپولیس گرفت. گلزنی زودهنگام کمال کامیابی‌نیا در دقیقه ۱۲ بازی نیز نشان می‌داد که تراکتور قصدی برای خروج از بحران و بالا کشیدن خود ندارد، چراکه ترجیح میزبان حفظ بازی در میانه‌های میدان و و دور نگه داشتن توپ از دروازه اخباری بود تا یورش بردن به دروازه بیرانوند. همین مسئله باعث شد تنها صحنه جذاب و دیدنی بازی بعد از گل کامیابی‌نیا دقیقه ۲۵ بازی باشد که پرسپولیس صاحب موقعیتی عالی شد، اما در سه مرحله حمله جدی و خطرناک به دروازه حریف موفق نشد بار دیگر چارچوب دروازه‌ای که اخباری را بعد کنار گذاشتن فروزان از آن خود کرده بود، فرو ریزد.
بازی برخلاف انتظار چنان سرد دنبال شد که اواسط نیمه دوم بسیاری از هواداران آهنگ خروج از ورزشگاه را سر دادند و ترجیح دادند که راهی خانه‌های خود شوند تا روی سکو‌ها نشسته و مابقی بازی را تماشا کنند، اما دقیقه ۷۹ و درست زمانی که بسیاری از تماشاگران قصد ترک ورزشگاه را داشتند، ضربه دانیال اسماعیلی‌فر قفل دروازه بیرانوند را شکست تا پرسپولیس نتواند فاصله خود را با سایر رقبایش دست نیافتنی‌تر کند و تنور رقابت‌های لیگ همچنان برای کسب جام داغ‌داغ و صدالبته حساس باقی ماند!
گل دیرهنگام تراکتور، اما باعث شد تا بازی در ۱۰ دقیقه پایانی جذاب‌تر دنبال شود و بعد از آن بود که دو تیم چندین مرتبه دروازه‌های یکدیگر را تهدید کردند. البته هیچ یک از حملات و ضرباتی که گاه حتی تماشاگران را روی سکو‌ها نیم‌خیز کرد، به ثمر ننشست و نه اخباری و نه بیرانوند اجازه ندادند که دروازه‌های‌شان برای مرتبه دوم باز شود و بازی در نهایت با تساوی یک-یک به پایان رسید، آن هم بدون آنکه کوچک‌ترین چالشی روی سکو‌ها ایجاد شود یا دردسری مشابه اتفاقات بازی سپاهان با پرسپولیس در آزادی برای تماشاگران رخ دهد.
پرسپولیس یک فرصت دیگر را هم برای قطعی کردن قهرمانی خود در این فصل از رقابت‌های لیگ از دست داد. برانکو که طی هفته‌های اخیر نتوانسته چهره واقعی تیمش را به نمایش بگذارد و اقتدار صدرنشین را آنطور که باید و شاید به رخ بکشد، همانند دو بازی قبلی خود به تساوی رضایت داد. با این تفاوت که بازی با تراکتور برخلاف مصاف با سپاهان و ذوب‌آهن یک گل داشت، اما گلی که باز هم توسط خط حمله پرسپولیس به ثمر نرسید تا ضعف مفرط این خط دو امتیاز مهم دیگر را از پرسپولیس بگیرد و حالا گرفتن پرسپولیس در دو بازی بعدی و به زیر کشیدن آن از صدر جدول چندان هم غیرممکن نیست و کافی است شاگردان قلعه‌نویی در بازی نه‌چندان سخت جمعه به هر سه امتیاز بازی دست یابند تا مدافع عنوان قهرمانی زردپوشان را بیخ گوش خود ببیند. مگر آنکه برانکو برای هت‌تریک قهرمانی هم که شده فکری برای‌دو بازی بعدی تیمش برابر ماشین‌سازی و پارس جنوبی جم بکند.

سپاهان و لزوم کسب ۳ امتیاز خانگی
هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز با برگزاری یک بازی بین فولاد و پیکان دنبال می‌شود، اما فردا چهار دیدار برگزار می‌شود که طی آن نساجی مازندران با صنعت نفت آبادان، پارس جنوبی با ذوب‌آهن، نفت مسجدسلیمان با سپیدرود رشت و سپاهان با ماشین‌سازی تبریز دیدار خواهند کرد. دیداری حساس برای اصفهانی‌ها که برای رسیدن به قهرمانی باید سه امتیاز آن را در خانه کسب کنند. سپاهان همچنان بعد از دست دادن دو امتیاز حساس بازی با پرسپولیس برای کم کردن فاصله خود با صدرنشین به سه امتیاز این بازی خانگی نیاز مبرم دارد. البته ماشین‌سازی هم برای فرار از جمع قعرنشینان به امتیاز‌های این بازی نیازمند است. حساس‌ترین بازی در بین قعرنشینان، اما دیدار دو تیم همسایه جدولی یعنی مسجدسلیمان و سپیدرود رشت است. دو تیمی که در آستانه سقوط قرار دارند و امتیاز‌های سه دیدار باقیمانده برایشان حکم مرگ و زندگی دارد. البته در صورت پیروزی یا حتی مساوی ماشین‌سازی برابر زردپوشان اصفهانی، کار سپیدرود و مسجدسلیمان برای فرار از قعر جدول سخت‌تر می‌شود. پرونده این هفته روز جمعه با مصاف یاران دایی با پدیده بسته می‌شود. دیداری که آخرین شانس‌های نماینده مشهد برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان به حساب می‌آید و اهمیت زیادی برای یحیی و شاگردانش دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار